Geforce 210 probleem hd-films

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een probleem om fullhd films te bekijken.
De films blijven hangen het geluid is laat en ik snap er weinig van.
Ik heb mn beeldscherm gekloond naar mn full hd tv en het wil niet echt lukken het kijken van films.
Ik zie de film wel op tv maar het loopt niet goed.
Mn pc is dual core 5000+ 2.6ghz. en 2gig. geheugen 32bitt.
Ik hoop dat jullie er genoeg aan hebben enne ik heb van alle mediaplayers vlc, windows, powerdvd, arcsoft, geprobeerd maar geen 1 film loopt lekker.
Zou iemand mij even kunnen helpen aub, Peter ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De juiste codecs geïnstalleerd, en dan niet een codec-pack, maar ffdshow codec en evt CoreAVC voor de hardwareacceleratie

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga dat even proberen je hoort van mij thanks, Peter

ik heb even gekeken maar ik kom er niet uit hoe ik in windows 7 naar de geinstaleerde codecs moet zoeken.
Op internet vind ik alleen uitleg over xp en vista en niet specifiek over windows 7.
Ik wacht op je reaktie thanks, Peter

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Windows heeft standaard codecs aan boord, dus handmatig ffdshow codec installeren is zo gedaan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:33:
[...]
Ik hoop dat jullie er genoeg aan hebben enne ik heb van alle mediaplayers vlc, windows, powerdvd, arcsoft, geprobeerd maar geen 1 film loopt lekker.
[...]
Allerlei spelers, maar niet de juiste ;)

MPC-HT proberen, die kan verreweg het meest en is het best aanpasbaar. Ik geen een korte impressie;

Alle andere codecs voorlopig eraf laten. MPC's DXVA decoder inschakelen (installer-versie downloaden en installeren. Alle interne codecs zijn dan default aangevinkt).
EVR-sync renderer aanzetten, sync opties aanvinken (10 ms / 2 ms is meestal voldoende).
De Full-screen opties goed doorlopen (welk beeldscherm wordt gebruikt voor full-screen, en in welke resolutie en/of frequentie wil je die laten lopen etc ...).
De audio-codecs goed doorlopen, wil je decoderen of streamen.

Kortom, niet het makkelijkst, maar als je weet hoe het werkt wel het best. Vrijwel alle codecs zijn ingebouwd, dus geen ffdsow of CoreAVC nodig ;)
Wiethoofd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:29:
Windows heeft standaard codecs aan boord, dus handmatig ffdshow codec installeren is zo gedaan.
Kan nog wel eens vies tegenvallen, Win-7 heeft de onhebbelijkheid om zijn eigen codecs in te schakelen ipv codecs van derden (media-foundation is irritant :/)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiethoofd,

ik heb dat geprobeerd wat je zei maar geen verbetering.
Maarre G-M-C ik heb gedaan wat jij zei en ik heb de mplayer gedownload en geprobeerd de instellingen zo te zetten dat ik er wat aan heb maar dat is niet eenvoudig, wat uitgebreid.
De eerste film die ik ermee afspeelde zag ik onder in de screen dat ie een buffer opslaat tot 100% en deze film speelde die warempel ook goed af.
Maar bij een andere film zag ik dat ie geen buffer opslaat en waarom niet weet ik niet maar prompt speeld hij de film ook niet goed af?
Weet jij hoe dit komt waarom de 1 wel met een buffer opgeslagen word en de ander niet?
Want als ie geen buffer opslaat zie ik al dat ie de film ook niet goed afspeelt maar al wel beter als daarvoor.
En waar ik nu ook nog mee zit is dat ik niet mn buroblad op fullHD resolutie kan klonen.
Ik kan wel mn buroblad klonen maar dan neemt ie de resolutie over van mn pc en dat is 1440x 900 terwijl mn videokaart veel meer aan kan en mn tv natuurlijk ook.
En ik kan hierover heel weinig vinden op internet dit exacte probleem dus als iemand kan helpen graag aub.

En verder G-M-C en Roodhaar bedankt alvast voor jullie respons,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:11:
wiethoofd,

ik heb dat geprobeerd wat je zei maar geen verbetering.
Maarre G-M-C ik heb gedaan wat jij zei en ik heb de mplayer gedownload en geprobeerd de instellingen zo te zetten dat ik er wat aan heb maar dat is niet eenvoudig, wat uitgebreid.
De eerste film die ik ermee afspeelde zag ik onder in de screen dat ie een buffer opslaat tot 100% en deze film speelde die warempel ook goed af.
Maar bij een andere film zag ik dat ie geen buffer opslaat en waarom niet weet ik niet maar prompt speeld hij de film ook niet goed af?
Weet jij hoe dit komt waarom de 1 wel met een buffer opgeslagen word en de ander niet?
Want als ie geen buffer opslaat zie ik al dat ie de film ook niet goed afspeelt maar al wel beter als daarvoor.
En waar ik nu ook nog mee zit is dat ik niet mn buroblad op fullHD resolutie kan klonen.
Ik kan wel mn buroblad klonen maar dan neemt ie de resolutie over van mn pc en dat is 1440x 900 terwijl mn videokaart veel meer aan kan en mn tv natuurlijk ook.
En ik kan hierover heel weinig vinden op internet dit exacte probleem dus als iemand kan helpen graag aub.

En verder G-M-C en Roodhaar bedankt alvast voor jullie respons,

Peter
Het je nou gedaan wat ik schreef ? De nieuwste SVN "complete package, installer-versie" van MPC-HT gedownload, en die geïnstalleerd (klik hier)

Als het goed is, dan speelt die nl. op de default settings al goed alles op je PC af. Bufferen, dat heb ik nog nooit gezien, zeker niet met files die van de harde schijf komen. En als die op je PC goed afspeelt, dan ben je al bijna klaar.

Maar wat ik je ook aanraad is meer leren over de HD-filmpjes die je hebt, en van HD filmpjes in het algemeen. Denk aan welke video-codec of wat voor soort geluid het heeft (en vooraf alvast: Nee, MKV is geen video-formaat, en x264 ook niet).

Nog 1 tip, waarvan ik denk dat het helpt; Start MPC-HT op, en doe rechter muisklik in het video-venster. In het menu, ga naar renderer settings -> presentation, vink de optie "disable desktop composition (aero)" aan (deze moet altijd aan staan, zouden ze default moeten maken eigenlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:22
Ik heb er nog niemand over gehoord, maar het klonen van je beeldscherm naar een externe monitor gaat ook 2x zoveel rekenkracht kosten, dit gebeurd dan logischerwijs voor 2 monitoren ;) Je hebt dus sowieso al betere prestaties als je de tv tijdens het kijken van een HD film de enige actieve monitor maakt, ook zal je dan probleemloos 1080p kunnen instellen (mits de tv geschikt is uiteraard, alhoewel de meeste hd-ready tv's wel 1080p input aankunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 05:03:
[...]
Je hebt dus sowieso al betere prestaties als je de tv tijdens het kijken van een HD film de enige actieve monitor maakt, ook zal je dan probleemloos 1080p kunnen instellen (mits de tv geschikt is uiteraard, alhoewel de meeste hd-ready tv's wel 1080p input aankunnen).
Hoeft niet bij MPC-HT, je kan expliciet kiezen wel beeldscherm wordt gebruikt voor full-screen. Werkte zelfs al prima op mijn 1950xt en dis is minder krachtig dan een 210.

Je zet je 2 beeldschermen als "extended desktops". Je primary is natuurlijk je desktop /PC scherm. Je moet even weten welk scherm welk nummer heeft gekregen in windows. In zoverre klopt het dat je niets hoeft te klonen.

Je moet van je TV dan vervolgens weten wat zijn mogelijkheden zijn, ik heb bv een full-hd TV als 2e schrem.

Bij full-screen opties zet ik dan die HDTV als mijn full-screen scherm (hij heeft bij nr 2 gekregen, dus de keuze is PnP screen 2).

Als dat eenmaal werkt kan je ook de geavanceerde opties invullen; Bijvoorbeeld van mijn screm weet ik dat hij 1920x1080x32 (== full hd) ondersteunt bij 24 Hz. Met die kennis kan ik de geavanceerdere opties van het full-screen optiemenu invullen;
Bij content met 23 ~ 24 Hz de beeldschermmodus veranderen naar 1920x1080x32 @ 24.
enzovoorts. (daarna kan je de synchronisatie inregelen, zodat je helemaal judder-free kan kijken ;) etc. etc. )

Maar first things first: Peter moet het full-screen eerst werkend krijgen, dan pas gaan we weer verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 14:48 . Reden: MicGlou laten weten waar ik op reageer :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:20:
[...]

Hoeft niet bij MPC-HT, je kan expliciet kiezen wel beeldscherm wordt gebruikt voor full-screen. Werkte zelfs al prima op mijn 1950xt en dis is minder krachtig dan een 210.

Je zet je 2 beeldschermen als "extended desktops". Je primary is natuurlijk je desktop /PC scherm. Je moet even weten welk scherm welk nummer heeft gekregen in windows. In zoverre klopt het dat je niets hoeft te klonen.

Je moet van je TV dan vervolgens weten wat zijn mogelijkheden zijn, ik heb bv een full-hd TV als 2e schrem.

Bij full-screen opties zet ik dan die HDTV als mijn full-screen scherm (hij heeft bij nr 2 gekregen, dus de keuze is PnP screen 2).

Als dat eenmaal werkt kan je ook de geavanceerde opties invullen; Bijvoorbeeld van mijn screm weet ik dat hij 1920x1080x32 (== full hd) ondersteunt bij 24 Hz. Met die kennis kan ik de geavanceerdere opties van het full-screen optiemenu invullen;
Bij content met 23 ~ 24 Hz de beeldschermmodus veranderen naar 1920x1080x32 @ 24.
enzovoorts. (daarna kan je de synchronisatie inregelen, zodat je helemaal judder-free kan kijken ;) etc. etc. )

Maar first things first: Peter moet het full-screen eerst werkend krijgen, dan pas gaan we weer verder,
Jij stapt compleet over mijn punt heen, het gaat niet om het wel of niet klonen en of fullscreen wel of niet kan, het gaat om de extra rekenkracht die nodig als je het beeldscherm kloned... een gekloned beeldscherm houdt nog altijd in dat op 2 monitoren dezelfde weergave wordt gegeven, er moet dus ook 2x gerekend word voor beide schermen. Dat heeft absoluut wel impact op de prestaties, zeker als je niet de juiste software zoals MPC-HT gebruikt (wat in dit geval ook zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets meer ? Is het voor mekaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:45

M2M

medicijnman

MicGlou schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:58:
[...]

Jij stapt compleet over mijn punt heen, het gaat niet om het wel of niet klonen en of fullscreen wel of niet kan, het gaat om de extra rekenkracht die nodig als je het beeldscherm kloned... een gekloned beeldscherm houdt nog altijd in dat op 2 monitoren dezelfde weergave wordt gegeven, er moet dus ook 2x gerekend word voor beide schermen. Dat heeft absoluut wel impact op de prestaties, zeker als je niet de juiste software zoals MPC-HT gebruikt (wat in dit geval ook zo is)
2 maal gerekend? weet je het zeker???

Het heikele punt wat betreft het bekijken van fullHD materiaal is niet de output van een framebuffer richting scherm. Het is het decodeerprocess van de codec waarin de 2 MP video in gecodeerd is. Mpeg is snel maar nogal veel megabits als je het op fatsoenlijke HD kwaliteit wil hebben, H264 kost gewoon veel rekenkracht. Als je gebruik kunt maken van de GPU om het zware decodeerprocess op zich te nemen, al dan niet gedeeltelijk, ontlast je de cpu en is er niets aan de hand. Gebruik je oude codecs of andere softwarematige decodering, dan heeft je cpu het zwaar en krijg je de symptomen die de TS beschrijft.

Maar misschien is het een idee als de TS vertelt in welke codec de videostream in zijn filmpjes zijn gecodeerd. En welke windows versie, en nvidia driver versie.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, _/-\o_

G-M-C 8) , ik ben bezig geweest een tijdje en heb alles gedownload zoals je zei en ten eerste bij het opstarten van een film met MPC-ht gaf ie aan nod3dxg dll.found.
Dus die heb ik gedownload en toen maar weer een filmpje geprobeerd met mn armen over elkaar en niet bewegen en toen gaf ie aan dat ik directX end-user runtime ontbreekt dus die ook weer gedownload .
En toen nog een filmpje proberen na opnieuw opgestart te zijn maar dat heeft helaas niet veel meer uitgehaald,
al moet ik zeggen dit hele gebeuren is het wel iets beter geworden dan het was ik kan nu 5% normaal kijken zonder spanning dat de pc de film trekt. :)
Ik baal er ontzettend van en tsja als dit niet gaat heeft het ook geen zin om naar die resolutie te kijken die niet goed ingesteld staat of dat hele kloon verhaal.
Maar ik ben bereid er alles voor te doen want ik kan aan een schat aan films komen. ;)

En Mic-glou :) , ik heb je verhaal gelezen en bedankt voor je respons.
Als je taakbeheer opent kan je zien hoeveel je processor aan kan en over het algemeen staat ie laag nu dat ik schrijf op 1% en mn fysieke geheugen als ik dat goed zeg staat nu dat ik schrijf op 42% en als ik een film afspeel staat ie op zon 49% en daar blijft ie, en mn processor met en film staat op 25%.

Het lijkt me dat dit goed zit toch?

Ik weet het niet zo goed verder en ben een beetje van jullie afhankelijk en internet en hoop dat ik gauw een reaktie heb want ik mag vandaag de hele dag bij de pc blijven.
En ik zal niet rusten voordat ik dit probleem handig ben,

bedankt voor jullie reakties mensen en tot zo _/-\o_

Peter (Haarlem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens de nieuwste drivers van de nvidia website gedownload en geinstalleerd? misschien helpt dat wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 08:58:
Heb je al eens de nieuwste drivers van de nvidia website gedownload en geinstalleerd? misschien helpt dat wel een beetje.
of je chipset drivers for that matter

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blackspot,

ja dat heb ik al gedaan een paar keer zelfs, but thanks anyway.

Fish,

de chipsetdrivers heb ik nooit eerder gedaan ik zou niet weten hoe dat moet.

Maar wat ik al wel heb gedaan voor diegene die er kaas van hebben gegeten is
dat ik een Everest rapport op laten maken van alles wat er in mijn pc zit .
Ik ben het aan het uploaden op youtube maar dat gaat niet zo snel denk ik.
Maar voor diegene die het willen inzien die kan ik nu gelijk 1tje opsturen.

nou tot horens en thanks,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij een chipset driver komt de pc meestal pas echt los, tot die tijd draai je op standaard drivers die je met windows hebt meegekregen.

je chipsetdriver download je meestal bij je moederbord fabrikant, of bij de maker van je chipset

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laten we eerlijk wezen; zijn pc moet zonder specifieke drivers toch ook gemakkelijk HD kunnen afspelen? Ik heb een Core 2 Duo E4600, 2gb en onboard video op Windows 7. Verder ben ik te lui om drivers te downloaden (enige wat ik met deze pc doe is downloaden en films streamen/kijken) en alle HD speelt probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter ik vind het raar;

Gezien je startpost en de titel van je topic, begrijp ik dat dit ongeveer je specs zijn;
AMD dual core 5000+ 2.6ghz.
2gig. geheugen
nV 210.
Windows 7 32bit.

In principe zou jij met DXVA / CUDA alles moeten kunnen draaien.

Hoe schoon is jouw installatie ? Welke drivers heb je erop. Welke geluidskaart, en hoe zit eea aan je PC vast (TV hoe aangeslote etc). Alle andere codec-packseraf gegooid ? Spyware etc-free ? Kortom: Nu blijkt dat de gebruikelijke oplossing niet werkt, zul je meer informatie moeten gaan geven, als per de regels hier op GoT ;)

En overigens: We zijn er allemaal alvast vanuit gegaan dat je je PC goed hebt geinstalleerd, en dat je dat ook kan doen. Maar als ik lees dat je geen chipsetdrivers erop hebt, en DirectX nog niet goed geinstalleer hebt, dan vrees ik dat het daar wel eens aan kan schorten. We zullen het dan nog maar niet hebben over de VC 2008 C++ runtime library die je erop moet hebben ;)

En als laatste de belangrijkste vraag: WElke HD-video wil je eigenlijk spelen ? Je had het eerder over bufferen, je hebt het toch niet over HD-filmpjes direct-van-youtube ofzo hè ? Want dan is het gewoon je verbinding die niet snel genoeg is, dan hoeven we verder niet iets te doen met dit topic. Kortop .. info ... info ..infooo !!
:P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G-M-C-,

ik heb Norton 2010 een eerlijke dus ik neem aan dat alles schoon is want elke week voert ie een controle uit over mn hele pc.
Mijn geluidskaart is een creative x-fi soundblaster met optische uitgang die ik gebruik op mn logitech-5500.
Ik zeg niet dat ik geen chipsetdrivers heb. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord.

Dit alles met de videokaarten is nieuw voor mij en alles wat erbij komt kijken.
Ik wil HD en blu-ray van grote formaten uit nieuwsgroepen kunnen bekijken na downloaden.

Ik heb een verbinding van 3.5 mb psec. van UPC.

Ik heb de film van nu Av. gedownload en met voordat ik ging afspelen met mpc zag ik dat hij de film eerst bufferde tot 100% en daarna kon ik het zonder problemen afspelen.
Maar dit was wel de enige film waar ik dat bij heb gezien dat ie bufferde.

Ik heb verder een externe harde schijf van 2tb. een Iomega en in mn hardware heb ik een LG HD en Blu-ray rewriter

En even over directx, ik denk dat het komt omdat ik er al lang mee bezig op de pc, en al zoveel heb verwijdert en opnieuw allerlei zaken geinstalleerd waardoor het kan zijn dat directX eraf gegooid kan zijn door dat er andere zaken geinstaleerd zijn.
En als het noodzakelijk is die erop te hebben dat weet ik dat nu.

En vc 2008 runtime library daar heb ik nooit van gehoord.
En ik heb win7 codecs (met dat Haaitje logo) in mn software staan maar dat kan ik niet verwijderen?
En voor de rest zie ik ik mn software geen codecs staan.

Ik heb geprobeerd de films die niet goed afspelen op de pc naar tv via HDMI-kabel, op bluray schijf te branden en eens kijken of ie het van de blu-ray station wel goed afspeelt maar dat is ook niet het geval.
Maar wat raar is dat ie originele dvd-video wel goed afspeelt van het blu-ray station.
En mn tv is 42inch van LG met 100hrtz en full HD capaciteiten, maar goed.

En dan heb ik ook nog een externe philips bdp9100 blu-rayspeler staan.

Ik heb ook veel informatie op mn Everest rapport staan, daar staat alles op wat ik
in mn pc heb zitten en wat ik draai aan drivers en chipsets, pci en alles wat aan de pc vast zit etc.
Denk je daar wat aan te hebben G-M-C?

thanks Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zet nu eens concreet op een rijtje welke codecs je hebt geïnstalleerd en welke codecs de mediabestanden bevatten die je probeert af te spelen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:40:
G-M-C-,
[...]
En ik heb win7 codecs (met dat Haaitje logo) in mn software staan maar dat kan ik niet verwijderen?
[...]
http://www.hack7mc.com/20...ec-installation-easy.html

Deze ?

Als ja: Dan zie ik de screenshot van die pagina al meteen een optie staan die je moet aanvinken: Use MPC-HC codec.
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:40:
G-M-C-,
[...]
En vc 2008 runtime library daar heb ik nooit van gehoord.
[...]
http://www.microsoft.com/...02B2AF5FC2&displaylang=en

Enne van directX: Midden op de pagina waar ik je naar verwees staat duidelijk dat je de laatste DX9 wel moet hebben geïnstalleerd.
Mad Marty schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:16:
Zet nu eens concreet op een rijtje welke codecs je hebt geïnstalleerd en welke codecs de mediabestanden bevatten die je probeert af te spelen.
Tot slot: Wat ^ zegt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik krijg die codecs van shark.net niet gedownload omdat ik die al heb staan in mn software, en ik niet met zekerheid zeggen hoe die ingesteld staat.
Ik heb het geprobeerd te verwijderen maar dat lukt niet.
Er stond ook iets van een tool die je kan gebruiken voor te verwijderen maar dat gaat ook niet.

En over codecs gesproken ik begrijp daar niets van en zeker niet waar ik die kan vinden (waarschijnlijk in mn software?)

Ik ga wel even verder lezen hieromtrent,

thanks, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G-M-C,

nou ik ben bezig geweest en een hele dag is niks maar ik heb die codecs kunnen instellen dat moest gewoon via mn program files en dan als administrator uitvoeren en dat ging goed en heb het gedaan zoals jij het zei verder.

De link die je me gaf voor die directX is ook gedownload en heb alles geinstalleerd en opnieuw opgestart en heb mn slechtse film gepakt en hij doet het ,warempel zeg dat had ik nooit zomaar verwacht en hij doet het ook naar mn tv toe daar ben ik zo blij mee en niet 1 vertraging in deze film en het geluid is ook goed heeeerlijk gewoon.

Daar moet ik je en jullie voor bedanken ik vraag me alleen af of het zo blijft en ik heb net de ondertiteling geprobeerd groter te krijgen maar dat gaat niet en nu nog het grootste probleem is dat ik het niet op full hd krijg met klonen.

Als ik de resolutie wil instellen op mn pc voor mn tv kan ik dat zo doen, en dan zet ik de tv het op fullhd bij 60hertz max.
terwijl mn tv 100hertz aankan dat begrijp ik ook niet maar dat zal aan de geluidskaart liggen.
Ik zou toch dat ook meer moeten kunnen hebben maar dat kijk ik even na.
En mn computerscherm op iets van 1400 bij 900 .

Maar de schermen zo ingesteld en los van elkaar krijg ik geen beeld via HDMI-kabel op mn externe tv , alleen mn pc-scherm werkt dan.
Het enige wat ik voor elkaar krijg is dat de computerscherm kloon maar dan kloon je automatisch zijn resolutie mee.
Maar dan zie je wel je film op je tv maar ik denk in resolutie van je computerscherm.

Ik wacht op jullie antwoord en nogmals bedankt,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disclaimer: Ik heb een Ati kaart;

Ik heb m'n beeldscherm niet gekloned staan, maar ik heb beide beeldschermen als extended ingesteld. M'n PC scherm is primary (hoofdbeeldscherm), en m'n TV secondary. Ik heb de taskbar "locked op m'n primaire scherm.

In het controlpanel kan ik dan beide beeldschermen afzonderlijk hun eigen resolutie geven (gaat in mijn geval automatisch; Zowel voor het PC-scherm via VGA als de TV via de HDMI). Doe "identify" en elk beeldscherm laat het nummer zien waaronder hij is geregistreerd in Windows

Voorbeeld:
Ik zet m'n TV aan. De achtergrond van m'n TV wordt gewoon blauw, het is een uitgebreid deel van 'n desktop. Ik kan m'n muisaanwijzer er gewoon heen bewegen, maar da's helemaal nergens voor nodig. MPC-HT start ik natuurlijk gewoon op 'n PC-scherm.

Daarin heb ik in View->Options-> Fullscreen aangegeven dat m'n TV het het beeldscherm is dat ik voor volledig scherm wil gebruiken (dat weet je adv het nummer dat ie heeft).
Daaronder kan je evt extra opties opgeven, maar dan moet je wel meer weten van je TV. Dat laat ik verder aan jou over, als het werkt kom je daar vanzelf wel uit door meer en vaker te doen.
Bij View->options -> output heb ik EVR- sync geselecteerd.
View->Options->EVR- sync settings -> "present at nearest v-sync" aanvinken &10 ms / 3 ms instellen.

Als ik nu een film laadt (file -> open) dan begint die in het window op m'n PC-scherm. En wanneer ik dan naar full screen switch (ALT+Enter) wordt m'n TV geactiveerd, en draait de film daar in volledig scherm. M'n gewone PC-bureaublad is gewoon weer bruikbaar, ik kan daar gewoon internetten terwijl de film blijft spelen. ESC drukken haalt MPC-HT uit full-screen modus, en het window komt weer terug op m'n bureaublad.

Zorg wel dat je AERO uitzet, ofwel via de optie die ik een paar posts eerder gaf, ofwel door gewoon naar windows-klassiek te schakelen (wat ik heb, de meeste media-spelers hebben er toch maar last van).

En dit alles knal ik zo uit m'n hoofd :7 (8>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GMC,

he ik wil je even zeggen dat het allemaal goed gaat en ik ben er een beetje onder de indruk van en had niet gedacht dat het zo zou lopen. :)
Ook heb ik volgens mij alles op fullhd staan en de eerste paar filmpjes zijn er al door.
Bedankt daarvoor GMC. _/-\o_
Kan ik van mijn pc een 64bit maken of moet ik gelijk een nieuwe kopen?
Of is het alleen zo dat je geheugenkaart kan vergroten voor meer opslag en sneller werken
en kan dat ook bij de processor?
Want ik wil het maximale uit mn tv halen.
But thanks anyway en ill keep you in mind! _/-\o_

Peter

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 02:10:
GMC,

he ik wil je even zeggen dat het allemaal goed gaat en ik ben er een beetje onder de indruk van en had niet gedacht dat het zo zou lopen. :)
Ook heb ik volgens mij alles op fullhd staan en de eerste paar filmpjes zijn er al door.
Bedankt daarvoor GMC. _/-\o_
Kan ik van mijn pc een 64bit maken of moet ik gelijk een nieuwe kopen?
Of is het alleen zo dat je geheugenkaart kan vergroten voor meer opslag en sneller werken
en kan dat ook bij de processor?
Want ik wil het maximale uit mn tv halen.
But thanks anyway en ill keep you in mind! _/-\o_

Peter
Je Pc upgraden, of het maximale uit je TV halen; Dat laat ik aanm jou over. Dit topic werkt daar niet voor ;)

Maar voor de rest: MPC-HT ftw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Toch blijf ik er bij dat je zonder additionele codecs, nieuwere directx etc. ook full HD zonder problemen af moet kunnen spelen met jouw pc. Uiteraard fijn dat het nu werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:06:
Toch blijf ik er bij dat je zonder additionele codecs, nieuwere directx etc. ook full HD zonder problemen af moet kunnen spelen met jouw pc. Uiteraard fijn dat het nu werkt :)
Dat is toch, bijna, ook zo ?

De nieuwste Dx libraries heb je sowieso nodig, althans voor een goed geinstalleerde PC waarmee je ook wilt gamen oid. Bovendien zitten daarin een paar noodzakelijke audio,- en video renderers.

De codecs heb je idd niet nodig, want die zijn allemaal ingebakken in MPC-HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ligt er denk ik aan welke applicatie je dan gebruikt. MPC-HT gebruik ik zelf niet meer, gewoon een standaard win7 install met Videolan volstaat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke mensen thanks voor alles en dit topic is on end,

Peter

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G_M_C,

Het gaat hierom,
bij het kijken van de film komen er van boven naar beneden strepen door de film en die strepen zijn zo groote als breedte scherm en ik heb het idee dat hoe intenser de film (beelden) hoe meer strepen erdoor gaan.
En ze komen zo om de 6 of 8 sec. door het beeld de strepen.
Hij heeft het bij elke film die word afgespeeld bij de 1 wat meer als de ander.

Ik zat te denken misschien is het een instelling van mpc die het kan veranderen, of misschien van de videokaart maar daar weet ik verder ook niet meer vanaf dan de basis instellingen die het heeft.

Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden ik wacht af en voor de rest is het allemaal oke, Peter

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dent dat jij iets als "tearing" bedoelt.
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:44:
[...]
Bij View->options -> output heb ik EVR- sync geselecteerd.
View->Options->EVR- sync settings -> "present at nearest v-sync" aanvinken &10 ms / 3 ms instellen.
[...]
Dit geprobeerd in te stellen, mee te tweaken ?

Anders gewoon EVR-CP instellen als renderer. Werkt meestal.

Sowieso: Volg ook deze draad op Doom9 over MPC. Er staat iets in over de laatste Nv drivers die niet lekker werkten ofzo (ik heb de discussie niet gevolgd omdat ik 'n Ati heb). Volgens mij staat er in de beginpost ook link naar de uitleg over hoe je de sync moet instellen. Anders is dit een wat ingewikkelde uitleg: http://www.ostrogothia.com/?page_id=1218

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:31:
Ik dent dat jij iets als "tearing" bedoelt.

[...]

Dit geprobeerd in te stellen, mee te tweaken ?

Anders gewoon EVR-CP instellen als renderer. Werkt meestal.

Sowieso: Volg ook deze draad op Doom9 over MPC. Er staat iets in over de laatste Nv drivers die niet lekker werkten ofzo (ik heb de discussie niet gevolgd omdat ik 'n Ati heb). Volgens mij staat er in de beginpost ook link naar de uitleg over hoe je de sync moet instellen. Anders is dit een wat ingewikkelde uitleg: http://www.ostrogothia.com/?page_id=1218
Beste G-M-C,

ten eerste bedankt voor je reaktie maar weer.

Het is goed mogelijk dat we het hier over (Tearing) hebben want ik ben even wezen googelen
en wat zij schrijven komt wel overheen met mijn probleempje.

View->Options->EVR- sync settings -> "present at nearest v-sync" aanvinken &10 ms / 3 ms had ik al staan
zoals je al eerder had gesuggereerd.

En wat je zei over EVR-CP gebruiken als renderer heb ik geprobeerd maar zie geen verbetering in het tearing probleem.
Ik heb nu mn dual view uitgeschakeld van pc naar tv want ik was ook niet tevreden over het beeld kwaliteit.
Ik heb nu zoals jij, als ik op full screen ga kijken dat mn beeld op pc weg valt en op de tv terug komt zeg maar en dan merk ik warempel dat de strepen grotendeels weg zijn en mn kwaliteit is beter.

Maar wat ik niet wist is dat MPC ook iso bestanden afspeelt niet allemaal maar wel de helft enne wat me daar is opgevallen is dat de ISO- bestanden die MPC af speelt met een soort vertraging word afgespeelt is dat omdat MPC iso moet omzetten naar een leesbaar formaat waardoor er vertraging soms optreed?
En wat kan ik hier aan doen want hij zou te gek zijn als ik ook iso zo zou kunnen afspelen zonder
dat ik ze eerst moet branden en daarna maar moet kijken of mn blu-rayspeler ze wel kan lezen.
Ik hoop hier wat meer van te leren 8)7

En tweaken wat je zei daar begrijp ik niet veel van maar zal even kijken wat ik kan vinden verder hierover zodat ik het kan gebruiken.
Maar omdat het nu redelijk gaat zonder strepen film kijken kijk ik het zo eerst even aan hoe het verder gaat en dan alsnog iets te kunnen ondernemen

groeten Peter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:04:
[...]

[...]
Maar wat ik niet wist is dat MPC ook iso bestanden afspeelt niet allemaal maar wel de helft enne wat me daar is opgevallen is dat de ISO- bestanden die MPC af speelt met een soort vertraging word afgespeelt is dat omdat MPC iso moet omzetten naar een leesbaar formaat waardoor er vertraging soms optreed?
En wat kan ik hier aan doen want hij zou te gek zijn als ik ook iso zo zou kunnen afspelen zonder
dat ik ze eerst moet branden en daarna maar moet kijken of mn blu-rayspeler ze wel kan lezen.
Ik hoop hier wat meer van te leren 8)7
[...]
Da's een ander onderwerp (iso's in virtuele drives spelen, maw via een virtual clone drive).

MPC doet helemaal geen iso's vziw, sommige kan je lezen omdat die door een tussenliggend programma worden gedecodeerd denk ik.

zoals je mpc nu hebt is de beste optie. Nu kan je ook spelen met de tearing. Zorg er wel voor dat je full-screen met resolution change gebruikt (er is een verschik tussen ctrl-enter en alt-enter), zie de options->keys ofzoiets, in de lijst van alle toetencombinaties.

Zodra je in full-creen modus zit druk je op ctrl-J, en je krijgt een grafiekje in beeld. Met ctrl+alt+pijl omhoog / pijl naar beneden (losse pijltjestoets !) kan je de timing afstellen. Zorg er gewoon voor dat de groene lijn (is het moment dat het beeld wordt weergegeven) voor het grootste deel van de tijd boven de rode lijn (moment dat het beeld wordt gedecodeert, gebufferd etc). staat. Dan zou je geen tearing moeten hebben. Maar zorg dat die 2 niet te ver van elkaar staan (groene lijn zo laag mogelijk boven de rode).

Nog een paar keer ctrl-J haalt de grafiek trouwens weg (er zijn geloof ik 3 verschillende statistiekschermpjes te raadplegen).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Da's een ander onderwerp (iso's in virtuele drives spelen, maw via een virtual clone drive).

MPC doet helemaal geen iso's vziw, sommige kan je lezen omdat die door een tussenliggend programma worden gedecodeerd denk ik.

zoals je mpc nu hebt is de beste optie. Nu kan je ook spelen met de tearing. Zorg er wel voor dat je full-screen met resolution change gebruikt (er is een verschik tussen ctrl-enter en alt-enter), zie de options->keys ofzoiets, in de lijst van alle toetencombinaties.

Zodra je in full-creen modus zit druk je op ctrl-J, en je krijgt een grafiekje in beeld. Met ctrl+alt+pijl omhoog / pijl naar beneden (losse pijltjestoets !) kan je de timing afstellen. Zorg er gewoon voor dat de groene lijn (is het moment dat het beeld wordt weergegeven) voor het grootste deel van de tijd boven de rode lijn (moment dat het beeld wordt gedecodeert, gebufferd etc). staat. Dan zou je geen tearing moeten hebben. Maar zorg dat die 2 niet te ver van elkaar staan (groene lijn zo laag mogelijk boven de rode).

Nog een paar keer ctrl-J haalt de grafiek trouwens weg (er zijn geloof ik 3 verschillende statistiekschermpjes te raadplegen).
G_M_C ,

er is een probleempje ik heb bij video ts bestanden die ik afspeel een groen beeld hoe krijg ik dat weg?

thanks Peter
Pagina: 1