Ik was gisteren bezig met mijn systeem over te zetten in een andere behuizing en daarvoor moest ik m'n CPU koeler losmaken, toen ik dat deed bleef tot mijn verbazing de processor aan het koelblok zitten (goed vast), en met het losmaken ervan raakte enkele pinnetjes verbogen, met behulp van een pincet heb ik die recht gekregen en helaas kwam ik erachter dat er een pinnetje afgebroken is.
Nu zat ik dus te kijken voor een nieuwe processor en nergens in mijn omgeving kan ik AM2+ processoren vinden, dus had ik mijn zinnen gezet op een AM3 (wat moet passen in een AM2+ socket).
Nu zit ik met het punt dat ik het BIOS moet flashen omdat het moederboard hier standaard geen ondersteuning toe geeft, maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om te flashen zonder CPU, of met de nieuwe (waar nog geen ondersteuning voor is).
Het betreft een MSI K9A2 Neo-f en ik ga er een phenom 2 x2 550 in plaatsen.
Nu zat ik dus te kijken voor een nieuwe processor en nergens in mijn omgeving kan ik AM2+ processoren vinden, dus had ik mijn zinnen gezet op een AM3 (wat moet passen in een AM2+ socket).
Nu zit ik met het punt dat ik het BIOS moet flashen omdat het moederboard hier standaard geen ondersteuning toe geeft, maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om te flashen zonder CPU, of met de nieuwe (waar nog geen ondersteuning voor is).
Het betreft een MSI K9A2 Neo-f en ik ga er een phenom 2 x2 550 in plaatsen.