Internetvebinding advies en aantal vragen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet alle mensen die dit Forum gebruiken en alvast bedankt voor de mensen die mij kunnen helpen.

oke even een intro, ik ben 17 jaar oud, ik heb me net aangemeld op dit forum.
Wegens persoonlijke problemen, ga ik op kamers wonen.
Aangezien ik nog geen 18 ben en ik de financien niet voor elkaar kan krijgen om op mijn 17e zelf op kamers te gaan moet ik op kamerbegeleid project( dit is op kamers gaan aleen dan is er altijd begeleiding en moet je je aan bepaalde regels houden)

Nu het probleem :
Ik ben fulltime gamer en internet surfer.
In dit pand van kamerbegeleid is er wel internet alleen voor de gemeenschappellijke computer, ik neem gewoon mijn computer mee natuurlijk. En ik ben gewend aan gewoon en snel internet en ik kan mijn computer niet aansluiten op het internet van het pand. ( even tussendoor ik vind dit belachelijk dat er niet op elke kamer een internetverbinding beschikbaar is, kom op er komen daar zowat alleen jongeren te komen wonen. Wat doen jongeren? gamen, youtube of wat dan ook. maar ook gewoon school , het is tegen woordig gewoon een primaire behoefte.) Maar dat terzijde.
Ik heb gekeken naar zoon mobiel internet : Dongel (of iets dergelijks, jullie snappen wel wat ik bedoel)
Ik las dat je snelheid omlaag gaat nadat je een bepaald limiet gaat overschrijden.
Een vriend van mij zij dat hij maar 2 dagen fulltime aan het gamen was en dat het toen al raak was en dat hij bijna nie top internet kon komen.

Vraag 1 : Waarmee kan ik het in praktijk vergelijken dat je internetsnelheid omlaag met een dongel? (iets als 1 film gedownload hebben of een game of iets dergelijks iets waardoor ik het begrijp en niet na zoveel mb want das onduidelijk voor mij en ik kan dat niet relativern.

En nu kwam mijn moeder met best wel een goed idee.
Gewoon een breedband verbinding via de tv kabel met zoon kastje van Ziggo dat ik dat kastje erop aansluit op de tv kabel en dan daar een internetverbinding vandaan kan halen via een breedband abbonoment.

Vraag 2: Is het zeker dat dit kan ?
Vraag 3: Kunnen er wel 2 verbindingen op 1 adres?(via zoon kastje van ziggo bijv)
Vraag 4: Als dit kan, beperk ik dan het internet van het pand van kamerbegeleid?

Als ik antwoorden krijg waaruit blijkt dat het allemaal niet mogelijk is, of als er zowieso een betere oplossing is, kan iemand mij dan een advies geven wat ik moet doen?

( Voor de mensen die hier gaan op antwoorden, ik ben niet heel goed in alle computer termen (basis natuurlijk wel) ,zouden jullie het duidelijk kunnen maken voor mij :P )

Ik bedank jullie alvast,

Groeten Gerben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk gewoon een extra kabel vanaf de router kunnen trekken, lijkt me het makkelijkst/goedkoopst. Ga ff navragen bij je huisbaas. Tegenwoordig bied Tmobile een (mobiel) abbo aan zonder datalimiet, maar daarvoor betaal je wel de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Vragen zijn alleen te beantwoorden als je de situatie ter plekke onderzoekt. Ik vermoed dat de tv-kabel aldaar op tig plaatsen gesplitst is. Komt nog bij dat jij dan een internet/tv-aansluiting gaat aanvragen op een pand dat niet van jou is en waar je een kamer huurt. Reken er maar op dat dat niet gaat werken...

Twee modems gaat volgens mij sowieso niet lukken.

En jij kunt je afvragen wat de reden is dat er maar 1 internetaansluiting en 1 computer staat. Ik denk dat dat bij de huisregels hoort. De rest mag je zelf invullen. ;)
iets met hele dagen achter computer hangen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-04-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou het hoort niet bij de huisregels trouwens, ze zijn gewoon te lui en te dom om een simpele internet verbinding te regelen voor iedereen in dat huis. het is geen strafkamp waar je geen internet mag gebruiken ofso.
ik heb er namelijk gevraagd en dan krijg je ja blabla moeilij kte regelen oftewel niet geprobeerd en te veel moeite