[WM6] Geen Sync met Exchange door certificaat probleem

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb de server netjes ingesteld op mijn WM6.5. Dit geeft geen probleem, echter op het moment dat ik voor de eerste keer wil syncen (of erna) komt de error: 80072f17.

Dit is een certificaat error en de reden is mij ook bekend. Dit heeft een kleine uitleg nodig.

Het certificaat is verleend aan: domein.com echter is het domein wat ik moet gebruiken domein.nl. Explorer en andere browsers detecteren dit als onveilig en geven mij de keuze om deze te accepteren. Dit moet ik echter elke keer doen.

Nu heb ik ook op mijn WM6.5 webmail en dezelfde acceptatie, echter het certificate is ook op de WM6.5 aanwezig, maar syncen doet hij niet.

Dat certificaat probleem is een fout bij IT dat begrijp ik, maar dat oplossen is niet 123 gedaan vandaar mijn vraag of er andere oplossingen zijn zodat ik kan syncen?

• Jaguar645
  • Laatst online: 19:35
Mischien dat je hier nog iets mee kunt? Het is namelijk niet duidelijk of je een self signed cert gebruikt of 1 van een grote partij

How to add your own root cert via CAB file

SSLChainSaver v2 released

• BSeB
Hier is een betere beschrijving van mijn probleem door sslchainsaver:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Chain contained 2 certificates
Cert 1. Issued to: wwnlmail.domein.com
Cert 0. Issued to: TILDC01

ERROR: url requested was 'securemail.domein.nl'
But cert CN was 'wwnlmail.domein.com' (full subject CN=wwnlmail.domein.com)
The name on the cert must match the server name.
Windows Mobile devices will not be able to connect via ActiveSync.
ERROR: We were unable to find a self-signed root certificate.
The server must send the root certificate during the SSL handshake.
Windows Mobile devices will not be able to connect via ActiveSync

Certificate XML created. Use "rapiconfig securemail.domein.nl.wm6.xml" to add the certs to a connected device or create a CAB file.

• Jaguar645
  • Laatst online: 19:35
Je moet dus een nieuw certificaat aanmaken voor je activesync server die precies dezelfde domein naam gebruikt als waar je naar wilt connecten. Dat lijkt me redelijk simpel te begrijpen uit de foutmelding.

Terug naar je certificate beheerder dus!

• BSeB
Hmz, jammer, had gehoopt dat er een alternatieve manier was. Ga maandag maar is mailen met india.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij is er een registry-achtige variant op de hosts-file in Windows mobile. Misschien kan je daarmee proberen de servernaam naar het ip adres te verwijzen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BSeB
Heb je iets meer info hierover?

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 15:01
Ik heb ook hetzelfde probleem dat de server niet overeenkomt met het certificaat. Dit is helaas omdat er online een redirect staat naar een andere locatie. Dan neemt hij het certificaat van de online server maar die klopt dan natuurlijk niet. Jammer dat activesync daar zo over valt. Op een ander mobiel OS werkt het namelijk wel:( Ik heb ook alle certificaten al geimporteerd op mijn telefoon maar dat hielp ook niets.
Pagina: 1