Toon posts:

WD Mybook zet sommige bestanden op slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 1GB Mybook NAS disk met witte LED strip heeft een beetje last van kuren.
Er staan bestanden op die ik wil deleten uit de "public folder/user-1" map.
Daar heb ik ook weer submap gemaakt "data"en een "foto". Uit de map data kan ik alles zo verwijderen, maar uit de map foto krijg ik een error zodra ik op de delete toets druk: Kan filenaam niet verwijderen. Toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol is............ etc.

Ik heb al gecheked of de map vergrendeld is, geen resultaat. Ook via Unlocker getracht een doorbraak te vinden, maar helaas. Weet iemand raad?

Verwijderd

Staan de bestanden misschien niet als read only? Als dat zo is, dan kan je wel proberen te deleten, maar gaat vaak niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd, maar hielp helaas ook niet.

Het probleem is ontstaan nadat ik met synctoy een backup heb gemaakt van mijn werkbestanden naar deze disk. Daarbij kwam de melding dat synctoy niet kon schrijven op de disk.
Nu lijkt het alsof al deze bestanden (als .tmp) tijdelijk zijn opgeslagen en niet meer te verwijderen zijn.

Verwijderd

Mmmm, het lijkt op een bestand met wel een begin, maar geen eind en kan dus niet herkend worden als zijnde een file. Normaal moet je dat gewoon kunnen verwijderen, althans, mij lukt het de meeste keren wel. Als het je niet in de weg zit, laten staan en een andere map maken, al is de kans dat het weer gaat gebeuren aanwezig. Wat je ook kan doen is belangrijke files naar een andere locatie kopiëren en dan de schijf een format geven, maar dit sluit niet uit dat het in de toekomst niet nog eens gebeurd. Vandaar dat ik data op verschillende locaties heb staan, faalt de ene locatie, dan ga ik naar de ander. Wat je wel zou kunnen doen is de harddisk testen op gezondheid, aan de andere kant kan het ook iets hardwarematigs zijn (printje in de nas of usb controller in de pc). Helaas kan ik je verder geen tips geven, maar iemand anders misschien wel. Veel succes met het oplossen van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor dat het een restore factorysettings zou gaan worden, maar hoopte op een oplossing via dit forum. De restore operatie is inmiddels geslaagd, jammer van de data op de disk. (de tijd om het er op te zetten althans). Zelf werk ik ook met diverse disks. De Mybook disk zal in ieder geval nooit mijn vaste ext HD worden!

Dank voor je reactie

Verwijderd

Graag gedaan Rikkied.
Met externe schijven heb ik het helemaal gehad en ruim ze hier nu ook achter elkaar op. Zeker nadat de schijven in een LaCie meerdere keren hebben gefaald. Ben nu een 2e server aan het opzetten, zodat ik de data nog meer kan spreiden. Nu staat het wel in verschillende raidconfigs, maar wel in dezelfde server, dat gaat nu veranderen. Na diverse crashes door de jaren heen, heb ik het wel geleerd. Geef mij maar interne schijven en geen externe, die zijn mij te onbetrouwbaar.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
ik heb een soort gelijk iets met mijn mybook essential 1,5tb.
na het uitlenen aan mijn broer stond er ineens een nieuwe map hotfix bij op van 0 kb.
die ik er voor geen mogelijkheid afkrijg . hij is niet in gebruik ik kan de map zelfs een andere
naam toewijzen. verschillende pc's en OS geprobeerd ,maar verwijderen how maar.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ook een mybookworld gehad en had daarop alternatieve software staan.
Ik had ook het probleem dat sommige bestanden en/of mappen niet te verwijderen waren.
Maar in de webserver die ik erop had staan kon ik de bestanden wel verwijderen, bestand voor bestand en daarna de lege map deleten.

Het was wel een beetje omslachtig maar ik had geen andere keuze want via windows of ubuntu kon ik de bestanden met geen mogelijkheid verwijderen.

• jbkappirossi
het enigste wat helpt is een format ,alleen dan krijg je de ongewenste map eraf. heel vervelend is dit.
en dan al niet te beginnen over de bij geleverde ,smartware' daar werkt ook geen zak van .
schijf blijft konstand in zoekfuntie staan het knopje op de achterkant werkt niet en het installeren vanaf de
site werkt ook niet dan krijg ik konstand fouten vanuit windows het is gewoon een kk ding en hier zal ik wd
ook bericht van doen . het gaat om een mybook essential van 1,5 tb

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Is het niet zo dat die files nodig zijn voor het werken in de NAS? mijn WDTV zet namelijk ook op elke medium een paar bestanden die nodig zijn voor het gebruik van de mediaspeler.

• jbkappirossi
Bulls schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:33:
Is het niet zo dat die files nodig zijn voor het werken in de NAS? mijn WDTV zet namelijk ook op elke medium een paar bestanden die nodig zijn voor het gebruik van de mediaspeler.
nee ,want een hardschijf is een hardeschijf .jij bent als eigenaar beheerder en dus baas over alles wat er met die schijf gebeurd. ik ben niet bekend met een wdtv maar dat is een automatische instalerende driver/firmware wat hij nodig heeft voor een goede werking .wat het bij mij ook niet deed ,maar naar een format ben je die image dus kwijt en dus verlost van alle bestanden die er op dat moment op staan.

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 26-05-2010 03:37 ]

Pagina: 1