Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarmee kopieer je een DVD en verwijder je de beginboodschap

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:36
Een hele simpele vraag, maar ik kan het antwoord niet echt vinden. Is er anno 2010 een programma waarmee ik gewoon een DVD kan kopieren naar mijn server (kinder DVDs die nogal lijden onder de kinderhandjes en ik daarom gewoon op harde schijf wil hebben) en waarbij ik makkelijk de "boodschappen" aan het begin (alleen voor privé gebruik, geschikt voor alle leeftijden, je kent het wel) kan verwijderen?

Ik gebruik voor DVD kopieën meestal DVD shrink (is alweer wat jaartjes oud), maar die kan die boodschappen alleen verwijderen als ik re-authoring doe en dan ben ik de menu's ook kwijt en dat wil ik niet. Ik heb net even naar DVDFab gekeken, maar die lijkt ook niet te kunnen wat ik wil. Iemand een idee hoe ik dit wel makkelijk kan doen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iets zoals DVD-Shrink? Gebruikte ik vroeger erg veel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• martdj
Zoiets dus inderdaad, maar dan moeten de menu's wel behouden kunnen blijven als je delen eruit sloopt.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:33

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DVDshrink werkt het beste. Gewoon die titles er tussen uit slopen (remaster dvd)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• martdj
Kijk, daar hebben we wat aan. Met DVD Remake heb ik nu een kopie gemaakt van de DVD, de onzin eruit gehaald en het menu behouden (dat laatste is dus wat DVD Shrink niet kan).

Dan kom ik wel bij de volgende vraag. Is er tegenwoordig ook een manier om dit inclusief menu te comprimeren? Ik kan me herinneren dat DivX met iets wilde komen, waarbij je ook menu's kon toevoegen aan je DivX film, maar ik weet niet of er een makkelijke manier is om een DVD 1-op-1 te comprimeren met die DivX versie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als je met dvd-remake je dvd hebt zoals je wilt kan je met dvdshrink de film eenvoudig nog verkleinen. Wel negatief voor de kwaliteit, dus ik zou niet weten waarom je het wilt verkleinen.

Een ander formaat zou ik niet doen, dvd'tjes kosten weinig geld als je ze goed inkoopt (zie pricewatch).

[ Voor 106% gewijzigd door job op 30-04-2010 12:05 ]

• martdj
job schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:00:
Als je met dvd-remake je dvd hebt zoals je wilt kan je met dvdshrink de film eenvoudig nog verkleinen. Wel negatief voor de kwaliteit, dus ik zou niet weten waarom je het wilt verkleinen.

Een ander formaat zou ik niet doen, dvd'tjes kosten weinig geld als je ze goed inkoopt (zie pricewatch).
Ik ga het uiteindelijk niet op DVD zetten, maar op harde schijf op mijn server (DVDtjes krijgen erg veel krassen in kinderhanden heb ik al gemerkt). En op mijn harde schijf zou ik het prettig vinden als het in Mpeg4 formaat stond mét menu's. Ik weet dus alleen niet of dat mogelijk/makkelijk te realiseren is. DVDs verder shrinken is idd niet echt de bedoeling, maar met Mpeg4 kan het wel kleiner met behoud van de kwaliteit.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:33
Dat kan met RATDVD alleen kan je het zover ik weet alleen met een Windows computer afspelen.
Pagina: 1