Internetverbinding crasht bij gebruik uTorrent*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc met Win2k3 heb ik uTorrent 2.0.1 geïnstalleerd.
Echter steeds als ik iets download met dit programma valt na 5 minuten m'n verbinding "weg" en moet ik mijn router herstarten.
Ik kan dan ook niet of nauwelijks in de WebUI van m'n router komen, maar kan wel gewoon vanaf m'n xp pc verbinding maken met m'n 2k3 pc (via NetOp Remote Control)
Zodra m'n router is geresset kan ik weer 5 minuten internetten en dan valt'ie weer uit.
Als ik al m'n downloads in uTorrent op pauze zet is er niets aan de hand dus het moet aan dat programma liggen, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen.

Max upload rate heb ik net ingesteld op 50kB/s
Max download op unlimited
Max connections (global) op 100
Max peers per torrent op 50
en Max upload slots op 3

De poort voor binnenkomende verbindingen (38466) heb ik in m'n router (een D-Link Di-524) doorgestuurd naar m'n 2k3 pc, en in uTorrent staan UPnp en NAT-PMP port mapping uit.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Edit: oh ja, weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar als ik meerdere (avi) bestanden vanaf m'n netwerk wil kopiëren naar bijvoorbeeld een usb stick, dan krijg ik regelmatig de melding dat het kopiëren is onderbroken omdat de opgegeven netwerknaam niet langer bestaat (of iets in die richting tenminste)
als ik vervolgens datzelfde bestand weer kopieer lukt het wel.... alsof hij 't niet kan behappen.
Geen idee of het met elkaar te maken heeft maar meld 't toch maar ff

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het ligt vrijwel altijd aan teveel open connecties. Of die nog meer verlagen, of een betere router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:11:
Het ligt vrijwel altijd aan teveel open connecties. Of die nog meer verlagen, of een betere router kopen.
Ik heb de settings al heel laag geprobeerd (laagste settings die ik geprobeerd heb staan hieronder)
Geen resultaat, de verbinding blijft wegvallen.

Ik heb thuis een UPC Fiber 60 abbo, wat voor router zou ik het beste kunnen nemen mocht ik m'n huidige willen vervangen?
Welke router kan wél veel connecties aan en is toch betaalbaar?

Max upload rate 20kB/s
Max connections (global) op 50
Max peers per torrent op 20
en Max upload slots op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:45:
[...]

Ik heb de settings al heel laag geprobeerd (laagste settings die ik geprobeerd heb staan hieronder)
Geen resultaat, de verbinding blijft wegvallen.

Ik heb thuis een UPC Fiber 60 abbo, wat voor router zou ik het beste kunnen nemen mocht ik m'n huidige willen vervangen?
Welke router kan wél veel connecties aan en is toch betaalbaar?

Max upload rate 20kB/s
Max connections (global) op 50
Max peers per torrent op 20
en Max upload slots op 3
misschien kan je proberen om de max download niet op unlimited zetten, maar net iets onder je max snelheid?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
latislos schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:48:
[...]

misschien kan je proberen om de max download niet op unlimited zetten, maar net iets onder je max snelheid?
Zal dat eens proberen, had daar nog niet aan gedacht...
UPC Fiber Power 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zoals Exorcist zegt.
Wat daarnaast ook interessant is om te proberen, is om tijdelijk een DMZ instellen (voor al het verkeer richting de 2k3-bak). Sommige routers zien torrent verkeer als een (DDOS)aanval en knallen de verbinding gewoon bewust dicht. Met die DMZ kan je controleren of er idd beveiligingsfuncties in de weg zitten.

edit:
Je hebt naast de hardwarematige firewall, geen andere beveiligingssoftware op de pc zelf actief neem ik aan? Anders moet je dat natuurlijk ook ff nalopen.

[ Voor 21% gewijzigd door temp00 op 30-04-2010 14:00 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Is dit overigens wireless of wired?

Mijn tip voor een andere router: TP TL-WR1043ND of een Netgear WNDR3700 (maar die is wel lekker wat duurder).

[ Voor 29% gewijzigd door Nivk op 30-04-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:57:
Zoals Exorcist zegt.
Wat daarnaast ook interessant is om te proberen, is om tijdelijk een DMZ instellen (voor al het verkeer richting de 2k3-bak). Sommige routers zien torrent verkeer als een (DDOS)aanval en knallen de verbinding gewoon bewust dicht. Met die DMZ kan je controleren of er idd beveiligingsfuncties in de weg zitten.

edit:
Je hebt naast de hardwarematige firewall, geen andere beveiligingssoftware op de pc zelf actief neem ik aan? Anders moet je dat natuurlijk ook ff nalopen.
Firewall staat uit en behalve NOD32 Antivirus heb ik er ook geen andere beveiligingssoftware op staan.

DMZ heb ik al een keer geprobeerd maar dat is alweer een tijdje terug, zal het straks nog eens proberen
Nivk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:43:
Is dit overigens wireless of wired?

Mijn tip voor een andere router: TP TL-WR1043ND of een Netgear WNDR3700 (maar die is wel lekker wat duurder).
Ik heb 2 laptops met XP draadloos, 2 pc's met XP en 1 pc met Server 2k3 allemaal wired

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle settings omlaag gezet maar nog steeds blijft m'n verbinding wegvallen...
Ik ben wel van plan een nieuwe router te kopen, maar wil eerst nog eens een ander programma gebruiken, wat is een goed alternatief voor uT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wat voor router gebruik je nu ?

Geen idee of je nog een oud pc'tje hebt rondslingeren, maar in dat geval is Monowall een goede oplossing; http://m0n0.ch/wall/

Vrij simpel, erg krachtig, met duidelijke webschermpjes voor het beheer.
De capaciteit is voornamelijk afhankelijk van de kwaliteit van je spullen; netwerkkaarten, processor. Veel geheugen heeft ie niet nodig.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:46:
Ik heb alle settings omlaag gezet maar nog steeds blijft m'n verbinding wegvallen...
Ik ben wel van plan een nieuwe router te kopen, maar wil eerst nog eens een ander programma gebruiken, wat is een goed alternatief voor uT?
je kan Azureus eens proberen? (wel zware java app vond ik, toen ik die gebruikte)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Voordat je een nieuwe router gaat proberen, kijk eerst eens of je op een laptop hetzelfde probleem hebt? Wellicht zit het probleem wel in je Windows Server 2003 installatie.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu de D-Link Di524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je ziet niet heel toevallig "Event (gebeurtenis) ID 4226" voorbij komen in het logboek van Windows?
Als je die wel ziet, dan zit je tegen de max aantal half-open connecties aan en ligt het dus niet aan je router....

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 06-05-2010 14:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:04:
Voordat je een nieuwe router gaat proberen, kijk eerst eens of je op een laptop hetzelfde probleem hebt? Wellicht zit het probleem wel in je Windows Server 2003 installatie.
De problemen begonnen pas nadat ik was overgestapt op uTorrent.
Toen viel internet 1 a 2 keer per dag weg, na een update van uTorrent (waarmee ik het probleem hoopte te verhelpen) werd het alleen maar erger en viel m'n verbinding om de paar minuten weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Ik gebruik nu de D-Link Di524
Je kan proberen andere firmware te flashen, al heb ik geen idee of er alternatieve firmware voor die router beschikbaar is. Het probleem zit in het aantal open connecties. Dat ga je niet met een andere BitTorrent-client kunnen oplossen.

Mijn hint voor een nieuwe router is ook deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:18:
Je ziet niet heel toevallig "Event (gebeurtenis) ID 4226" voorbij komen in het logboek van Windows?
Als je die wel ziet, dan zit je tegen de max aantal half-open connecties aan en ligt het dus niet aan je router....
Nee die komt niet in mijn logboek voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Je kan proberen andere firmware te flashen, al heb ik geen idee of er alternatieve firmware voor die router beschikbaar is. Het probleem zit in het aantal open connecties. Dat ga je niet met een andere BitTorrent-client kunnen oplossen.

Mijn hint voor een nieuwe router is ook deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
En de Netgear WNDR3700? is dat geen goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

ResuCigam

BOFH

Hier is een handige lijst waar je kunt zien hoeveel connecties een router maximaal aankan: http://www.smallnetbuilde...tion=com_chart&Itemid=167
(wel even de juiste benchmark selecteren)

[ Voor 11% gewijzigd door ResuCigam op 06-05-2010 14:36 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De EnGenius ESR9850 komt er uit als één van de beste en is ook nog eens goedkoper dan vele andere routers.

Heeft er iemand ervaringen met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die ziet er verdacht veel uit als de productreview: Sitecom WL-614 review door mbr
Je gaat daar echter wel minder of geen alternatieve firmware's gaan voor vinden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1