Tweets ophalen uit Twitter-search

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Ik heb een probleempje met het ophalen van mijn laatste tweets uit Twitter.

Als ik op mijn username zoek krijg ik netjes bovenaan de laatste tweet te zien, zoals hier te zien:
http://twitter.com/#search?q=avalaxy
En ook hier:
http://twitter.com/avalaxy

Als ik echter mijn tweets op wil halen via onderstaande link dan zie ik heel vaak mijn laatste tweets er niet tussenstaan:
http://search.twitter.com/search.atom?q=from:Avalaxy&rpp=2

Weet iemand waarom sommige tweets hier wel komen te staan en sommigen niet? Mijn code is in ieder geval niet fout, aangezien de fout hier bij Twitter ligt.

En weet iemand toevallig een (simpele) manier om het te fixen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 29-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom gebruik je niet gewoon de daarvoor bedoele API :?
En ik mis nogal wat relevante info (zoals o.a. je code waar je het over hebt) in je topicstart; gelieve je TS daarmee aan te vullen. We zitten in PRG, niet Twitter Support ;)
Avalaxy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:29:
Weet iemand waarom sommige tweets hier wel komen te staan en sommigen niet?
(Server-side) Caching van de RSS feed? Rate limit overgeschreden?

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 29-04-2010 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah, ik denk dat dat het is dan. Ik gebruik (nog) geen caching, daar zal ik van de week even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou de API kunnen gebruiken.

Of .. je zou LINQ to Twitter kunnen gebruiken (maar dan moet je met .NET 2008 of hoger werken volgens mij)
Maar Linq to Twitter maakt ook gebruik van de API :P

Dus beide keren komt wel neer op .. gebruik de API . is het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164019

Ehm... wat is het verschil met "gebruik de API" en "gebruik search.atom"? Zowel search.atom en search.json zitten gewoon gezellig in die API, voor zover ik weet. Er staat nergens in de API dat je moet inloggen ;)

Al geprobeerd je script in te laten loggen voor je die queries doet?

Een rate limit-overschrijding is het denk ik niet, want dan zou je een 4xx- of 5xx-foutcode krijgen van Twitter. Ik denk eerlijk gezegd dat het een probleem bij de servers is. Wat wil je ook als je miljoenen tweets per dag moet opslaan, indexeren en analyseren.

-edit- Excuses voor de bump. Ik heb niet op de datum gelet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 164019 op 07-05-2010 17:45 . Reden: mea culpa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
Avalaxy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:29:Mijn code is in ieder geval niet fout, aangezien de fout hier bij Twitter ligt.
Respect voor je redenatie.

Iig @ iedereen, volgens mij IS dat de API die hij gebruikt :P Gewoon dat ding fetchen met een Curl of een file_read_contents en klaar...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:39:
[...]

Respect voor je redenatie.

Iig @ iedereen, volgens mij IS dat de API die hij gebruikt :P Gewoon dat ding fetchen met een Curl of een file_read_contents en klaar...
Mja, als Twitter mijn tweets al niet weergeeft kan ik ook moeilijk dingen ophalen :P De manier waarop hij alles ophaalt werkt prima.

Hoe de API precies werkt weet ik niet, want daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Wat ik begrepen heb is dat er in feite 2 manieren zijn om je tweets op te halen: uit de search of via RSS feeds.
Anoniem: 164019 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:44:
Al geprobeerd je script in te laten loggen voor je die queries doet?
Nope, maar mijn tweets zijn gewoon public dus zouden door iedereen geread moeten kunnen worden toch?

Overigens geeft kan de twitter-search mijn account op het moment zelfs helemaal niet vinden, resulterend in 0 tweets. Zie dus deze link: http://search.twitter.com...atom?q=from:Avalaxy&rpp=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Avalaxy schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:42:
[...]
Overigens geeft kan de twitter-search mijn account op het moment zelfs helemaal niet vinden, resulterend in 0 tweets. Zie dus deze link: http://search.twitter.com...atom?q=from:Avalaxy&rpp=2
Waarschijnlijk zijn je tweets momenteel niet real-time genoeg. De twitter search gaat volgens mij maar tot een week terug. Verder doen ze ook nog enige 'filtering'.

Als ik jou was zou ik gewoon met de API aan de slag gaan.

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De search API *is* gewoon een API.

Er is echter verschil tussen de timelines en de search bij twitter. Timeline calls zijn realtime, searches zijn dat niet, want die kunnen achterlopen (en gaan niet zo lang terug). Voor 1 user heb je dan wrs meer aan de public_timeline api.
Pagina: 1