Ik heb vanmiddag Ubuntu 10.04 geïnstalleerd naast Windows 7, maar ik heb een aantal problemen. Ten eerste snap ik niet hoe ik bijvoorbeeld aMSN kan installeren. Ik heb het gedownload, maar ik kan nergens zoals bij Windows een bestand aanklikken wat voor mij het werk doet. Ook krijg ik in Firefox de webpagina's niet scherp. De tekst is overal zeer onduidelijk weergeven en nauwelijks leesbaar. Wat me op dit moment wel opvalt, is dat de tekst die ik nu invoer wel goed wordt weergeven. Kan iemand me hier mee helpen?
Het onleesbaar zijn van de tekst ligt meestal aan de gebruikte resolutie.
Even in het menu duiken dus waar je die aan kan passen.
Verder is google je grote vriend voor het installeren van programma's.
Voor aMSN gebruik je bijvoorbeeld de term "install aMSN ubuntu".
Op die manier kun je als beginner heel ver komen
Succes ermee
Succes ermee
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Verwijderd
Je eerste probleem is makkelijk: gebruik de pakket manager! Het is bij Linux doorgaans niet de bedoeling om zelf handmatig software te moeten downloaden zoals bij Windows. Dit is onnodig complex en wij Linux gebruikers houden van simpel.
Klik op applications en dan op Ubuntu software center. Hier staan duizenden applicaties voor je klaar. Gewoon een kwestie van aanvinken en hij download en installeert het automatisch voor je. Beter nog is dat hij het ook automatisch voor je up 2 date houdt!
Klik op applications en dan op Ubuntu software center. Hier staan duizenden applicaties voor je klaar. Gewoon een kwestie van aanvinken en hij download en installeert het automatisch voor je. Beter nog is dat hij het ook automatisch voor je up 2 date houdt!
Dat dacht ik in eerste instantie ook, dus dat had ik al gecontroleerd. De resolutie staat gewoon op 1440x900, wat goed moet zijn voor deze laptop, aangezien ik dat ook gebruik in Windows 7.JohnVanZetten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:23:
Bedankt! Het is geïnstalleerdVerwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:23:
Je eerste probleem is makkelijk: gebruik de pakket manager! Het is bij Linux doorgaans niet de bedoeling om zelf handmatig software te moeten downloaden zoals bij Windows. Dit is onnodig complex en wij Linux gebruikers houden van simpel.
@Kamose: ik ben gewend om vanuit de terminal te installere 
@Japperrrr: heb je de recentste driver voor je videokaart? probeer die anders eens te updaten
@Japperrrr: heb je de recentste driver voor je videokaart? probeer die anders eens te updaten
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Probeer een andere font voor in firefox.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Verwijderd
Ik ook, heb het software center nog nooit gebruikt. Weet alleen wel dat het bestaat, en om een nieuweling dan gelijk het via een terminal te laten doen terwijl er een clicky windows achtige unit voor bestaat in Ubuntu.JohnVanZetten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:35:
@Kamose: ik ben gewend om vanuit de terminal te installere
Zal vanmiddag nog even kijken naar de drivers. Vanaf morgen reageer ik in ieder geval twee weken niet op dit topic omdat ik in Spanje zitJohnVanZetten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:35:
heb je de recentste driver voor je videokaart? probeer die anders eens te updaten
Is de volgende package al geinstalleerd? msttcorefonts
Zie ook:
http://embraceubuntu.com/...stalling-microsoft-fonts/
Zie ook:
http://embraceubuntu.com/...stalling-microsoft-fonts/
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
"install aMSN ubuntu"JohnVanZetten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:23:
Succes ermee
sudo apt-get install amsn lijkt me een stuk effectiever onder Ubuntu...
Oslik blyat! Oslik!
Hij had het dan ook over de Google zoekterm en niet het installatiecommando 
Die msttcorefonts lost het probleem van de nogal vreemde font-rendering in firefox op. Die hoort zowat bij het 'standaard-te-installeren-na-een-fresh-install' lijstje
Die msttcorefonts lost het probleem van de nogal vreemde font-rendering in firefox op. Die hoort zowat bij het 'standaard-te-installeren-na-een-fresh-install' lijstje
[ Voor 52% gewijzigd door Darkstar op 30-04-2010 11:44 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Misschien lost het installeren van ms-corefonts het op. Staat volgens mij gewoon in software-center.
Good luck!
Good luck!
nvm....spuit elfdion_b schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:28:
[...]
"install aMSN ubuntu"
sudo apt-get install amsn lijkt me een stuk effectiever onder Ubuntu...

[ Voor 10% gewijzigd door Theimon op 01-05-2010 11:55 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Pagina: 1