No drives were found. click load load driver ...

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik probeer een nieuwe windows 7 installatie op de laptop van een vriend te doen, maar krijg steeds deze foutmelding en kan dus niet verder. Na wat googelen blijkt dat je in zo'n geval de juiste drivers voor je moederbord moet downloaden, maar het probleem is dat je voor laptops nooit het moederbord in de specs terugvind. Het gaat om een toshiba satellite a110-159, moest iemand me kunnen vertellen welke driver ik nodig heb zal ik daar heel dankbaar voor zijn.

Is het trouwens normaal dat men tijdens een installatie zulke meldingen krijgt? Ik had vorige week ook al een poging ondernomen, en toen ging het ongeveer op dezelfde manier. Ik formatteerde de schijf, dan begon setup de bestanden te kopiëren, op 10% kwam dan een melding dat hij geen gegevens meer van de bron kon lezen
en als ik dan opnieuw de setup probeerde uit te voeren zonder eerst te rebooten, kreeg ik ook de melding 'no drives were found. click load driver to install a mass storage driver'. Na een reboot ging het wel.
Spijtig genoeg had die persoon de hele week blue screens, vandaar deze tweede installatie.

Deze keer lukt het dus niet meer met rebooten, en terwijl ik dit typ besef ik net waarom; Ik was eergisteren extra partities aan het maken en heb de partitie met systeembestanden per ongeluk gewist.. Daar zal de driver die ik nodig heb waarschijnlijk opgestaan hebben :p

[ Voor 3% gewijzigd door freekdl op 29-04-2010 22:46 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Had je al op de website van Toshiba gezocht?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• freekdl
ja, op de dot com stond dit model van laptop niet, op de eu site heb ik het model gevonden, maar in het drop down menu zie ik niets dat volgens mij in de buurt komt.

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
Dit had ik ook toen ik hem probeerde te instaleren door gebruik te maken van een usb dvd speler deed hij het wel ;).

• freekdl
Wel, ik dacht dat deze laptop te oud was om te booten vanaf usb, maar ik steek er net een usb stick in om enkele drivers te proberen, en ik zie die usb stick opeens in het boot menu als harde schijf :d

Weer wat hoop dus, al vind ik het wel foefelen.

• freekdl
Heb geprobeerd te installeren vanop usb stick, maar tevergeefs.
Logisch ook, want de foutmelding heeft betrekking tot mijn harde schijf en heeft niks te maken met de dvd speler.
Terug bij af dus, wie weet welke driver ik nodig heb.

Op de site van toshiba vind ik echt geen driver die van toepassing is op hard disks of moederbord.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 23:17
Voor Windows 7 hoef je eigenlijk bijna geen drivers meer de slipstreamen, tenzij je gebruik maakt van een aparte RAID-controller of andere 'speciale' hardware. Mainstream SATA-controllers zijn meestal wel ondersteunt.

Je kunt het beter zoeken in de harde schijf zelf. Die laptop gaf niet voor niets BSOD's. Ik zou zeggen probeer Ubuntu te installeren, gewoon om te kijken of dat wel installeert. Verder kun je het ook eens proberen met een andere DVD van Windows 7, misschien is deze kaduuk.

• freekdl
adyta schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:06:
Die laptop gaf niet voor niets BSOD's..
Daar heb je gelijk in. Misschien moet ik er wel bij vertellen dat die eerste installatie al geëindigd was met een bluescreen. Hij bootte achteraf nog normaal, dus had ik die persoon voorgesteld om een weekje te testen, maar na een week was de laptop niet eens bruikbaar meer. Willekeurig afsluiten, blijven hangen en bluescreens. Zelfs safe mode ging niet meer.

Voor ik de laptop in handen kreeg, stond er een slecht onderhouden xp op, en de laptop werkte vrij normaal (alleen TERGEND traag). Het lijkt me dus sterk dat de schijf kapot is. Ze is ook gewoon te zien in de BIOS.

Kan het volgens u niks te maken hebben met die partitie gereserveerd voor systeembestanden, die ik per ongeluk gewist heb (een kleine partitie van 100mb)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat je hoeft te weten is welke chipset het ding heeft. Achterhaal dat en je kunt dan gewoon drivers vinden voor het ding. Of je zet AHCI uit als je dat gebruikt.

• freekdl
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:19:
Het enige dat je hoeft te weten is welke chipset het ding heeft. Achterhaal dat en je kunt dan gewoon drivers vinden voor het ding. Of je zet AHCI uit als je dat gebruikt.
Bedankt voor je comment, het heeft me weer wat verder laten zoeken en de chipset blijkt een intel 945GM express te zijn. Even later had ik de drivers in zowel een .exe als .zip bestand en die heb ik op een usb stick gezet om dan tijdens de installatie te kunnen gebruiken.

Spijtig genoeg kom ik niet verder op deze manier.

Bij het scherm 'Select the driver to be installed' heb ik de optie 'Hide drivers that are not compatible' uitgevinkt,
en zowel de .exe als het uitgepakte .zip bestand geprobeerd.

Als melding krijg ik 'No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK'. Er is ook geen enkele driver te zien in het selectievak.

Er staat geen OS meer op de laptop, dus op die manier kan ik ze ook niet installeren.

Ik hou wel van een uitdaging, maar dit is een regelrechte nachtmerrie. Zelfs een xp krijg ik er niet meer op, als ik van de cd boot zegt hij dat bootmgr ontbreekt, en als ik het via usb wil doen en tools zoals PEtoUSB gebruik herkennen die ineens mijn anders nooit problematische usb sticks niet, hahaha..
Op sommige dagen heb je gewoon echt dikke pech!!

[ Voor 12% gewijzigd door freekdl op 30-04-2010 01:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je eens wat minder hoog van de toren blaast over nachtmerries en dingen die onmogelijk zouden zijn, en je even verdiept in de materie kom je erachter dat drivers slipstreamen (zoek op die term als je het niet kent) op een heel andere manier werkt dan wat je nu probeert. Probeer dat eens...

Verder erg basic, maar weet je wel zeker dat er een HDD in deze laptop zit, dat hij het ook doet (test eens in een andere PC, het is tegenwoordig gewoon allemaal SATA) en dan dat al hij het doet hij ook goed vast zit in de laptop :? Voor hetzelfde geld zit de HDD gewoon los...

Verder is Overige Hardware geen dumpbak. Harde schijven zijn opslagmedia, dus vragen erover horen in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe simpel, zet de schijf gewoon op IDE modus (nadat je het ding idd getest hebt zoals dion_b zegt) en dan moet Windows gewoon dat ding kunnen installeren.

• freekdl
dion_b schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:41:
Als je eens wat minder hoog van de toren blaast over nachtmerries en dingen die onmogelijk zouden zijn, en je even verdiept in de materie kom je erachter dat drivers slipstreamen
De schijf was deels kapot (vermoed ik) en door fouten in de partitie kreeg ik geen drives te zien bij aanvang van een Windows installatie. Ik heb uiteindelijk met BartPE nieuwe partities gemaakt en opnieuw geprobeerd. Op de eerste partitie kreeg ik steeds foutmeldingen en op de andere ging het uiteindelijk zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door freekdl op 06-06-2010 20:04 ]

Pagina: 1