Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Hallo,

Ik ben opzoek geweest naar foto presentatie software.

Ik heb een proef versie van ProShow Producer gebruikt.Dit wekt op zich erg eenvoudig, maar het nadeel is, als je de presentatie op een 21 inch scherm maximaliseert, dat dan de scherpte aanzienlijk afneemt en voor mij onbruikbaar is.

Mijn originele foto's zijn TIFF's van ca. 18 MB per stuk en het lijkt wel of ProShow Producer dit comprimeert waardoor de kwaliteit verloren gaat.

Er zit een behoorlijk verschil tussen de kwaliteit van een normaal tiff bestand gemaximaliseerd op een 21 inch scherm en de zelfde weergave met en het zelfde bestand weergegeven door ProShow producer.

Ik vergelijk de beelden uiteraard op de zelfde monitor.

Heeft iemand enig idee welke software ik het beste kan gebruiken om mijn mooie tiff's met originele kwaliteit op een volledig 21 inch scherm kan weergeven?

Johan

[ Voor 3% gewijzigd door Bachatero op 29-04-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Computer monitor of een TV? Want daartussen kunnen de resoluties heel veel schelen. Zeker als je op een niet HD TV met bv 674 beeldlijnen moet werken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ene 21" monitor is de andere niet. De vraag is of je de resolutie kunt instellen. Dat is namelijk hetgeen je wilt. Ik kan mij voorstellen dat de meeste zijn gemaakt voor het opzetten van foto cds voor in een DVD speler. En ja, dat is een lage resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat was er mis met windows zelf ?

de software zelf is geschikt voor hd, is dit geen limitatie van de trail ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Er is niets mis met Windows zelf.

Wellicht dat mijn vraagstelling wat onduidelijk is.

Maar als ik ProShow Producer start, dan verschijnt de presentatie gecentreerd op het 21"scherm, maar niet beeld vullend. De foto ziet er dan scherp en gestoken uit. Als ik vervolgens de optie full screen gebruik, dan neemt de beeld kwaliteit af. Als ik vervolgens de originele opname (.tiff) dubbel klik en deze beeld vullend maak heb ik een aanzienlijk betere kwaliteit.

Ik denk dat ik de presentatie maar eens in Powerpoint ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Is er misschien een optie in ProShow Producer die de schermresolutie omlaag schroeft? Vroeger had je dat wel in bijvoorbeeld BSPlayer, die deed de schermresolutie soms omlaag als je naar fullscreen ging. Kan je misschien met het menu van je monitor bekijken wat je resolutie is in gewone modus en fullscreenmodus?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30
Bachatero schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:59:
Er is niets mis met Windows zelf.
En waarom gebruik je windows dan niet als er niets mis mee is :?
Pagina: 1