Zoals jullie merken heb ik een vraag over de turbo modus van de i5 430m (wat ook betrekking heeft tot alle nieuwe i processoren met turbo boost). Ik begrijp dat de i5 processor op 2,26 Ghz is geklockt maar wat als je een programma hebt wat minimaal 2,5 Ghz vraagt. Kan je dan het programma überhaupt wel draaien op je laptop/desktop, of zal het constant de turboboost aanlaten en heeft dat verder nog gevolgen voor je hardware?
Dit vraag ik namelijk omdat turbo (boost) het eigelijk al zegt, boost is namelijk een tijdelijk verhoging van het bestaande element (in dit geval Ghz). Zal het dus een moment opname zijn of kan je het constant (deze turbo-boost) aan laten staan.
Voor mensen die graag een voorbeeld willen hebben heb ik hier wel iets;
Sony Vaio VPC-EB1S1E/WI i5/Ati 5650
en de game Mafia 2 die minimaal 2,4 Ghz processor vraagt.
NB: Reden voor de vraag is, omdat ik meerdere mensen heb gevraagd (ook in de plaatselijke electronica zaken) die er geen bal verstand van hebben.
"Your purpose will only reveal itself when you are progressing, so move foward"
Dit vraag ik namelijk omdat turbo (boost) het eigelijk al zegt, boost is namelijk een tijdelijk verhoging van het bestaande element (in dit geval Ghz). Zal het dus een moment opname zijn of kan je het constant (deze turbo-boost) aan laten staan.
Voor mensen die graag een voorbeeld willen hebben heb ik hier wel iets;
Sony Vaio VPC-EB1S1E/WI i5/Ati 5650
en de game Mafia 2 die minimaal 2,4 Ghz processor vraagt.
NB: Reden voor de vraag is, omdat ik meerdere mensen heb gevraagd (ook in de plaatselijke electronica zaken) die er geen bal verstand van hebben.

"Your purpose will only reveal itself when you are progressing, so move foward"