Hulp bij mijn gekozen PC

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

• Jivver
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 12:12
Heey luitjes,

Onlangs had ik een advertentie geplaatst voor een pc. Na wat research heb ik zelf een pc samengesteld. Nu vroeg ik me af of jullie nog aanbevelingen hadden? Ik weet niet zeker of het namelijk de perfecte pc is of dat de onderdelen bij elkaar passen! Daarnaast wil ik hem zelf bouwen of door iemand anders laten doen. Wat is aan te raden? Is het uberhaupt moeilijk? En waar kan dit goedkoop gebeuren. Dan nog een vraagje... als je windows xp op cd hebt met een key, kun je dan de ultimate windows 7 upgrade uitvoeren? En kun je die windows cd zomaar op een andere pc instaleren?

Sorry voor de vele vragen, ik heb niet alle antwoorden kunnen vinden.

De pc die ik wil samenstellen is deze:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/55194

Als er geen link van gemaakt mag worden dan zal ik het even verwijderen!

Mvg,
Joey

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
Jivver schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:29:
Heey luitjes,

Onlangs had ik een advertentie geplaatst voor een pc. Naar wat research heb ik zelf een pc samengesteld. Nu vroeg ik me af of jullie nog aanbevelingen hadden? Ik weet niet zeker of het namelijk de perfecte pc is of dat de onderdelen bij elkaar passen! Daarnaast wil ik hem zelf bouwen of door iemand anders laten doen. Wat is aan te raden? Is het uberhaupt moeilijk? En waar kan dit goedkoop gebeuren. Dan nog een vraagje... als je windows xp op cd hebt met een key, kun je dan de ultimate windows 7 upgrade uitvoeren? En kun je die windows cd zomaar op een andere pc instaleren?

Sorry voor de vele vragen, ik heb niet alle antwoorden kunnen vinden.

De pc die ik wil samenstellen is deze:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/55194

Als er geen link van gemaakt mag worden dan zal ik het even verwijderen!

Mvg,
Joey
Perfecte pc bestaat niet, is maar net wat je er mee wilt doen. Onderdelen die je hebt uitgekozen gaan wel passen. PC assembleren moelijk? Nee, niet echt. Ik zal het in ieder geval zelf inelkaar zetten, maar je kunt het meestal ook wel voor een paar tientjes door de shop waar je de onderdelen hebt besteld laten doen. Bedoeling van Windows 7 upgrade is volgens mij dat je hem over een bestaande installatie heen installeert, maar er zijn wel methodes om het "schoon" te installeren. En op je laatste vraag. Nee, je kunt maar 1 windows exemplaar per pc activeren. Je zou dan eerst de huidige windows installatie moeten verwijderen alvorens het op een andere pc te installeren. Tenminste vanuitgaande dat je dan niet een OEM versie hebt, gezien deze "officieel" gekoppeld is aan een pc.

• Jivver
Is de Pc ook futureproof? Uiteindelijk kies ik wel voor een betere videokaart of zet er eentje in crossfire. Maar dat laat ik nog even wachten...

Zijn er goede handleidingen te vinden? Ik denk dat ik het wel kan overigens. Alleen Windows instaleren is voor mij een probleem...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

kiwi

:)

^
Je kan wel meerdere "Windows installaties per PC activeren", dual boot heb je toch echt 2 verschillende OS'en op hetzelfde moment.

Wat hij bedoelt, je kan 1 CD maar op 1 computer tegelijk legaal installeren, en upgraden van WinXP naar Win7 gaat niet nee, je kan wel een dual boot maken (zowel windows XP als windows 7)

Vergeet niet om windows 7 x64 te halen.. anders kan je de helft van je geheugen niet gebruiken
Is de Pc ook futureproof? Uiteindelijk kies ik wel voor een betere videokaart of zet er eentje in crossfire. Maar dat laat ik nog even wachten...
Wat wil je er mee gaan doen? Want anders zou je bijvoorbeeld ook twee HD5770's kunnen halen, heb je hogere prestaties als een HD5870 & kost je een stuk minder. Alleen het verbruik zal ~ 40w hoger liggen.

De kaart die je er nu in wilt stoppen is al razendsnel man 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2010 19:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit soort vragen mogen hier ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jivver
Ik snap wat je bedoeld. Dan zal ik maar Windows 7 OEM moeten kopen!

Ik wil er mee gaan gamen, in iedergeval alles in max kunnen zetten. Daarvoor koop ik de pc ook.

• Jivver
Ik heb mijn systeem aangepast en er een 5770 in gezet. Dan kijk ik of ik mee kan komen en eventueel koop ik er een kaart bij.

Kent iemand een duidelijke handleiding over het in elkaar zetten van een pc?

Verwijderd

een 700w voeding is iets teveel, ik heb 2x 5850 en die draaien op een 750w voeding, dus als je later aan crossfire denkt zou ik een 700-750w voeding nemen, dan ben je toch wat futureproof, maar als je een pc koopt en er nooit meer iets aan gaat veranderen, dan kan je opteren voor een kleinere:)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

kiwi

:)

Pietje precies om een PC te bouwen (Als dit je aller eerste keer is, doe het dan precies zo.. gewoon om zeker te zijn dat je alles goed doet)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TVion6qcocs]

Meestal hoef je/kan je het mobo tray niet te verwijderen & zijn er geen harddrive cages.

(Ik ga er van uit dat je -redelijk- Engels verstaat/begrijpt?)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor advies over je systeem kun je terecht in de verschillende [BBG aanschaf] topics hier in CSL. In losse vorm zijn deze topics alweer een paar jaar niet meer toegestaan, dus ik zet dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.