Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:48
Beste tweakers,

Ik dacht vandaag: laat ik het geheugen van mijn htpc'tje maar eens upgraden. Ik alles netjes erin geplaatst en start hem op... geen beeldsignaal! Ik voor de zekerheid maar mn oude 2gb stickje van kingston er terug in gedaan en probeer het opnieuw... weer helemaal niets! OOk nog maar een ander setje geheugen geprobeerd maar helaas.

hij start wel op en de koeler start wel met draaien (en na 5 seconden draait hij met een interval van 2 seconden maar 1 cm.), maar krijg gewoon geen beeldsignaal. Ik voor de zekerheid m'n beeldscherm maar even aangesloten op de DVI aansluiting van het moederbord... Nog steeds geen beeldsignaal?! Het lijkt er wel op dat mn hardeschijf bezig is...

Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 17:06
Een bios reset al gedaan ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Ik kom niet eens in de bios:( De enige vorm van activiteit is de draaiende fan van de voeding en van de proc. koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Daarvoor hoef je ook niet in de bios te komen maar moet je de cmos_clear jumper even omzetten terwijl je pc van de spanning af is, zie de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de batterij eruit en de pinnetjes kortsluiten.
Maar neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en vermeldt hier precies wat daar de resultaten van zijn, zodat we je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:06:
Of de batterij eruit en de pinnetjes kortsluiten.
Maar neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en vermeldt hier precies wat daar de resultaten van zijn, zodat we je verder kunnen helpen.
En zet hierbij gelijk even de specs van je systeem want met benamingen als 'hij' 'even een stickje van dit' 'alles' etc. kunnen wij niet raden wat voor pc je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kijk eens na of je alles wel terug juist hebt aangesloten nadat je het geheugen hebt veranderd. Veel gemaakte fouten zitten bij de 4-pins 12V op je moederbord en de 6-pins op je GPU.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Het is een GigaByte GA MA78GM UD2H bordje. Daarin zit een 4850e+ op gekoeld door een Scyte Shuriken. Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G

De 4pins zit gewoon goed op z'n plaats en daar ben ik ook niet aangekomen. de 24 pins heb ik er heel even afgehaald toen ik wilde switchen naar dual channel corsair geheugen.

Ik heb al de bios proberen te resetten maar helaas.

Alles zit trouwens in een nsk1380 met 350 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nou eens door. Met zo weinig eigen input kunnen wij je natuurlijk ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Hm, ik weet niet of ik nu meer heb gesloopt of dat ik het probleem heb gevonden. Iig bij het jumpstarten (door groene draad door te lussen naar zwart) van de voeding deed hij bzzt bzzt :o..

En nu?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou een andere voeding erin proberen misschien??
En de rest van die Opstart troubleshooter eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mivadebe schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:56:
Hm, ik weet niet of ik nu meer heb gesloopt of dat ik het probleem heb gevonden. Iig bij het jumpstarten (door groene draad door te lussen naar zwart) van de voeding deed hij bzzt bzzt :o..

En nu?! :)
Bzzt bzzt? En van welk onderdeel kwam dat vandaan?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Ik snap dat jullie telkens naar de troubleshoot verwijzen, ik heb deze dan ook al doorgenomen maar het probleem blijft. Net op een andere voeding alles aangesloten maar er gebeurd gewoon niks behalve dat de fans e.d. gaan draaien. beeld blijft zwart en krijgt geen signaal door.

De voeding deed bzzt btw, met mooi vuurwerk. Ik ben bang de kabels bekneld zaten. Ik kreeg een schok toen ik de behuizing aanraakte... kaduuk:p

Ik geef op. Iig bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mivadebe schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:25:
Ik snap dat jullie telkens naar de troubleshoot verwijzen, ik heb deze dan ook al doorgenomen maar het probleem blijft.
Geef dan ook aan wat je precies hebt geprobeerd en wat de resultaten ervan zijn. Ik heb nog geen enkele post gezien waarin je aangeeft welke hardware je hebt vervangen of getest hebt in een ander systeem en wat daar de resultaten van zijn.
Zonder dat je hier uberhaupt iets over vermeldt kunnen wij er natuurlijk ook weinig zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Vooruit, ik zal het wat gedetailder proberen uit te leggen: Het gaat om de volgende hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 0,-€ 0,-
1Antec New Solution NSK1380€ 95,-€ 95,-
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 49,-€ 49,-
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 70,-€ 70,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,94

mijn bedoeling was in eerste instantie om het geheugen dus te vervangen met " Corsair TWIN2X2048-6400 2GB (2x 1GB) DDR2" om het geheugen in dual channel te laten draaien.

Na het vervangen van het geheugen kreeg ik plots geen signaal meer op mijn tv. Toen dus weer terug het reepje Kingston erin gezet... maar dit veranderde dus niets. (Ik heb bij het verwisselen wel de 24pins aansluiting van het moederbord gehaald)

Vervolgens heb ik dus alle aansluitingen gecontroleerd. Ook even geprobeerd zonder videokaart om te kijken of het daar niet aan lag. Dus een dvi kabeltje direct in het moederbord geplaatst. Helaas blijft het alleen bij een draaiende fan en een brandend ledje. Geen signaal richting monitor!.

Vervolgens alles even losgekoppeld en weer van het begin af aan begonnen. in de tussentijd ook even videokaart en HD gechecked in een ander systeem.

Alles eenmaal terug in elkaar heb ik een biosreset proberen uit te voeren met de CMOS_RESET pinnetjes en doormiddel van de cmos_reset jumper. Geen resultaat. Ook nog even geprobeerd door de batterij eruit te halen en 5 seconden een schroevendraaier tussen + en - gezet volgens de troubleshoot... maar wederom niks.

Bij het terug in elkaar zetten ging ik de voeding testen alleen ging dit gelijk mis. Wat geknetter en vonkjes heb ik deze waarschijnlijk naar de voeding hemel geholpen doordat de kabels knel zaten.

Vervolgens alles maar even gemonteerd in een andere kast met een Tagan 530 voeding, en wederom alle fans e.d. draaien maar gewoon vorm van leven op mijn beeldscherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik maak uit je post op dat je zowel een IGP als een losse videokaart hebt.
Je hebt je BIOS gereset, heb je daarna ook nog eens de IGP geprobeerd? Misschien is de default-instelling de IGP gebruiken. Sluit je beeldscherm daar op aan, als er dan geen beeld is haal dan de hele videokaart eruit en probeer t nog eens.

En als t niet daaraan ligt klinkt t bijna alsof t aan t beeldscherm ligt (mits de hardeschijf wel normale opstart-activiteit vertoont enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Ik heb na de bios reset zowel IGP Als de videokaart geprobeerd. beeldscherm werkt ook gewoon. Heb ook trouwens de batterij vervangen. Niets.

Hardeschijf werkt trouwens gewoon.

Ik blijf voor een raadsel staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Mivadebe op 02-05-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het moederbord opgeblazen door de kaduke voeding.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 18:14 . Reden: Dit is een wild guess. ]

Pagina: 1