Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zit met het volgende;
Ik help mijn zwager bij het zoeken naar een nieuwe televisie. Nu is er morgen een eendaagse aanbieding van de Samsung PS42B430 voor 419 euro. Het betreft een plasma scherm van 42 inch met een resolutie van 1024X786.
De dag daarop is er een andere eendaagse aanbieding van de Samsung LE40B530 voor 469 euro.

Nu is hij iemand die geen full-hd content kijkt, alleen digitenne en zijn schotel.
De vraag is; waar komt deze content het beste tot zijn recht? Als het op de plasma is, dan kan hij beter voor de plasma gaan.. het is 50 euro goedkoper, scherper beeld en groter.

Het is helaas een beetje te kort dag om beide modellen te gaan bekijken. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-08 22:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Resolutie is in dit geval niet belangrijk, dat wordt het pas met spelcomputers/pc/bluray. Vaak is het zo dat een lagere resolutie een beter beeld geeft met non-HD materiaal. Dat zou dus een voordeel zijn voor de B430.

Plasma/LCD is grotendeels persoonlijk, maar belangrijk aandachtspunt is het gewenste gebruik: overdag is een LCD beter toepasbaar door een helderder beeld, 's avonds een Plasma iets rustiger en een beter contrast.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 29-04-2010 22:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 05:53
Plasma heeft een snellere beeldverversing en ook een snellere reactietijd.. ik zou dus voor de PS42B430 gaan :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:29
Schizo007nl schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:49:
Plasma heeft een snellere beeldverversing en ook een snellere reactietijd.. ik zou dus voor de PS42B430 gaan :)
Die TV heeft rechthoekige pixels he.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 05:53
SgtElPotato schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:56:
[...]

Die je op een meter of 3 afstand al nauwelijks meer ziet.. maar goed je kunt wel zien dat de resolutie lager ligt en dat je dus rechthoekige pixels ziet.. heb eerlijk gezegd ook nog nooit ronde pixels gezien aangezien pixels opgebouwd zijn uit horizontale en verticale beeld lijnen en dus een raster vormen waardoor een pixel er altijd rechthoekiger uitziet ;) Maar goed je hebt ook vierkante pixels (wanneer horizontale en verticale beeld lijnen gelijk aan elkaar zijn!

Een pixel hoeft niet vierkant te zijn.. wanneer de horizontale resolutie lager is als de verticale resolutie oogt een pixel rechthoekig en bij dit scherm is de resolutie 1024 x 768 dus is een pixel rechthoekig

Maar ik ben van mening dat de 100Hz beeld verversing en snellere reactie tijd van grotere toegevoegde waarde zijn.. in de TS staat dat er enkel Digitenne en schotel gebruikt worden en dan is Full-HD niet nodig! Het kan zelfs zo zijn dat de plasma een beter beeld weergeeft dan de lcd i.v.m. resoluties

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35
Ik vind mn hdready plasma sowieso een veel mooier beeld geven dan een full hd lcd. Zowel bij SD alsook bij HD content.
Ook ik heb een 1024x768 reso en je ziet natuurlijk helemaal niks van de rechthoekige pixels. Mn Panasonic blijft me na een jaar nog verbazen vanwege het prachtige beeld bij digitale tv en xbox 360 games.

Sinds kort een HD decoder (humax) icm het Ziggo HD pakket....wauw!

Ik heb ook een Pioneer KRP600 full hd plasma dus ik ben nogal verwend 8) , maar toch ben ik gewoon onder de indruk van mn Panasonicje ;)
Als ik bij maten van me kijk die zo'n full hd lcd hebben....brrrr. Vooral als je daar geen HD naartoe stuurt, wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eens met hierboven ^^

Non-HD op LCD geeft me echt koude rillingen. Met name ondertiteling heeft de neiging om bijzonder scherp en blokkering te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik zou een pana X20 nemen, een plasma met 1024x768 resolutie.
Beste SD beeld (kwalitatief) is ongetwijfeld een 50 hz CRT, enkel die zijn wel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 11:48

mvz

muziek verslaafde

kheb net bij de makro een PS50B430 gehaald, 50 inch 1366x768 voor 499,- ex btw. ;p

lijkt me ook het bekijken waard. :>

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:56:
[...]

Who cares? Daar zie je niks van, al doe je je best. Je ogen zijn gevoelig voor horizontale resolutie, maar verticaal valt het verschil tussen 1024 en 1280/1366 pixels niet op. Subpixels op lcd's, crt's en plasma's zijn trouwens nooit rond (behalve bij CRT-monitoren):

Afbeeldingslocatie: http://lukas.ahrenberg.se/wp-content/2009/02/pixel_geometry_01_pengo.jpg

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:26
Schizo007nl schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:49:
Vergeet de kijkhoek niet ;).

Ik persoonlijk zou ook voor de PS42B430 gaan. Tegen de tijd dat de omroepen in 1080P gaan uitzenden ben je geloof ik al weer aan een nieuwe tv toe. verder is het een goede tv qua prijs en kwaliteit verhouding.
Verder is de B4 serie voor films e.d. via blu-ray beter dan de B5 serie aangezien de B4 serie 24P ondersteunt en dus minder last heeft van judder (naar wat ik begreep van AVForums).
Full-HD is in ieder geval niet altijd het beste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Je ogen zijn gevoelig voor horizontale resolutie, maar verticaal (…)
Mweuh? Bron?
Pagina: 1