Belgische partij tegen IT Professionals??

Pagina: 1
Acties:

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
In het artikel over de oprichting van een Belgische piratenpartij, staat de volgende zinsnede:
...., zegt Rateau, vice-president van de partij tegen IT Professional.
Bij snel lezen staat er toch echt iets vreemds, en ik neem niet aan dat de Belgische PiratenPartij zich wil afzetten tegen IT Professionals ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
DivxLover schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:05:
In het artikel over de oprichting van een Belgische piratenpartij, staat de volgende zinsnede:

[...]

Bij snel lezen staat er toch echt iets vreemds, en ik neem niet aan dat de Belgische PiratenPartij zich wil afzetten tegen IT Professionals ;)
Da's wel erg creatief lezen. Je ziet ook vaak 'zegt (huppeldepup) tegen De Volkskrant', of NRC, of Tweakers.net zo je wil. Vrij gebruikelijke formulering :P

Ik ben helemaal geen stagiair

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 18:53
In je quote zie ik hem niet, ik zie hem wel in het artikel (de komma na partij):
zegt Rateau, vice-president van de partij, tegen IT Professional.

[ Voor 4% gewijzigd door JackPoint op 29-04-2010 17:10 ]

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
@ GWX:

Eens, maar ook weer niet.

Volkskrant ken ik. NRC ken ik, Tweakers.net en zelfs T.net ken ik. ;)
IT Professional is voor mij een gemeenwoord voor iemand die in de IT werkt. Maar ik vermoed dat hier gaat om een zeer bekend Belgisch medium is omtrent ICT Nieuws.

Zet dan voor onwetenden als mijzelf daar gewoon even "tegen het blad IT Professional" of "tegen de site IT Professional" neer, dan komt niemand in de verleiding om te denken dat hij de voorzitter van de PTIP is ;)

@ JackPoint:

Die komma stond er ook absoluut niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door DivxLover op 29-04-2010 17:16 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die komma is na een melding in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 36 uiteraard meteen toegevoegd. Suf foutje :)

@GWX: vóór maandag schrijf je voor straf tien keer de schrijfwijzer over. Een bijstelling ('vice-president van de partij') staat tussen komma's, en als je een komma voor een bijstelling of bijzin zet, komt er ook een achter, behalve als er geen komma geplaatst mag worden omdat er een punt of zo staat. In dit geval is de afsluitende komma essentieel.

Wat IT Professional is, blijkt uit de direct voorafgaande link naar itprofessional.be die ter illustratie van het bewuste citaat wordt gegeven, dus daar doe ik dan weer niks aan. Ik zou er 'de website IT Professional' van kunnen maken, maar ja, 't is een link, dus dat lijkt me vrij voor de hand liggend :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 29-04-2010 19:01 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
/me In hoekje kruipt en met schrijven begint

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1