Ziggo vs. Dynamische DNS vs. Batched SMTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar van onze klanten hebben ADSL van XS4all. Nu hebben we de laatste tijd bij een paar klanten gehad dat we een paar dagen zonder internet zaten. Dit omdat XS4all had gedetecteerd dat er een virus / trojan of wat dan ook, liep te spammen over de ADSL lijn van het bedrijf. Dat houd in dat we het hele bedrijf af moeten om elk werkstation te scannen, en de hele dag tegen chagerijnige koppen aan kijken.

Dit wouden we eigenlijk voorkomen door een 2e lijn te nemen, een ziggo kabel. Dit omdat er op die locatie niets snellers beschikbaar is.

Nu weet iedereen dat er met een kabelverbinding het ip wel eens kan veranderen, waardoor batched smtp niet goed gaat functioneren.

Nu had ik in de planning het volgende te gaan doen.

De ADSL en kabel komen binnen op een Draytek 2820. Ik maak een DNS record aan bij dyndns, en configureer deze in de router. Bij wijziging van word de boel bij dyndns aangepast, en bijgewerkt in de DNS record.

De volgende situatie heb ik dan als ik een mail verstuurd.

mail.klantnaam.nl ----> klantnaam.dyndns.org ------> Server van klant.

Gaat deze constructie met extra dns record hop werken met batched smtp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

buiten dat bij ziggo inkomend 25 dicht staat, ja :)

je kunt natuurlijk ook als 2e mx record een pop server van je provder der bij zetten, en deze om de 15 min laten poppen.. als je inet down is komt de mail op pop binnen en dan maakt het niet uit waarom hij de mail binnen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:06:
Een paar van onze klanten hebben ADSL van XS4all. Nu hebben we de laatste tijd bij een paar klanten gehad dat we een paar dagen zonder internet zaten. Dit omdat XS4all had gedetecteerd dat er een virus / trojan of wat dan ook, liep te spammen over de ADSL lijn van het bedrijf. Dat houd in dat we het hele bedrijf af moeten om elk werkstation te scannen, en de hele dag tegen chagerijnige koppen aan kijken.
Misschien is het een idee om te zorgen dat er geen virussen meer binnenkomen?
Goede firewall opzetten, zorgen dat er maar 1 machine mail naar butien kan versturen bijvoorbeeld, gebruikers opvoeden...
Je bent nu alleen met symptoom bestrijding bezig, niet met de oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
Volgens mij is het zo dat je bij een ziggo zakelijk abonnement gewoon vaste ip adressen krijgt dus dat scheelt je wat moeite dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is batched smtp over een Ziggo-lijn niet mogelijk omdat poort 25 dicht staat. Ben bang dat we dan naar een andere oplossing op zoek moeten.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met een 2e mx record??

Als er een mail op de domeinnaam binnen komt, word deze dan naar beide mx records gestuurd?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:49

Eijkb

Zo.

Mail op een domein gaat naar het MX record met hoogste prioriteit. Als die niet beschikbaar is gaan ze het lijstje af.

Buiten DynDNS kan je ook bv. een hostingprovider inschakelen voor spamfiltering én bSMTP. Fijne daarvan is dat als jullie mailserver niet beschikbaar is, de mail niet verloren gaat. Ook is doorsturen naar een andere poort dan 25 mogelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Eijkb op 10-05-2010 14:04 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADDG schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 02:21:
Volgens mij is het zo dat je bij een ziggo zakelijk abonnement gewoon vaste ip adressen krijgt dus dat scheelt je wat moeite dan.
Was dat maar zo, in de multikabel was het waar Ziggo heeft dat allemaal afgeschaft. Daar heb ik zelf nog een aardige rel over gehad met Ziggo. Uiteindelijk wel goed gekomen maar ze vonden het heel erg moeilijk om opzegging met terug werkende kracht te moeten accepteren wegens misleidende argumenten.

Op docsis hadden de zakelijke abbo's i.i.g. geen vast ip mogelijkheid.

Verder is het in mijn optiek zoals servies zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Als je er meteen een spamfiltering aan wilt hangen; GFI heeft nu een nieuwe hosted dienst GFI MAX mail protection.

Hierin kan je je eigen mailservers op een andere port mail laten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:42:
Dus als ik het goed begrijp is batched smtp over een Ziggo-lijn niet mogelijk omdat poort 25 dicht staat. Ben bang dat we dan naar een andere oplossing op zoek moeten.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met een 2e mx record??

Als er een mail op de domeinnaam binnen komt, word deze dan naar beide mx records gestuurd?
Lees het bericht van servies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiggoZakelijk over de CAI ? Zie http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_plus/bestel daar adverteren ze juist met 5 vaste ip adressen (en HD tv op het werk is natuurlijk ook niet onaardig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Was dat maar zo, in de multikabel was het waar Ziggo heeft dat allemaal afgeschaft. Daar heb ik zelf nog een aardige rel over gehad met Ziggo. Uiteindelijk wel goed gekomen maar ze vonden het heel erg moeilijk om opzegging met terug werkende kracht te moeten accepteren wegens misleidende argumenten.

Op docsis hadden de zakelijke abbo's i.i.g. geen vast ip mogelijkheid.
Nee hoor, Bij Ziggo zakelijk krijg je gewoon vaste IP addressen. Standaard krijg je een /29 bij een zakelijke docsis3 of zakelijke glasvezel dienst.
Bij deze docsis3 dienst krijg je een beheerde Juniper SRX router waarop je intenet, ip-vpn's en pinnen over ip af kan nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door FatalError op 10-05-2010 16:38 ]

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1