Een paar van onze klanten hebben ADSL van XS4all. Nu hebben we de laatste tijd bij een paar klanten gehad dat we een paar dagen zonder internet zaten. Dit omdat XS4all had gedetecteerd dat er een virus / trojan of wat dan ook, liep te spammen over de ADSL lijn van het bedrijf. Dat houd in dat we het hele bedrijf af moeten om elk werkstation te scannen, en de hele dag tegen chagerijnige koppen aan kijken.
Dit wouden we eigenlijk voorkomen door een 2e lijn te nemen, een ziggo kabel. Dit omdat er op die locatie niets snellers beschikbaar is.
Nu weet iedereen dat er met een kabelverbinding het ip wel eens kan veranderen, waardoor batched smtp niet goed gaat functioneren.
Nu had ik in de planning het volgende te gaan doen.
De ADSL en kabel komen binnen op een Draytek 2820. Ik maak een DNS record aan bij dyndns, en configureer deze in de router. Bij wijziging van word de boel bij dyndns aangepast, en bijgewerkt in de DNS record.
De volgende situatie heb ik dan als ik een mail verstuurd.
mail.klantnaam.nl ----> klantnaam.dyndns.org ------> Server van klant.
Gaat deze constructie met extra dns record hop werken met batched smtp?
Dit wouden we eigenlijk voorkomen door een 2e lijn te nemen, een ziggo kabel. Dit omdat er op die locatie niets snellers beschikbaar is.
Nu weet iedereen dat er met een kabelverbinding het ip wel eens kan veranderen, waardoor batched smtp niet goed gaat functioneren.
Nu had ik in de planning het volgende te gaan doen.
De ADSL en kabel komen binnen op een Draytek 2820. Ik maak een DNS record aan bij dyndns, en configureer deze in de router. Bij wijziging van word de boel bij dyndns aangepast, en bijgewerkt in de DNS record.
De volgende situatie heb ik dan als ik een mail verstuurd.
mail.klantnaam.nl ----> klantnaam.dyndns.org ------> Server van klant.
Gaat deze constructie met extra dns record hop werken met batched smtp?