Nieuwe switch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.157 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 19:38
Hallo allemaal,

Ik zal met een plaatje beginnen, dan is het meteen wat duidelijker wat mijn probleem is.

Afbeeldingslocatie: http://img694.yfrog.com/img694/2916/naamloosfx.jpg

Zoals je kunt zien, gaat er een lan verbinding naar mijn hub. De hub verbind met lan verbinding mijn PC en de xbox 360.

Nu is mijn hub al een aantal jaren oud, maar hij deelt de snelheid. Als ik met nieuwsgroepen ga downloaden dan haal ik zonder hub (dus rechtstreekse verbinding tussen pc en router) en snelheid van 1800 kb/s.

Als ik mijn hub er tussen doe, dan haal ik een snelheid van 900. Hij deelt dus de snelheid.

De afstand tussen de router en de hub is ongeveer 15 á 20 meter. De afstand tussen de hub en de pc en de xbox360 is nog geen meter.

Dit is de apparatuur die ik gebruik:

* Wireless-N 300 Router / WNR2000

specificaties: link

* HUB 5P 10M

er staat niets op internet over dit ding

* XBOX360 PRO 60GB

* Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

Zijn er mogelijkheden om bij beide rond de 1800 kb/s te komen? Dus de xbox 360 ongeveer 1800 kb/s en de PC 1800 kb/s. Dat hij dus niet de snelheid deelt?

Ik heb gehoord dat een 'switch' de beste oplossing is voor mijn probleem, maar wat is dan de beste voor mij? Ik wil zoveel mogelijk dat beide 1800 kb/s hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Kijk morgen eens op een van de vele vrijmarkten naar een switch van minimaal 100 Mb/s, ben je gelijk klaar.
En als je mensenschuw bent:

alsjeblieft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat voor internet-verbinding heb je dan liggen?

Want 2x 1800kbps = 3600kps -> minstens 30Mbit internetverbinding nodig.

En ook met een switch kom je er niet; denk dat je meer aan QoS en protocol priority moet gaan denken want als je 360 en je PC tegen de router zeggen "doe mij eens internet", dan wordt dat gewoon netjes gedeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ben je dan zowel op de xbox als op je pc aan het downloaden?
Is je hub niet gewoon 10 Mbps?

[ Voor 21% gewijzigd door DeeJee op 29-04-2010 15:01 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je internet niet sneller is dan 1800 KB/s dus om en nabij 20 Mbit (ik ga hier even vanuit, hoofdlettergebruik is van belang!), dan kan een nieuwe switch op zich wel handig zijn, daar je nu een 10 Mbit hub hebt zo te zien.

Lokale snelheden, onderling, zal ook aardig rapper worden (streamen e.d. bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Je hub "deelt" de snelheid trouwens niet. Je kan gewoon sneller dan die 10Mbit downloaden dan die hub toelaat dan.
10Mbit = 1.25MiB/s max, met overhead e.d. bij kom je dus ongeveer aan 1MB a 900KB/s dus ja.

Ga dus zoeken naar een uit de honderden beschikbare 100Mbit switches. Die krijg je bijna bij je kom kellogs :p.

Weet je trouwens wel hoe een hub werkt. Je 10Mbit gaat niet altijd voor elk apparaat beschikbaar zijn. Een hub moet je ongeveer zien als een dom netwerkapparaat dat de kabels gewoon "splitst". Hij stuurt alles dat hij binnen krijgt gewoon terug over elke poort terug naar buiten, daarom is een switch bv ook stukken beter.

edit: te laat gepost precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik heb een 20Mbit lijn liggen. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Als ik geen hub gebruik (dus pc maakt rechtstreeks verbinding met router), dan haal ik een download snelheid van 1800kb/s.

Als ik daar een hub tussen doe en ik ga dan downloaden, dan haal ik op de PC een snelheid van 900kb/s.

Dit is dus wat ik nu heb met een hub ertussen, ook al is er 1 apparaat uit:
Xbox 360: 900 kb/s
PC: 900 kb/s

Zonder hub:
Xbox 360: 0 kb/s
PC: 1800 kb/s

0 kb/s omdat hij dan niet is aangesloten, via internet.

En hier wil ik dus naar toe:
Xbox 360: 1800 kb/s

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:27
Dimitri19921 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:43:
Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik heb een 20Mbit lijn liggen. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Als ik geen hub gebruik (dus pc maakt rechtstreeks verbinding met router), dan haal ik een download snelheid van 1800kb/s.

Als ik daar een hub tussen doe en ik ga dan downloaden, dan haal ik op de PC een snelheid van 900kb/s.

Dit is dus wat ik nu heb met een hub ertussen, ook al is er 1 apparaat uit:
Xbox 360: 900 kb/s
PC: 900 kb/s

Zonder hub:
Xbox 360: 0 kb/s

0 kb/s omdat hij dan niet is aangesloten, via internet.

Is dit mogelijk?
De Hub ondersteunt maar de helft van je 20Mbit lijn, namelijk 10 Mbit.
Dat is het probleem. En dat zeiden mensen boven mij ook al.

Je hebt dus gewoon een normale switch nodig die wel deze snelheden ondersteund. En die vind je onderhand overal voor alle prijzen.

Is dit mogelijk?
Als jij een snellere verbinding geleverd kan krijgen door je provider dan kan je dit krijgen,
Maar met je huidige verbinding en een andere hub/switch dan gaat dat hem niet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Fanatix op 29-04-2010 15:48 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dan nog, met 20 Mbit zul je geen 3600 KB/s (let op hoofdlettergebruik) halen. Als je geluk hebt, en je modem traint in op een Mbit of 18, dan haal je om en nabij de 2 MB/sec.

Maar, met een switch zul je winst boeken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
Ja, oke. Maar als ik dan die nieuwe switch heb liggen, en ik maak geen gebruik van mijn xbox. En ik ga downloaden, dan haal ik met mijn PC toch 1800 kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Juist ja, kijk ook hier misschien zit er wat tussen? Of nieuw.

[ Voor 22% gewijzigd door Nivk op 29-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gewoon een 100Mbit switch ertussen zetten. Dan zal het sneller gaan, en kan je snel downloaden terwijl je Xbox ook online is. Dan heb je gelijk ook geen bottleneck meer voor je internetverbinding zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
compleet offtopic en zwaar overbodig, desalniettemin lig ik in een deuk: maar had iemand al een switch aangeraden aan TS? *O* _O-

*edit*
Humor moet je opvrolijken

[ Voor 16% gewijzigd door nielsl op 29-04-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dimitri19921 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:50:
Ja, oke. Maar als ik dan die nieuwe switch heb liggen, en ik maak geen gebruik van mijn xbox. En ik ga downloaden, dan haal ik met mijn PC toch 1800 kb/s?
Yep.
nielsl schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:44:
compleet offtopic en zwaar overbodig, desalniettemin lig ik in een deuk: maar had iemand al een switch aangeraden aan TS?
Iedere 10/100 is al beter dan het ding dattie nu heeft

[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 29-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
Exorcist schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:46:
[...]
Iedere 10/100 is al beter dan het ding dattie nu heeft
hap....! ;) tis altijd zo leuk om te zien dat op GoT dr gelijk 1000 mensen op een vraag springen. Dat is goed, heel goed zelfs en maakt dit forum zo sterk, maar soms ook een beetje vermakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat toch ook 10mbit op die hub? Meestal staat dat onderop wel op een sticker of ergens op geprint, dan weet je direct genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Hehe, als ik hub lees in zulke overzichtjes neem ik al automatisch aan dat de mensen een switch bedoelen, maar er is dus nog zowaar iemand die een 10Mb hub gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, ik denk dat je een 100Mbit switch nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nielsl schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:48:
[...]

hap....! ;) tis altijd zo leuk om te zien dat op GoT dr gelijk 1000 mensen op een vraag springen. Dat is goed, heel goed zelfs en maakt dit forum zo sterk, maar soms ook een beetje vermakelijk ;)
Net zo vermakelijk als meerdere off-topic berichten zonder iets toe te voegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
Exorcist schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:38:
[...]

Net zo vermakelijk als meerdere off-topic berichten zonder iets toe te voegen? ;)
ik zeg niets...... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
Ja, dit ding wat ik nu heb komt uit de prehistorie. :P Maar bedankt voor jullie info en tips.

Ga morgen even eentje bestellen.

Off: drink niet teveel vandaag hé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geef een tikje meer uit en je hebt gelijk gigabit:
pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja, waarom zou hij gigabit willen? Zijn internetverbinding is er niet snel genoeg voor, en voor communicatie tussen een PC en een Xbox is dat ook wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Admiral Freebee schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:55:
Mja, waarom zou hij gigabit willen? Zijn internetverbinding is er niet snel genoeg voor, en voor communicatie tussen een PC en een Xbox is dat ook wat overkill.
Inderdaad, daar een 360 max. 100 Mbit is. Een PS3 ondersteunt wel Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goedkoopste 100Mbit switch in de PW is een tientje, goedkoopste 1Gbit is 25 euro. Ik denk dan, geef iets meer uit en je hoeft er een hele tijd niet meer aan te denken. Stel met 5 jaar komt er eens een NAS bij, misschien nog een PC etc etc. Voor het geld hoef je het niet te laten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Euh... Iedereen roept maar "switch kopen!!!" maar die 1800KB/s die er nu (shared) naar de 2 devices gaat is ongeveer het max van de 20Mbit verbinding die er ligt. En ja, een switch kan het verkeer beter regelen maar niet beter dan wat er nu gebeurt.

Simpel: ook met een switch zal je bij downloaden op beide devices aan elk device ongeveer 10Mbit toekennen en dus maximaal 1.2MB/s per device krijgen. Tenzij je een managed switch neerzet en daar bijvoorbeeld policies op IP/MAC uitdeelt, zal bij het tegelijk downloaden nooit de PC meer krijgen dan de XBOX (natuurlijk onder voorbehoud waar de data vandaan komt; als XBL ineens traag is, gaat er natuurlijk wel meer bandbreedte naar de PC).

Helaas heeft de topicstarter nog niet geprobeerd om een speedtest uit te voeren of zijn intrain-snelheid te vermelden maar 20Mbit komt je hoogstens op 2.5MB/s maar over het algemeen maar je met 2MB/s blij zijn en dus is je hub voldoende bemeten (tenzij je inderdaad valt over het feit dat je 100KB/s per device minder snel download nu).

Alleen als je nu weet dat je internet daadwerkelijk 20Mbit intraint en dat als je je PC rechtstreeks op het modem aansluit en ook meer dan 1800KB/s haalt, dan is het investeren in een goede switch (en mogelijk betere bekabeling etc) lonend.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 30-04-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuke post, maar ga eens lezen. Ook al is een van deze twee apparaten uit dan is de snelheid alsnog maximaal 900KB/s

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ja, omdat het een 10Mbit hub is xD als het een 100Mbit hub was geweest, was er nu niks aan te hand.

Een switch is sowieso beter dus koop gelijk een mooie van een paar tientjes en alles gaat gewoon lekker lopen op volle snelheid. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koop de goedkoopste, qua performance zijn ze vrijwel allemaal identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:12:
Leuke post, maar ga eens lezen...
+
Als ik met nieuwsgroepen ga downloaden dan haal ik zonder hub (dus rechtstreekse verbinding tussen pc en router) en snelheid van 1800 kb/s.
+
Zijn er mogelijkheden om bij beide rond de 1800 kb/s te komen? Dus de xbox 360 ongeveer 1800 kb/s en de PC 1800 kb/s. Dat hij dus niet de snelheid deelt?
Ik lees best wel goed; zeg alleen dat een investering in een 100Mbit-device gedeelten van de vraagstelling in de startpost niet zal verhelpen. En ik zeg ook dat een goedkoop 2-tientjes 100Mbit-device het gelijkwaardig delen van de bandbreedte ook niet gaat verhelpen. Ow, en niemand berekent dat die 20Mbit-lijn maar effectief 15Mbit levert (1800KB/s zonder hub) maar daardoor redeneer ik persoonlijk wel dat het investeren in een nieuwe network-device niet loont omdat je "maar" 4 tot 5 Mbit effectief gaat winnen.

Maar ja, keuze voor de topicstarter lijkt me; 2 tot 5 tientjes investeren in een nieuwe hub/switch en max 5Mbit winnen of het dubbele uitgeven en managed bandbreedte kunnen prioritiseren bij gelijktijdig downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
In plaats van die 900kb/s gaat hij nu zijn volle snelheid halen van 1800kb/s. Dat is dus dubbele snelheid. In mijn ogen loont het dus wel om een 100Mbit switch te kopen. Hoe je nou weer aan 5Mbit komt snap ik niet helemaal. Het is ongeveer 9Mbit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan nog zie ik de investering in een switch niet; een ander modem zou ook voldoen en aangezien die net zo goedkoop worden aangeboden op V&A als een nieuwe switch, heb je ook meteen de mogelijkheid om voorbereid te zijn met 4x 100Mbit en 802.11g bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
Hij heeft een Wireless router met 4x 100Mbit, maar die staat beneden ofzo? En een draadje naar boven naar de HUB met PC en XBOX. Dan moet hij dus echt die HUB vervangen voor een switch en geen modem :S

[ Voor 3% gewijzigd door FastPinguin op 01-05-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 11-09 19:44

IEF

Why so serious?

@TS: Kom op, lees je een beetje in. Dat je met een 10 mbit hub niet hoger gaat halen dan 10 mbit lijkt me redelijk logisch. Dat had je zelf ook wel kunnen vinden. Er wordt niks gedeeld, je kunt domweg een maximum halen van 10 mbit op 1 client tegelijk. Ga je naar een 100 mbit netwerkapparaat toe, zoals een switch of zelfs een hub, dan kun je je maximum internetsnelheid halen op 1 client tegelijk.

@Rest: Wat een offtopic geneuzel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.