Wij zitten op het werk met een klein probleem. We beschikken over een Telenet verbinding en Telenet Digitaal. Het probleem daarmee is dat de Telenet Digitaal boxen rechtstreeks moeten aangesloten zijn op de modem van Telenet. We hebben zelf ook een intern netwerk. Dus we beschikken eigenlijk over twee aparte netwerken. Nu is er boven een tv toegevoegd die Telenet digitaal moet hebben. We hebben geen mogelijkheid een extra cabel te trekken dus moet alles via 1 cabel verlopen. Hieronder een klein schema om te verduidelijken.

Eigenlijk willen we de twee fysieke netwerken samenvoegen tot 1 virtueel.
Wat er dus zou moeten gebeuren is dat de VLAN Switches steeds het signaal van de twee netwerken (intern met dhcp en extern telenet digitaal) samenvoegen en dan rondsturen naar elkaar om ze dan weer te splitsen en juiste pc's te sturen.
Ik heb al geprobeerd steeds een poort op VLAN Switch op een andere vlan te zetten op alle switches maar dat lijkt niet te werken.
We hebben 3Com 3CDSG8 VLAN switches liggen. Moest iemand me de goeie richting kunnen uitduwen
Alvast bedankt

Eigenlijk willen we de twee fysieke netwerken samenvoegen tot 1 virtueel.
Wat er dus zou moeten gebeuren is dat de VLAN Switches steeds het signaal van de twee netwerken (intern met dhcp en extern telenet digitaal) samenvoegen en dan rondsturen naar elkaar om ze dan weer te splitsen en juiste pc's te sturen.
Ik heb al geprobeerd steeds een poort op VLAN Switch op een andere vlan te zetten op alle switches maar dat lijkt niet te werken.
We hebben 3Com 3CDSG8 VLAN switches liggen. Moest iemand me de goeie richting kunnen uitduwen
Alvast bedankt