Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

sinds enige tijd kamp ik met een ongelooflijk storend probleem: soms vervormt mijn geluid (net alsof er iemand heeft geknoeid met een equalizer), zonder enige reden. Als ik dan bij de properties ga kijken en bv in het tabblad "Advanced" iets verander (bv sample- en bitrate) en de verandering toepas, is het weer in orde, maar uiteindelijk duikt het probleem toch terug op. Het ligt niet aan de driver (reinstall Windows 7 en nog steeds niet opgelost). In de BIOS heb ik m'n onboard geluids'kaart' uitgezet, probleem nog steeds niet verholpen. Probleem komt blijkbaar vooral voor als ik op southparkstudios.com full screen opzet, maar eigenlijk komt het overal voor. (winamp, sommige games, Media Player Classic (HomeCinema),...)

Setup:
Intel Core i7 920
6GB RAM
HD5870 graka
X-Fi Xtreme Audio PCI-Express
Windows 7

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ander PCI slot proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen optie, de cooler op m'n graka blokkeert deze :(
trouwens een P6T mobo van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Audio & HiFi horen gek genoeg daar en niet hier...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Wordt al het geluid vervormd of bijvoorbeeld alleen het geluid van southparkstudios.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Ik heb dat ook eens gehad met mijn Creative OEM model, en ook ik dacht dat het aan de drivers lag. Maar gek genoeg, heb ik het na het schoonmaken van de connectors op de kaart een ook geen last meer van gehad.
Op de koptelefoon aansluiting voorop de pc (wel via de creative) hoorde ik namelijk niet het vervormde geluid dat over de speakers kwam....

Ben nu wel overgegaan op optical, maar toch;)

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:14:
Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Audio & HiFi horen gek genoeg daar en niet hier...

Move OH -> AH
My bad, moet er hebben overgekeken dan...: (
Japperrrr schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:16:
Wordt al het geluid vervormd of bijvoorbeeld alleen het geluid van southparkstudios.com?
uhm...
Probleem komt blijkbaar vooral voor als ik op southparkstudios.com full screen opzet, maar eigenlijk komt het overal voor. (winamp, sommige games, Media Player Classic (HomeCinema),...)
Als je bedoelde dat het "universeel" is, dat al het geluid vervormt word en niet enkel van 1 applicatie, dan is het antwoord "al het geluid".

Een van deze m'n kaartje er eens uithalen dan, en schoonmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 12:15 ]

Pagina: 1