Toon posts:

Epox of Soltek

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welk moederbord raden jullie aan?
Ik heb een athlon 550. En ik wil lekker kunnen overclocken...

Moet ik nu een SL-77KV of een EP-7KXA.
Er is geen prijsverschil!

Overigens kan ik bij Epox de core voltage instellen en bij Soltek kan ik de FSB op het bord met een dipswitch instellen.

Beide hebben een functie in de bios:
CPU host Clock (CPU/PCI).

Wat is nu het verschil met deze optie en het instellen van de FSB op het Soltek bord?

Verwijderd

als je handleiding van de soltek bekijkt dan lijkt je daar uit op te kunnen maken dat je in de soltek bios ook de Vcore in kan stellen.
Ik sta op dit moment ook voor ongeveer dezelfde keuze. Mijn probleem met de Epox is dat hij nogal kieskeurig schijnt te zijn met geheugen (in meerdere reviews gelezen). Ik heb al eens eerder een epox board gehad (super 7 boardje) die dat ook had. En dat is niet leuk, over de soltek heb ik nog maar weinig gehoord. Als je de specs bekijkt dan is dat ook zeker een interressant board. Aan de andere kant is het zo dat je bij de epox veel meer ruimte hebt voor het plaatsen van een grote heatsink...
Kortom, het is een nogal lastige keuze...

Grz,
flatliner

Verwijderd

Ik heb de soltek besteld... ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen...

Grz,
flatliner

Verwijderd

Hum,

niet zo strak :(
Als je het board wil kopen bij SWW computers moet je er verplicht een van hun veel te dure Athlons bij kopen. Terwijl dit niet op hun site staat aangegeven...
Weet iemand een andere winkel die dit board verkoopt?

Grz,
flatliner

Verwijderd

Topicstarter
Er waren vorige week maar twee soltek borden in europa! (Volgens de grootste soltek importeur)

Daarom proberen ze die zo duur mogelijk te verkopen, met een hoop extra's.

Ik heb op het moment een epox bord en een soltek bord, ik mag uitproberen welke het beste bevalt.

Ik kan alleen die soltek nog niet proberen, omdat mijn heatsink te groot is. Ik krijg een kleinere cooler, maar dat duurt nog een dag!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ik op dat epox bord de externe cpu speed niet op 133 kan zetten i.p.v. 100.

Ik krijg geheugen piepjes, waarom ???
Ik heb pc133 geheugen, als ik in mijn bios mijn geheugen op host clk + 33m zet doet hij het wel!

Helaas trekt hij 110 + 33 en 115 + 33 niet, dus ik mijn geheugen op 115 draaien als ik mijn cpu wil oc-en.

Dus ik draai op 633 met 25 graden. Kan ik met dat soltek bord beter oc-en? Ik bedoel met die FSB dipswitch, kan ik dan wel 133*5.5 draaien????

Verwijderd

OK, dat verklaart een hoop....

Maar wist de importeur ook wanneer soltek wel in volume gaat leveren??

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de twee borden (instelmogelijkheden enz)! En er zijn vast wel meer mensen die zitten te wacht op een board voor hun Athlon...
Wat voor koeler gebruikte je (diegene die te groot was voor de soltek)??

thanx!

Grz,
flatliner

Verwijderd

Trouwens, de externe speed is hetzelfde als je FSB. Dus ik denk niet dat je met de soltek meer zal kunnen overclocken dan met de Epox.. :(
Maar misschien gaan je geheugen piepjes wel over met de soltek omdat de Epox bekend staat om zijn geheugen gezeur...

Grz,
flatliner

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 17:08
Sinds ik van mij MSI naar de Epox ben overgestapt heb ik alleen maar meer problemen gekregen :( Spellen die niet meer opstarten, windows die onstabieler is geworden enz... enz... waarschijnlijk ligt het gewoon aan de drivers van VIA, maarja welk bedrijf maakt er nu geen eigen drivers??? juist jah epox :(

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1