Hoe mensen weigeren uit een ander land?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een website die ik alleen toegankelijk wil maken voor nederland en belgie. De rest wil ik dat ze geblokkeerd worden op basis van hun IP. Ik heb met .htaccess zitten spelen, maar om alle buitenlandse ip's in htaccess te voeren, kan gewoon niet, want dan wordt de file wel enorm groot, wat ook weer niet de bedoeling is.

Iemand enige idee hoe ik alleen nederlandse en belgische bezoekers toe kan laten op mijn website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

filteren op hostname (tld dus) lijkt me makkelijker. Alleen daarmee sluit je ook providers uit die wel in NL zitten maar .com als hostname gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 29-04-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Google al geprobeerd?

[google=limit website access based on country]?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Andersom mogelijk? Alles blokkeren en enkel Nederlandse/belgische IP's toelaten?

Zit je natuurlijk wel met Nederlanders die bv op vakantie zijn of dergelijke.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Niet alle IP's invoeren, maar blokken IP's opgeven? En bij elk http request een call doen naar een methode die de IP van de gebruiker tegen de gedefineerde IP blokken houdt.

Maar ehm, hoe zit het met Belgen en Nederlanders in het buitenland? Die mogen je website ook niet bezoeken?

En is het aanbieden van de site in Frans/Nederlands niet genoeg om anders getaalde mensen af te schrikken?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alles leuk en aardig als zou je zoiets op IP doen, maar dan zit je alsnog met gebruikers die via buitenlandse proxies werken.
Hamvraag: waarom wil je dit? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
De reden omdat ik dit wil is omdat ik gek gespammed wordt door "buitenlanders" en ik het enorm zonde vindt van mijn bandbreedte. Daarbij is de site totaal niet relevant voor buitenlanders en vind ik het zonde dat ze wel mijn filmpjes kunnen bekijken wat natuurlijk ook heel wat bandbreedte kost.

Is zoiets ok?
<Limit GET HEAD POST>
order allow,deny
allow from .nl
allow from .be
deny from all
</LIMIT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Misschien zou je eens kunnen kijken naar de API van http://www.hostip.info/ . Je serveert hen een IP en je krijgt een geografische locatie (bij benadering) terug.

Wij hebben nl. een .tv-tld, maar komen wel uit NL, dus we hebben nu geen toegang tot je site, terwijl de geografische info wel aangeeft dat mijn IP in Tilburg zit wat (op 8 km na) klopt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 29-04-2010 14:19 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:15:
...
Daarbij is de site totaal niet relevant voor buitenlanders en vind ik het zonde dat ze wel mijn filmpjes kunnen bekijken wat natuurlijk ook heel wat bandbreedte kost
...
Ik weet niet over hoe & wat je website gaat en wat voor filmpjes het zijn :+ maar je zou ook eventueel kunnen overwegen deze op YouTube te plaatsen en vervolgens embedden op je website?
Dat is denk de easy & snelste manier om heel wat bandbreedte te besparen ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
tja dat soort filmpjes zullen het toch niet zijn?

die zijn ook voor de rest van de wereld wel relevant, namelijk, integendeel tot wat TS zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Neemt niet weg dat de meeste bandbreedte wordt gebruikt door buitenlanders en dat wil ik gewoon niet. Tis maar een cheapass accountje met minimale bandbreedte, dus hetgeen wat ik heb wil ik ook beschikbaar stellen voor relevante bezoekers. Als die Latvia, romania etc. bezoekers slurpen een hoop maar doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 21:37
GeoIP?
Kan je aan de hand van een database de landcode van het IP achterhalen...
http://www.maxmind.com/app/php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je ook overwogen om die content achter een login te stoppen, of is dat een te grote dempel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Ik vraag me af of je in htacess tld's kan filteren. Volgens mij ziet htaccess die niet eens.
Ik denk dat als je op tld wilt filteren dit bijvoorbeeld met php moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:32
Of een Nederlandse vraag stellen die beantwoord moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botros84
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 13:38
djluc schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:36:
Of een Nederlandse vraag stellen die beantwoord moet worden ;)
Wel jammer dat er dan zoiets als google translate bestaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Vokx schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:33:
GeoIP?
Kan je aan de hand van een database de landcode van het IP achterhalen...
http://www.maxmind.com/app/php
Persoonlijk zie ik niet op de website hoe deze mijn bezoekers die ik niet wil blokkeert. Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als ik de site goed begrijp kan je met hun API de landcode behorende bij een IP opzoeken, is die landcode niet gelijk aan nl of be, dan weiger jij toegang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Yzord schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:40:
Persoonlijk zie ik niet op de website hoe deze mijn bezoekers die ik niet wil blokkeert. Of werkt dat niet zo?
Nee, het is een API, je zou dus zelf wat logica moeten schrijven om dat werkend te krijgen.

Wat je zou kunnen proberen is de feedback van het volgende script in te laden in de je website en adhv de feedback een keuze te maken of je een desbetreffende bezoeker wel of niet door wilt laten:

http://api.hostip.info/get_html.php?ip=123.456.789.123

Edit; en wat hierboven staat natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 29-04-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Bij het openen van je website kan je de landencheck uitvoeren (boven genoeg opties genoemd).

Als de bezoeker dan uit het buitenland komt, schotel je die een simpele HTML voor met daarin een NLse link die naar de content van je site wijst. Op deze manier kan iemand er in het buitenland toch bij met een extra klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja maar dat wil ik juist niet haha...ik wil niet dat ze met een extra klikje alsnog op de site kunnen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Waarom blokkeer je dan niet gewoon de landen waarvan je weet dat ze zoveel verkeer verstoken? Dus gewoon een filter op specifiek roemeense, letse en russische tlds? Deze selectieve manier is natuurlijk niet waterdicht, maar het is wel een makkelijke manier zonder haken en ogen om 90% van die mensen buiten je site te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zou zeggen, pak die GeoIP database, pleur alle NL en BE ip ranges in een database, en doe gewoon een query bij een pageview.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Botros84 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:38:
[...]

Wel jammer dat er dan zoiets als google translate bestaat. 8)
Klopt, maar als je een afkorting (zoiets als ''ff'' ipv ''even'') gebruikt, pakt een vertaal programma die echt niet mee. Of een klein zinnetje schrijven (3/4 woorden), vaak komt daar via een vertaler ala google translate een vrij kromme zin uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gewoon niet op basis van HTTP LANGUAGE? Je zegt dat de filmpjes niet relevant zijn voor buitenlanders, maar opzich geen gevoelige data bevatten. Dan kan je gewoon kijken of nl_NL en nl_BE in http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html (Accept Language).

Aan een nederlandse proxy komen 'hackers' echt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:06:
Waarom gewoon niet op basis van HTTP LANGUAGE? Je zegt dat de filmpjes niet relevant zijn voor buitenlanders, maar opzich geen gevoelige data bevatten. Dan kan je gewoon kijken of nl_NL en nl_BE in http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html (Accept Language).

Nee, maar je browsersettings aanpassen is nogal moeilijk. 8)7

Daarnaast werk ik vooral op Engelse OSsen met engelse browserversies ingesteld op een engelse locale. Dus dan sluit je mij op voorhand al buiten. (Wat dus kinderlijk eenvoudig is te omzeilen, maar goed ik krijg wel een vervelende melding eerst)

Maar je gaat dus aan het doel voorbij. Hooguit kun je het gebruiken om je webiste in een andere taal te serveren voor het gemak van de gebruiker. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 29-04-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:06:

Mja... ik heb geen nl-NL of be-BE staan hoor. Gewoon en-US. Dus zo gewoon is dat niet.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
mace schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:14:
[...]

Nee, maar je browsersettings aanpassen is nogal moeilijk. 8)7

Daarnaast werk ik vooral op Engelse OSsen met engelse browserversies ingesteld op een engelse locale. Dus dan sluit je mij op voorhand al buiten. (Wat dus kinderlijk eenvoudig is te omzeilen, maar goed ik krijg wel een vervelende melding eerst)

Maar je gaat dus aan het doel voorbij. Hooguit kun je het gebruiken om je webiste in een andere taal te serveren voor het gemak van de gebruiker. :)
Je zou dus een combiantie van ipadressen, browserinformatie etc kunnen nemen. Hier een percentage mee uit kunnen rekenen. If percentage > 50% hebben ze pas toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet mogelijk van alle grote providers te kijken welke hostname ze hebben? dan laat je .com bijvoorbeeld open en .tv maar de rest van de buitenlandse hostnames blokkeer je wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

TheDane

1.618

Waarom zou je content niet interessant zijn voor niet-NL/BE landen? Daar zitten ook Nederlandstalige internetters. Mensen op vakantie? Expats? Wil je die allemaal blokkeren? Lijkt me niet bijzonder userfriendly eerlijk gezegd .. en om hoeveel bandbreedte gaat 't dan helemaal? Vrijwel iedere hoster biedt tegenwoordig 5GB+ als basispakket. Ga je zoveel bandbreedte verbruiken denk je?

Verder, zoals gezegd, die GeoIP database werkt helemaal uitstekend. 4 regels code om buitenlandse users te blokkeren. Examples & API staan er genoeg op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:56:
Ik zou zeggen, pak die GeoIP database, pleur alle NL en BE ip ranges in een database, en doe gewoon een query bij een pageview.
En hoeveel tijd kost het onderhouden van zo'n database...

Je denkt toch niet dat dit eenmalig vullen is en vervolgens nooit meer naar om hoeft te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

TheDane

1.618

joopv schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:24:
[...]

Je denkt toch niet dat dit eenmalig vullen is en vervolgens nooit meer naar om hoeft te kijken?
Je kunt gewoon maandelijks die database van de GeoIP website downloaden. Het is gewoon een data file die je met bijvoorbeeld een PHP API kunt uitlezen.Maandelijks dat bestand downloaden is niet bijzonder veel werk :)

En zo verschrikkelijk bijzonder vaak muteren die gegevens niet. Ik neem aan dat er geen streven naar 100% perfectie is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
TheDane schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:22:
Waarom zou je content niet interessant zijn voor niet-NL/BE landen? Daar zitten ook Nederlandstalige internetters. Mensen op vakantie? Expats? Wil je die allemaal blokkeren? Lijkt me niet bijzonder userfriendly eerlijk gezegd .. en om hoeveel bandbreedte gaat 't dan helemaal? Vrijwel iedere hoster biedt tegenwoordig 5GB+ als basispakket. Ga je zoveel bandbreedte verbruiken denk je?

Verder, zoals gezegd, die GeoIP database werkt helemaal uitstekend. 4 regels code om buitenlandse users te blokkeren. Examples & API staan er genoeg op de website.
Dank je voor je reactie. Maar ik ben op dit moment niet gevoelig voor mensen op vakantie, userfriendly of extra pakketten voor mijn hosting. Ik wil gewoon alleen .nl en .be users accepteren en persoonlijk vind ik dat mijn goed recht natuurlijk. Elke keer rond de 12e van de maand wordt mijn account weer gelocked en dat vind ik vervelend.

Ik heb natuurlijk naar jouw opties gekeken, maar ik wil harde maatregelen ipv mij te moeten aanpassen aan spammers en niet gerelateerde bezoekers. Degene die op vakantie zijn, komen vanzelf weer een keer thuis ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Yzord op 29-04-2010 15:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

joopv schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:24:
[...]

2 seconden per week/maand/hoe vaak je ook wilt updaten?

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2010 16:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

als eigenlijk alleen de hoeveelheid data een probleem is... waarom stap je dan niet naar een provider die wel een onbeperkte datalimiet geeft?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik zit even op die site te kijken, maar ik kan niet echt een voorbeeld vinden hoe ik mijn bezoekers kan "beheren" met die tool. Wel hoe ik aan hun info kom, maar niet specifiek het weigeren van bezoekers. Forum lijkt inmiddels ook al overvallen door spammers, hoe ironisch haha

@mr.paaJ
Dat heeft ook weer een geschiedenis, maar ik wil gewoon niet dat mensen die buiten nl/be komen mijn site bezoeken. Ik weet dat er een hoop andere mogelijkheden zijn alszijnde workaround, maar ik wil gewoon de controle over mijn site.
Ik dacht dat het niet zo moeilijk hoefde te zijn om "buitenlanders" te weren, maar het is schijnbaar een aardig karwei en dat maakt het juist voor mij leuker om het voor elkaar te krijgen. Je bent tweaker of niet ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Yzord op 29-04-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zowel .oisyn als ik hebben je 't antwoord eigenlijk al gegeven :)

[ Voor 1% gewijzigd door TheRookie op 29-04-2010 16:33 . Reden: nickname typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Yzord schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:26:
Ik dacht dat het niet zo moeilijk hoefde te zijn om "buitenlanders" te weren, maar het is schijnbaar een aardig karwei en dat maakt het juist voor mij leuker om het voor elkaar te krijgen. Je bent tweaker of niet ;)
Het kost je hoogstens 3 regels code om buitenlanders te weren (als je jezelf afhankelijk wilt maken van derden). Als je je userbase zelf wilt beheren moet je idd wat meer kennis hebben, maar om het een hels karwei te noemen is een overstatement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Matis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:35:
[...]

Het kost je hoogstens 3 regels code om buitenlanders te weren (als je jezelf afhankelijk wilt maken van derden). Als je je userbase zelf wilt beheren moet je idd wat meer kennis hebben, maar om het een hels karwei te noemen is een overstatement!
Ok, maar voor mij is het nieuw, dus nog een hels karwei ;) daarna kan ik wellicht wel praten over een overstatement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

http://www.wizcrafts.net/chinese-blocklist.html geeft vrij uitgebreid aan hoe je een land of groep landen kunt blokken. Desgewenst maak je zelf het blok groter of kleiner.

(En als je de code begrijpt kun je ook het tegenovergestelde, alles blokken en alleen de NL en BE adressen toelaten.)

[ Voor 26% gewijzigd door Coach4All op 29-04-2010 16:41 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Yzord schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:37:
[...]

Ok, maar voor mij is het nieuw, dus nog een hels karwei ;) daarna kan ik wellicht wel praten over een overstatement :P
Dan wordt t tijd om je er eens in te verdiepen. Er zijn nu meerdere oplossingen aangedragen (alle server side) en of je gaat iets beter zoeken naar kant en klare scripts of je gaat beginnen met een aantal websites die hier zijn aangedragen.

Ik doe het topic op slot (en een klein tikje naar de buren ;)). Mocht je vastlopen met een van je eigen brouwsels, dan mag je gerust een topic openen (in 't juiste subforum), mits je de daar geldende policies in acht neemt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.