Toon posts:

i7860 Temperatuur probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuw systeem gekocht met de volgende onderdelen
i7 860
P7P55D-E Asus moederbord
Scythe Mugen 2 rev B

Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, maar ik ag een auto tune optie erbij zitten om je cpu overteklokken. Aangezien dit automatisch zou gaan zag ik het probleem niet.
Nu is het probleem dat ik met coretemp stressed core3 naar 81 graden gaat (idle 38 graden). Dit lijkt me iets te hoog of niet? maar heb geen idee wat ik lager zou moeten zetten. Het plaatje hieronder is wat ik zie als ik iets manuel aan wil passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ombouw-console.nl/cpu.jpg

Voor dat ik auto tune starten waren de tems idle 28 stressed 52

Kan iemand me advies geven

thanks

Jeffrey :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 13:47 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als je automatisch overklokt geeft hij waarschijnlijk teveel Vcore..

overklokken doe je vanuit je bios, niet met software.

lees eens wat tutorials zoals ze hier op het forum zijn te vinden, dan kom je een stuk verder.

succes

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09-2025

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Doe even een reset zodat je CPU op stock draait en post dan even idle+stress temps en daarna zoals nederNakker al zei tutorials lezen en voorzichtig overclocken in de BIOS als je het goed snapt. Als je het niet snapt kan je altijd een reactie achterlaten in het i7 overclock topic.

Verwijderd

Topicstarter
De temps waren op stock 28 en stressed met prime 48

Maar gelukkig heb ik het al gevonden. Het programma reset by the way je comp en past automatisch je bios aan. In de tab CPU level up vond ik profielen. Ook een profiel voor 3.1 Ghz. Heb hem daar nu opgezet en krijg nu 29 idle en stressed 52 dus lijkt me prima. Laat hem voorlopig hier even op staan

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
lees nu maar die tutorials, want temperaturen indiceren niet dat je systeem stabiel is.. zet die overklok tuner op manual en stel het zelf in, anders kom je van de regen in de drup en zit je straks met een corrupt OS,
en dat is het minst erge wat kan gebeuren

[ Voor 9% gewijzigd door nedernakker op 29-04-2010 20:12 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz