Toon posts:

Davilex exporteren of database uitlezen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mogge,
Ik heb Davilex Business Software en wil met een ander pakket gaan werken (Mamut).
Probleem is, dat binnen Davilex de exportmogelijkheden beperkt zijn. Het liefst wil ik alle data converteren naar het nieuwe pakket. Binnen de menu paden van Davilex (versie 9.0.12) is maar een zeer beperkte export mogelijk.
Wie weet hoe ik de Davilex database kan uitlezen of converteren naar een ander formaat?
Bestaan hier programma's voor?
Van de Davilex helpdesk hoef ik geen hulp te verwachten, ik heb geen abo.
Graag een berichtje!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:45:
Mogge,
Ik heb Davilex Business Software en wil met een ander pakket gaan werken (Mamut).
Probleem is, dat binnen Davilex de exportmogelijkheden beperkt zijn. Het liefst wil ik alle data converteren naar het nieuwe pakket. Binnen de menu paden van Davilex (versie 9.0.12) is maar een zeer beperkte export mogelijk.
Wie weet hoe ik de Davilex database kan uitlezen of converteren naar een ander formaat?
Bestaan hier programma's voor?
Van de Davilex helpdesk hoef ik geen hulp te verwachten, ik heb geen abo.
Graag een berichtje!! |:(
Je zou uit moeten zoeken wat voor soort database dit pakket gebruikt. Als het bv een SQL server of Access database is, dan is het een eitje. Zoek dus uit waar de databasebestanden staan, kijk op basis van bv de extensie wat voor soort database het is en zoek daar een tool bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand heeft de extensie .DBB Ik vermoed dat het een soort van gecomprimeerd bestand is want het wordt aangemaakt bij afsluiten van het programma (backup). Ik heb al getracht het met Access 2007 te openen, no luck. Met QL ben ik niet bekend.
Heb je nog goede raad? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bekijk het eens met Notepad/Wordpad en een hex-editor. Met wat geluk kun je dingen herkennen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heeft Mamut geen tool om een bestaande administratie te importeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 30-04-2010 16:39 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma werkt op(met natuurlijk) Ms sql 8. down de management studio express en je zou de inhoud kunnen bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 16:40 ]

Pagina: 1