Toon posts:

Nieuwe videokaart gekocht, beeldscherm blijft in slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.785 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanmorgen een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn oude gecrasht was. Ik had allemaal blokjes en strepen door het scherm en bij het opstarten maakte hij soms ook een hard geluid. Nu dus een nieuwe videokaart gekocht, namelijk de Radeon HD5570 van Sapphire, op de plek van de oude videokaart gedaan, netjes alle kabels aangesloten, computer aangedaan en dan gaat m'n beeldscherm in slaapstand omdat hij via de VGA input geen signaal ontvangt.
Iemand enig idee wat dit betekent? Is er naast m'n oude videokaart nog iets gecrasht?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oude videokaart toevallig nVidia?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was een Asus Nvidia GeForce 7500LE, die was 3 jaar oud... op advies van die winkelmedewerker deze genomen... Is dat dan gewoon stom en had het een Nvidia GeForce moeten zijn?

Ik heb er zelf niet veel verstand van en ging dus daarom ook af op het advies van de winkelmedewerker, had m'n oude kaart bij me dus adhv die begon hij over de Radeon HD5570

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 12:42 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Nee hoor, dat hoeft niet.
Heb je alle stekkertjes goed aangesloten, zit er nog een voedingstakkertje op deze videokaart die je aan moet sluiten? Wat gebeurt er als je je pc aanzet?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

bas r schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:40:
Heb je alle stekkertjes goed aangesloten, zit er nog een voedingstakkertje op deze videokaart die je aan moet sluiten?
Nope, trekt al zijn stroom uit het PCIe-slot.

Kun je een andere monitor proberen?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zodra ik hem dus opstart krijg ik een zwart scherm met wit kader (krijg ik altijd even) maar nu staat er bij de VGA input no signal... Het is een HP beeldscherm.

Ehm ja, dan ga ik er boven 1 los maken en proberen... even kijken of dat lukt, je hoort zo weer van me ;)

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12 21:41
Heb je de nieuwe drivers al geïnstalleerd?

Aan te raden om de oude eerst te verwijderen.

edit, stom dat gaat natuurlijk moeilijk als je niks ziet.....

even met de oude kaart proberen? Of doet die helemaal niks meer?

[ Voor 42% gewijzigd door NMNN op 29-04-2010 12:45 . Reden: omdat ik stom ben ]

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Drivers geinstalleerd? Als je van nVidia naar Ati gaat moet je eerst de oude drivers verwijderen en nieuwe installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ander beeldscherm doet het ook niet...

@ galmoer : sorry maar ik weet niet eens wat drivers zijn? ik denk niet dat je de installatie cd bedoelt? :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat als je zodra je de computer aanzet de hele tijd op F8 drukt (niet inhouden, maar herhaaldelijk drukken). Krijg je dan een menu? Kies dan eens VGA modus. Zodra je dan in Windows zit moet je alles wat nog maar met Nvidia te maken heeft weggooien uit de softwarelijst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
galmoer schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:43:
Heb je de nieuwe drivers al geïnstalleerd?

Aan te raden om de oude eerst te verwijderen.

edit, stom dat gaat natuurlijk moeilijk als je niks ziet.....

even met de oude kaart proberen? Of doet die helemaal niks meer?
Ehm ja, die oude doet het nog, alleen wel allemaal blokjes en strepen in het beeldscherm en hij start moeizaam op, ik kan hem alleen in de veilige modus aan krijgen... Moet ik dat proberen? En hoe verwijder ik drivers en waar kan ik die vinden?

• NMNN
Jawel de CD! :)
beter nog haal je ze van de site van Sapphire of AMD-ATI.

Maar daarvoor heb je eerst beeld nodig. 8)7

Kun je misschien wat meer vertellen over de rest van je apparatuur?

Ik denk dat wat MsG zegt even een goed plan is.

[ Voor 13% gewijzigd door NMNN op 29-04-2010 12:54 . Reden: soms gebeurt er van alles als je aan het typen bent ]

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:51:
Wat als je zodra je de computer aanzet de hele tijd op F8 drukt (niet inhouden, maar herhaaldelijk drukken). Krijg je dan een menu? Kies dan eens VGA modus. Zodra je dan in Windows zit moet je alles wat nog maar met Nvidia te maken heeft weggooien uit de softwarelijst.
F8 doet niks. Ik heb wel op mn beeldscherm een knop zitten van 'Menu'.
Moet ik dat proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:53:
[...]

Moet ik dat proberen?
Doet ie ook niet... menu knop ook geprobeerd!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:32
Wat voor moederbord heb je?

• NMNN
[...]

Moet ik dat proberen?
Nee dat helpt niets.
probeer met de oude kaart oude drivers te verwijderen. Hoe dat moet kun je op Google wel vinden.

bij nader inzien, waar zit ik met mn hoofd?
Je krijgt helemaal niks te zien toch? Ook geen bios POST of zo iets?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:32
Hij zegt toch al meerdere malen dat zn monitor in slaapstand valt??? Ik wilde er in mijn eerdere posts niet over beginnen maar sommige suggesties hier...

Verwijderd

Topicstarter
galmoer schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:56:
[...]

Nee dat helpt niets.
probeer met de oude kaart oude drivers te verwijderen. Hoe dat moet kun je op Google wel vinden.

bij nader inzien, waar zit ik met mn hoofd?
Je krijgt helemaal niks te zien toch? Ook geen bios POST of zo iets?
Oke ik ga dat eerste proberen, met mn oude kaart de oude drivers verwijderen.
Ik heb mn laptop naast me staan dus daar google ik wel even op.

Ik krijg niks te zien nee, ik heb op F8 gedrukt dan gaat ie even in de normale stand maar staat er meteen weer dat ie in de slaapstand gaat.

Mn apparatuur is het volgende: (wat ik je kan vertellen)
De systeemkast is een HP Pavilion M8000 (M8080) met een Intel Core 2 CPU met een geheugen van 2 GB. Verder heb ik een losse harde schijf erin zitten van 500GB. Het heeft een 32-bits besturingssysteem en er stond nog iets van 6420@2.13GHz maar ik weet niet waar dat bij hoort. Dat is het enige wat ik nu heb, want dat heb ik van de week opgezocht met mn oude kaart erin voor info van de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Oja en het beeldscherm is ook van HP en op de voorkant staan HP w1907v

Verwijderd

Topicstarter
KnoxNL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:58:
Hij zegt toch al meerdere malen dat zn monitor in slaapstand valt??? Ik wilde er in mijn eerdere posts niet over beginnen maar sommige suggesties hier...
Vervang dat hij maar in een zij ;)

• NMNN
KnoxNL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:58:
Ja je hebt gelijk. Mijn hoofd valt ook heel de tijd in slaapstand.... :z

De vraag moet eigenlijk zijn: doet die videokaart het?
Probeer hem eens in een ander systeem!

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 21:20
Heeft je nieuwe videokaart een andere kabel dan de vorige? Het kan zijn dat je monitor ingesteld staat op vga terwijl je nieuwe videokaart met DVI werkt.....Dit moet je dan weer instellen in het menu van je monitor

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Is de voeding wel krachtig genoeg voor deze nieuwe videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
pillenboer schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:07:
Heeft je nieuwe videokaart een andere kabel dan de vorige? Het kan zijn dat je monitor ingesteld staat op vga terwijl je nieuwe videokaart met DVI werkt.....Dit moet je dan weer instellen in het menu van je monitor
Nee, de kabel is hetzelfde.
Ik ga de oude videokaart er terug in zetten en dan ga ik proberen of mn monitor in te stellen op DVI of de drivers weg te halen die met nVidia te maken hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Plakjekaas schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:11:
Is de voeding wel krachtig genoeg voor deze nieuwe videokaart?
Hoe kom ik daar achter?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-12 21:50
Ik denk dat het moederbord stuk is. Probeer je videokaarten anders eens bij een vriend zijn systeem, het moet niet uitmaken wat voor videokaart je hebt, tijdens het opstarten moet hij altijd beeld geven.

[ Voor 70% gewijzigd door boers706 op 29-04-2010 13:14 ]

• Plakjekaas
Door even naar de sticker op de voeding te kijken hoeveel watt deze is.

Verwijderd

Topicstarter
Plakjekaas schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:13:
Door even naar de sticker op de voeding te kijken hoeveel watt deze is.
Dat is dat vierkante kastje waar waarschuwingen opstaan van de stroom?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12 17:53
Als zijn drivers niet goed waren, zou hij toch altijd nog een biospost of iets dergelijks moeten zien?
Probeer het even met je oude kaart kijk wat die doet, krijg je wel piepjes of opstart geluiden te horen?

En wat voor voeding heb je?

• Plakjekaas
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:16:
[...]

Ja waar ook die dikke zwarte stroomstekker in zit

• NMNN
boers706 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:13:
Ik denk dat het moederbord stuk is. Probeer je videokaarten anders eens bij een vriend zijn systeem, het moet niet uitmaken wat voor videokaart je hebt, tijdens het opstarten moet hij altijd beeld geven.
Dat vind ik snel geconcludeerd. Het is overigens wel een goed idee om de kaart, alvorens conclusies te trekken :), in een andere pc te proberen.

let je wel op! Trek geen wollen truien of iets anders statisch aan als je zoiets gaat doen. Trek de stroom van je PC af druk een paar keer op de aan-uit knop en ga dan pas schroeven, draaien en klikken.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 20:44

ResuCigam

BOFH

Heb je de andere aansluiting op de videokaart al geprobeerd? Er is er maar eentje die bij het opstarten beeld geeft en ik vermoed dat het de DVI aansluiting is. Je kan je vga kabel daar met een verloopstekkertje opzetten.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:16:
[...]

Volgens mij staat er op max 288W.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-12 21:50
galmoer schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:17:
[...]

Dat vind ik snel geconcludeerd.
Nieuwe glazen bol met hydroforce exreme to the max power (tm)...

• Plakjekaas
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:18:
[...]

Volgens mij staat er op max 288W.
Zalw el een 300 watt voeding zijn. Dat is veels te weinig voor die nieuwe videokaart.
Als je geen games speel zou ik 'm omruilen voor een een goedkoop kaartje die niet zoveel stroom vreet.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:18:
Heb je de andere aansluiting op de videokaart al geprobeerd? Er is er maar eentje die bij het opstarten beeld geeft en ik vermoed dat het de DVI aansluiting is. Je kan je vga kabel daar met een verloopstekkertje opzetten.
Ik heb daar dus geen stekkertje voor, die zat er namelijk ook niet bij... Ik had van de week een andere videokaart besteld maar dat was dus gewoon een foute maar daar zaten wel aansluitinkjes bij maar bij deze niet...

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:20:
[...]
Ik heb daar dus geen stekkertje voor, die zat er namelijk ook niet bij... Ik had van de week een andere videokaart besteld maar dat was dus gewoon een foute maar daar zaten wel aansluitinkjes bij maar bij deze niet...
Haal zo'n stekkertje eens :) Ik vermoed dat al je problemen dan opgelost zijn.. Dat zou ik eerder doen dan bv een nieuwe voeding halen.

[ Voor 5% gewijzigd door ResuCigam op 29-04-2010 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plakjekaas schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:19:
[...]

Zalw el een 300 watt voeding zijn. Dat is veels te weinig voor die nieuwe videokaart.
Als je geen games speel zou ik 'm omruilen voor een een goedkoop kaartje die niet zoveel stroom vreet.
Ik speel dus wel games...

• Plakjekaas
Dan zou ik een goede voeding kopen, 500 watt of meer.
Misschien dat je de pc even mee kan nemen naar de winkel en dat ze het moederbord enz even nakijken.
Straks geef je geld uit terwijl het misschien niet nodig is.

Maar een betere voeding is wel aan te raden met deze nieuwe videokaart. Helemaal als je zware games speelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Plakjekaas op 29-04-2010 13:24 ]

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Plakjekaas schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:23:
[...]
Dan zou ik een goede voeding kopen, 500 watt of meer.
Misschien dat je de pc even mee kan nemen naar de winkel en dat ze het moederbord enz even nakijken.
Straks geef je geld uit terwijl het misschien niet nodig is.
Laat hem nou eerst de kabel maar op de juiste uitgang prikken voor ie een nieuwe voeding koopt, die heeft hij waarschijnlijk niet nodig met een kaart die max 45 watt gebruikt...

• NMNN
# 400 Watt or greater power supply recommended
# Certified power supplies are recommended. Refer to http://ati.amd.com/certifiedPSU for a list of Certified products

Maar het verloopje is een goedkopere oplossing. Probeer die eerst, zou ik zeggen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

[...]

Moet ik dat proberen?
Doe je het wel goed? Dus zodra je de computerknop indrukt niet 1 keer F8, maar de hele tijd F8 opnieuw indrukken.

Krijg je bij het opstarten van de PC ook niet heel even beeld aan het begin? Zo niet dan is het waarschijnlijk iets anders dan je drivers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:31
Weet je zeker dat je de kabel in de goeie ingang hebt? niet dat je hem aangesloten hebt op het moederbord (als je een IGP hebt) want dan krijg je inderdaad geen beeld. (zelf ook een keer perongeluk gedaan :P)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik ga zometeen weer naar Alternate toe, en dan neem ik mn systeemkast mee en dan gaan zij er naar kijken. in ieder geval bedankt voor nu en ik zal nog posten als ik wat meer weet

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:46:
Weet je zeker dat je de kabel in de goeie ingang hebt? niet dat je hem aangesloten hebt op het moederbord (als je een IGP hebt) want dan krijg je inderdaad geen beeld. (zelf ook een keer perongeluk gedaan :P)
Haha ja, zover ben ik inmiddels wel dat ik zeker weet dat hij goed is aangesloten!

Ik ga naar Alternate, adios!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12 17:29

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een C2D systeem met een 5570 (het verbruik daarvan is zo'n 40W) trekt maximaal ongeveer 175W (en maximaal zo'n 10A over de 12V-lijn), dus zelfs een B-merk voeding van 300W moet dat nog kunnen trekken.

Verder moet je ook zonder drivers inderdaad gewoon beeld krijgen voordat je in Windows komt.

Wat mij betreft zijn hier twee hoofdverdachten:
• De 5570 zelf
• Het moederbord

Ze zullen bij Alternate gelukkig waarschlijk wel kijken of de 5570 het doet in een andere pc, dus nu kom je er snel genoeg achter, en anders kijken we wel weer even verder. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Nou fijn, bij Alternate geweest met mijn HP computer. Het leuke is dus dat ze een HP daar niet gaan aansluiten omdat zij die niet verkopen. Wel heeft meneer de verkoper de grafische kaart gecheckt, de nieuwe die ik vanmorgen heb gekocht functioneert natuurlijk gewoon, en de oude is inderdaad defect.
Doordat de computer daar dus niet aan de stroom kon weet ik alleen dat het of mn moederbord kan zijn, mn processor of het geheugen. Gelukkig is de Office Centre open vanavond volgens internet en aangezien ik hem daar heb gekocht ga ik daar straks maar heen met mn pa om daar te horen wat er mis is.... En dan sta ik, als iemand die er niet veel verstand van heeft, voor een keuze.
Mocht het mn moederbord zijn, wat raden jullie aan? Nieuw moederbord of nieuwe pc?
Mocht het mn processor zijn, wat raden jullie aan? Nieuwe processor of nieuwe pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:07:
Nou fijn, bij Alternate geweest met mijn HP computer. Het leuke is dus dat ze een HP daar niet gaan aansluiten omdat zij die niet verkopen. Wel heeft meneer de verkoper de grafische kaart gecheckt, de nieuwe die ik vanmorgen heb gekocht functioneert natuurlijk gewoon, en de oude is inderdaad defect.
Doordat de computer daar dus niet aan de stroom kon weet ik alleen dat het of mn moederbord kan zijn, mn processor of het geheugen. Gelukkig is de Office Centre open vanavond volgens internet en aangezien ik hem daar heb gekocht ga ik daar straks maar heen met mn pa om daar te horen wat er mis is.... En dan sta ik, als iemand die er niet veel verstand van heeft, voor een keuze.
Mocht het mn moederbord zijn, wat raden jullie aan? Nieuw moederbord of nieuwe pc?
Mocht het mn processor zijn, wat raden jullie aan? Nieuwe processor of nieuwe pc?
O ja en dan nog een vraag... Hoe kan het dat een pc het na bijna 3 jaar begeeft? Het lijkt mij toch dat het intensief gebruik aan kan...
Ik downloade regelmatig via Torrents films en soms een programmaatje, kan dat de boosdoener zijn geweest? Ik heb voordat mn pc het begaf hem nog aan de AVG volledige systeem scan gehad en er waren geen virussen of dergelijke...

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Dat ligt er maar weer net aan.. Wat voor spellenn speel je met je pc? Hoe oud is je pc? etc. EN uiteindelijk blijft dat jou keus. En niet te vergete alle specs van je pc.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dan moeten we toch eerst je volledige specs weten, en dan is 'een 500GB HDD' of 'op de voeding stond 288W' niet genoeg...

Verder lijkt het me sterk dat het je geheugen is, omdat je dan altijd piepjes (is je mobo-speaker aangesloten?) moet horen.
Je CPU zou wel kapot kunnen zijn, dat levert meestal een zwart scherm en verder niets op, maar dat kan je alleen checken door hem in een werkend mobo te stoppen.
Als het de CPU ook niet is blijft inderdaad je moederbord over.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:10:
[...]

O ja en dan nog een vraag... Hoe kan het dat een pc het na bijna 3 jaar begeeft? Het lijkt mij toch dat het intensief gebruik aan kan...
Ik downloade regelmatig via Torrents films en soms een programmaatje, kan dat de boosdoener zijn geweest? Ik heb voordat mn pc het begaf hem nog aan de AVG volledige systeem scan gehad en er waren geen virussen of dergelijke...
Dat zal het niet geweest zijn, die paar torrents enzo;) echt te verklaren valt op dit moment niet denk ik, maar ik zou je PC nog niet vervangen. die E6300 die erin zit is voldoende op dit moment denk ik, tenzij je hem zelf te langzaam vindt. Verder moet je gewoon echt uitsluiten wat er nu mis is, maar als hij al 3 jaar oud is weet ik niet of ze dat bij office centre zomaar doen. Processor is wss niet kapot,zowel vervangen;) en als mobo kapot is, zou ik zelf gewoon een nieuw mobo halen en geen nieuwe pc..

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12 19:49
budget, eisen en wensen. Dat zijn de ingrediënten voor een goede keuze. Ik zou wel eerst uitsluiten dat je oude pc niet keduk is. Als het over is zou ik gelijk voor een nieuw systeempje gaan. Maar daar komen jou wensen om de hoek kijken. Kijk vervolgens of deze wensen binnen het budget vallen. Als het budget te klein is ga je alleen kijken naar de eisen... :)

Carpe Diem

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-12 20:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heeft de TS de oude videokaart al weer een keer geprobeerd dan? Want als die het wel doet, is het dus niet het moederbord of de CPU. Want dat zou geprobeerd worden las ik in het begin, maar heb niet gezien dat dat uiteindelijk echt geprobeerd is.

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 29-04-2010 15:21 ]

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
waarschijnlijk komt het omdat het een HP pc is, en die is niet compatible met de meeste hardware die niet via hp komt. ik heb bij hp op de servicedesk gezeten (thank god I'm gone) dus ik weet hoe dat gaat. "sorry meneer maar als het niet van hp komt kunnen we niet garanderen dat het werkt" :+ .

Als je een nieuwe pc gaat kopen, koop geen kant en klare pc.
Het beste is om je gewoon te laten adviseren en een pc samenstellen.
Het probleem met kant en klaar pc's is dat als je wil upgraden je moet houden aan de (idiote) prijzen van de fabrikant van de pc, ze garanderen natuurlijk niet dat elke kaart werkt bij die pc.
hp zorgt bij bepaalde moederborden zelfs dat je bijna niks anders dat het spul van hp zelf er in kunt gebruiken en verder niks.

[ Voor 25% gewijzigd door ArgantosNL op 29-04-2010 15:29 ]

• hars73

hars73

Iedereen roept direct nu dat er maar een nieuwe aangeschaft moet worden. Eerst maar uitsluiten of ie niet echt kapot is lijkt me. Mogelijkheden genoeg:

- Oude videokaart er weer in en testen of die het doet.
- "Ratelt" de harde schijf? Zo ja, dan zal windows op dat moment wel gestart worden
- Zet de speakers aan en luister of het windows startgeluid komt na een tijdje.
- Draaien er fan's?
- Als de pc helemaal start, maar je hebt geen beeld, druk dan na een tijdje CTRL-F4 en 'A' om windows af te sluiten. Sluit de pc af? Dan is Windows dus ook gestart en afgesloten, dus pc dan prima in orde.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 29-04-2010 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:28:
Iedereen roept direct nu dat er maar een nieuwe aangeschaft moet worden. Eerst maar uitsluiten of ie niet echt kapot is lijkt me. Mogelijkheden genoeg:

- Oude videokaart er weer in en testen of die het doet.
- "Ratelt" de harde schijf? Zo ja, dan zal windows op dat moment wel gestart worden
- Zet de speakers aan en luister of het windows startgeluid komt na een tijdje.
- Draaien er fan's?
- Als de pc helemaal start, maar je hebt geen beeld, druk dan na een tijdje CTRL-F4 en 'A' om windows af te sluiten. Sluit de pc af? Dan is Windows dus ook gestart en afgesloten, dus pc dan prima in orde.
- Oude videokaart is kapot, dat is zeker. Dat is ook getest door de medewerker van Alternate.
- De harde schijf die 'ratelt' in het begin ja.
- Het startgeluid van windows zal niet komen want dat kwam altijd na het vragen van het wachtwoord.
- Wat zijn fan's?

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen naar de Office Centre omdat er dan iemand is die er behoorlijk veel verstand van heeft, kijken wat zijn conclusie is behalve de kapotte grafische kaart en wat zijn aanbevelingen zijn... En dan zal ik idd naar het budget gaan kijken etc en zo nodig een nieuwe aanschaffen.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:40:
[...]

- Oude videokaart is kapot, dat is zeker. Dat is ook getest door de medewerker van Alternate.
- Het startgeluid van windows zal niet komen want dat kwam altijd na het vragen van het wachtwoord.
- Wat zijn fan's?
Die oude videokaart gaf toch blokjes edin beelddacht ik gelezen te hebben? zolang deze beeldgeeft, kun je er mee testen. dan sluit je het mobo e.d uit.

Fans zijn ventilatoren in je systeem, dus ook die je processor koelt.

• Plakjekaas
Ga maar gewoon even met je pa terug naar de winkel waar je de pc hebt gekocht. Die zullen 'm vast wel even nakijken. Dan hoor je van hun wel wat er mis mee is. Misschien valt het mee en kunnen ze dat onderdeel makkelijk vervangen en anders wordt het toch een nieuwe pc.

Het beste kan je dan zelf een pc samenstellen, niet zo'n kant en klaar HP, Packerd Bell, enz ding.
Dan heb je zelf in de hand wat er in komt qua hardware. Kan je ook niet voor verrassingen staan dat bijvoorbeeld de voeding niet krachtig genoeg is of wat ik bij pa zijn computer had meegemaakt dat er niet eens een AGP poort in zat!!!!! (Stomme Dell)

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:40:
[...]

- Wat zijn fan's?
Dan type je het wachtwoord in en drukt op enter... (ja gewoon zonder beeld.. kan best)

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:11:
[...]

Dat ligt er maar weer net aan.. Wat voor spellenn speel je met je pc? Hoe oud is je pc? etc. EN uiteindelijk blijft dat jou keus. En niet te vergete alle specs van je pc.
De spellen die ik nu veelal gebruikte waren Fifa 10, Football Manager 2010, De Sims 3 (ik ben geen jongen dus dan mag ik dit wel spelen toch? ;) ), PKR. Verdere programma's Limewire, uTorrent, Microsoft Office, Photoshop, Picasa 3....

De specs van mn pc zal ik je niet kunnen geven aangezien ik het niet weet. Wat ik wel weet is dat het een systeemkast is van HP Pavilion en dan de M8000 series. Het was iig een heerlijke computer die de spellen goed liet draaien, eigenlijk alles deed het naar wens. Op mijn 16e had ik deze gekocht voor mn verjaardag want ik wilde geen scooter dus had ik een goede pc gekozen waar ik een hele tijd mee kon doen. Nu ben ik bijna 19 dus hij is bijna 3 jaar oud.........

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12 13:08
Heb eventjes gegoogled op je type pc en vond op http://h10025.www1.hp.com...e&lang=nl&product=3433831 de specificaties van je pc.

En op http://h10025.www1.hp.com...ame=c00864946&lc=en&cc=us vind je weer verder specificaties van je moederbord.

Je moederbord heeft geintregeerde vga dus kan je zonder videokaart testen of je moederbord het nog doet door je monitor rechtstreeks op de moederbord connector te hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door belgian1 op 29-04-2010 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
belgian1 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:06:
Heb eventjes gegoogled op je type pc en vond op http://h10025.www1.hp.com...e&lang=nl&product=3433831 de specificaties van je pc.

En op http://h10025.www1.hp.com...ame=c00864946&lc=en&cc=us vind je weer verder specificaties van je moederbord.

Je moederbord heeft geintregeerde vga dus kan je zonder videokaart testen of je moederbord het nog doet door je monitor rechtstreeks op de moederbord connector te hangen.
Oke je bedoelt hier dus mee dat ik mn beeldscherm moet aansluiten met de kabel op de aansluiting die er ook op zit, alleen die niet via mn videokaart loopt? Als dat het is dan heb ik dat dr straks al geprobeerd en toen bleef het beeld hetzelfde, zwart eerst met een wit kader van geen signaal en daarna in de slaapstand ;)

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Kapot! :(

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik heb nog steeds niet gehoord dat je de andere video uitgang hebt geprobeerd met een verloopstekker, 90% kans dat je dan WEL beeld hebt zoals ik hier eerder heb gezegd. :?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

ResuCigam schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:38:
Ik heb nog steeds niet gehoord dat je de andere video uitgang hebt geprobeerd met een verloopstekker, 90% kans dat je dan WEL beeld hebt zoals ik hier eerder heb gezegd. :?
Ze heeft al geprobeert de video aansluiting op het moederbord aan te sluiten, maar ook hier geen beeld. Dus ik neig heel erg naar een kapot moederbord. Maar goed kan natuurlijk nog steeds geheugen en CPU zijn ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 18:35

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Voordat er geconcludeerd wordt dat er van alles kapot is zou je gewoon alles eens rustig stap voor stap moeten controleren.

Stap 1: Als je de PC aanzet, maakt hij dan geluid (ventilators gaan draaien) en branden er lampjes op je PC en toetsenbord? Zo ja > goed. Zo nee, voedingskabel controleren of een probleem met de voeding.

Stap 2: De monitor kabel > haal hem uit je PC en kijk of er geen pinnetjes krom/afgebroken zijn in de stekker

Stap 3: Haal de nieuwe kaart uit je PC en sluit de monitor kabel op je moederbord aan. Start dan op. Kan zijn dat je nieuwe kaart teveel stroom trekt waardoor de PC niet wil doorstarten. Start de PC met beeld op kun je de volgende stap doen...

Stap 4: eerst maar even stap 1 t/m 3 :D

Money4Gamers

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik vind het fijn van jullie computerdeskundigen dat jullie mij willen helpen, maar ik laat het nu even voor wat het is en ga morgen naar de Office Centre of ze daar er naar kunnen kijken... Bedankt voor het advies!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zo werkt het hier dus niet.

Zoals je merkt barst GoT van de mensen die graag willen helpen, maar om hulp te krijgen moet je ons ook helpen, door namelijk volledige informatie te geven, en als je die niet bij de hand hebt om te wachten met posten tot je het wel hebt.

Daarnaast kunnen wij uiterst weinig voor je doen als je bij iedere suggestie die enige inzet van jouw kant vergt gelijk roept dat je er niets mee doet maar naar $winkel gaat ermee...

Geen info + geen inzet = geen oplossing :o

Daarom gaat dit topic dicht. Mocht je hier alsnog mee aan de slag willen, dan willen we je graag helpen, maar dan moet jij ons ook helpen. Daar hoort bij het opzoeken van exact wat voor vlees je in de kuip helpt, dus welk moederbord, geheugen, processor, videokaart(en) en voeding je hebt, en voorzover het doorstart welk besturingssyteem en drivers (stuurprogrammas) geladen zijn.
Daarnaast verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voor je een vraag stelt, en dat je ons vertelt wat je exact gedaan hebt (en met welke onderdelen), en wat er toen gebeurde.

Zie voor tips mbt dat laatste:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.