Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista internet Security 2010

Pagina: 1
Acties:

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:56
hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem. Mijn laptop is geinfecteerd met een zeer irritant stukje software genaamd Vista Internet Security 2010. Deze werd geinstalleerd toen ik op een site aan het kijken was. (www -punt- bartjo -punt- nl)

Na wat gegoogle, ben ik een manier tegengekomen om het op te lossen en deze troep te verwijden. Maar helaas, spybot S&D werkt niet omdat hij via internet moet updaten wat VIS dus blokkeert. Evenals het openen van Notepad, om een code hiervoor te schrijven.

Dus even de feiten:
Ik kan niet op internet
Veel programma's worden geblokkeerd
Ik krijg constant meldingen van zogenaamde aanvallen, trojans en virussen
Anti-virusprogramma's kan ik dus niet installeren of gebruiken
Een belangrijke: GEEN taakbeheer

Heeft iemand hier een oplossing voor, of moet ik maar mijn pc opnieuw installeren...
Alvast dank.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Computer opstarten in save mode?
Linux boot-cd gebruiken om het automatisch opstarten van VIS uit te schakelen dmv het verwijderen van een of meerdere bestanden?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t14wo
Das snel :)
Safe mode werkt niet. Ook dan start (rotte) VIS op.

Linux boot cd. Nog nooit mee gewerkt. Zou je die iets verder kunnen uitleggen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sloop in elk geval eens even heel snel dat linkje uit je startpost, voordat er meer mensen de dupe van worden ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• t14wo
Ja was idd niet zo slim. Wist niet dat het forum automatisch links aanmaakte.

Btw. gefeliciteerd ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik heb hier ook een keer last van gehad en het enige alternatief wat ik had was een compleet nieuwe installatie van windows. Alle spyware removers konden het wel verwijderen, maar veel instellingen waren daarna verrot en sommige applicaties werkten niet meer.

• t14wo
Daar was ik idd bang voor ja...
Ik wacht het vandaag nog even af. Misschien heeft iemand dé oplossing.

Hoop ik... :P

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb 't bij een laptop van een kennis ook gehad.
Eerst in taakbeheer het programma deleten (kan dattie binnen 1 minuut weer draait, dus dan wéér deleten).
Je moet in ieder geval een hidden bestand (ergens in je local-map) verwijderen dat gekoppeld is aan de .exe bestanden en vervolgens weer de .exe bestanden herkoppelen aan het juiste programma.
Welk bestand dat is kan je zien mapopties/bestandstypen. Wel even hidden files aanzetten, anders zie je m niet in je directory.
Daarna kan je alles weer doen wat je wilt (ook het verwijderen van dat ding).
Precieze stappen en paden weet ik niet meer uit mn hoofd, maar die zal ik vanavond thuis nog wel proberen op te zoeken voor je.

[Edit later]
Virusprogramma staat op: %Documents and Settings%[UserName]\Application Data\av.exe
Ah, deze heb ik alvast gevonden voor je voor het herstellen van de exe-koppeling:
http://www.winhelponline....es-for-Windows-Vista.html

En heb je deze link al gezien? http://www.2-viruses.com/remove-vista-internet-security-2010

[ Voor 29% gewijzigd door PaulZ op 29-04-2010 13:27 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• t14wo
Probleem 1:
Ik kan niet in taakbeheer. Als ik CRTL+ALT+DELETE doe, kan ik taakbeheer niet eens kiezen. Alleen andere gebruiken, vergrendelen e.d.

Die link heb ik idd al gezien ja, maar die werkt dus niet omdat Spybot eerst z'n database moet downloaden en dat kan niet.

• PaulZ
  • Laatst online: 21-05-2024
Dan dus eerst die av.exe verwijderen van je computer!!

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 14:56
Heb je het al eens geprobeerd met hitmanpro in combinatie met force breach mode?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

timowouters schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:48:
Probleem 1:
Ik kan niet in taakbeheer. Als ik CRTL+ALT+DELETE doe, kan ik taakbeheer niet eens kiezen. Alleen andere gebruiken, vergrendelen e.d.
Dat kan je in het register herstellen.

Current User -> software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Policies -> System en dan staat daar de waarde van taskbeheer op 1 ipv 0. Op 0 zetten (of verwijderen) en taakbeheer werkt weer.

Google desnoods even op "task manager disabled by administrator" voor uitgebreidere uitleg.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• t14wo
Allemaal bdankt voor de hulp.
Het is uiteindelijk maar half gelukt. explorer kreeg problemen en crashte de hele tijd. Daarom dus maar opnieuw geïnstalleert. Kost even wat tijd, maar uiteindelijk toch het fijnste.
Pagina: 1