Advies inktjet of laserprinter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Normaal gesproken kan ik me aardig redden in het zoeken naar printers maar dit keer kom ik er niet echt uit.
De twijfel om een laserprinter of een inktjet te nemen.

Eisen/wensen:
- max 250 printjes per maand
- Zwart (veelal tekst)
- hoeft geen fax
- dubbelzijdig printen
- USB aansluiting (netwerk is niet nodig)
- Hij moet kunnen scannen maar een sheetfeeder is niet nodig

De functie dubbelzijdig printen maakt de printer wel een stuk duurder in aanschaf ben ik achter gekomen.
Deze 2 printers heb ik gevonden toen ik mijn lijstje invoerde bij Kieskeurig:

Laser: http://www.kieskeurig.nl/...0pl/specificaties/266056/
Inktjet: http://www.kieskeurig.nl/.../canon/pixma_mp560/341361

Nu is een lasermodel wel direct een stuk duurder. Ik heb een beetje gezocht waar het omslagpunt ligt tussen gaan voor een inktjet of een laserprinter. De kosten per pagina zeg maar en de prijs van de toners. Het omslagpunt kan ik niet duidelijk vinden. Op een site uit 2005 lag het omslagpunt op 200 afdrukken per maand.
Een toner van de Canon laserprinter kost origeneel €52,50 en gaat 2000 afdrukken mee. Dan zou de toner 8 maand op zijn kortst in de machine zitten, kan dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voordeel van toner is dat het droog is, dus het kan niet uitdrogen. Laserprinters zijn wat dat betreft ideaal. Ik heb er eentje staan die een tijd niet gebruikt is. Een keer de tonercartrigde schudden zodat de deeltjes los zijn en je kunt weer gewoon printen.
Alleen dat al vind ik een groot genoeg voordeel dat als ik een printer zou moeten kopen, het zeker een laserprinter zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso voor laser boven inkjet gaan voor alles behalve foto's. De aanschafprijs is meestal iets hoger, alsmede de tonerprijzen, maar de kwaliteit is geweldig.
Enig nadeel van laserprinters vind ik de stank, er komt ozon en toner deeltjes vrij tijdens gebruik. Dus het liefst in een andere of goed geventileerde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

Greyfox

MSX rulez

Ik heb al 2 jaar dezelfde toners in mijn kleurenlaser zitten. Dat had ik met een inktjet niet hoeven te proberen.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:45:
Ik zou sowieso voor laser boven inkjet gaan voor alles behalve foto's. De aanschafprijs is meestal iets hoger, alsmede de tonerprijzen, maar de kwaliteit is geweldig.
Enig nadeel van laserprinters vind ik de stank, er komt ozon en toner deeltjes vrij tijdens gebruik. Dus het liefst in een andere of goed geventileerde ruimte.
Waarbij het wel zo is dat je met moderne printers een stuk minder last hebt van de ozonlucht dan bij die oude dingen.
Daarbij, O3 ruikt best lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:50:
[...]

Waarbij het wel zo is dat je met moderne printers een stuk minder last hebt van de ozonlucht dan bij die oude dingen.
Daarbij, O3 ruikt best lekker :P
True, maar erg gezon is het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Terw_Dan schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:40:
Het voordeel van toner is dat het droog is, dus het kan niet uitdrogen. Laserprinters zijn wat dat betreft ideaal. Ik heb er eentje staan die een tijd niet gebruikt is. Een keer de tonercartrigde schudden zodat de deeltjes los zijn en je kunt weer gewoon printen.
Alleen dat al vind ik een groot genoeg voordeel dat als ik een printer zou moeten kopen, het zeker een laserprinter zou worden.
My thoughts exactly, ik print maar heel weinig en vrijwel alleen tekst en heb juist daarom een laserprinter gekozen. Anders zit je na een paar maanden met uitgedroogde kleuren-cartridges omdat die niet gebruikt worden. En veel printers doen het niet als niet alle cartridges aanwezig zijn, dus gewoon de kleuren niet installeren is ook geen optie vaak.

En een moderne laser-printer ruik je niets van ozon.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het zal dus een laserprinter moeten worden. Weet iemand wat momenteel de gemiddelde prijs per pagina is bij printwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met jouw eisen zou ik ook voor een laserprinter gaan. Kwaliteit van inkjetprinters is tegenwoordig wel zo goed dat ze niet meer zoveel onderdoen voor lasers, maar duurder is het wel.
Die pixma's zijn overigens zeer fijne printers, mocht je toch voor een inkjet kiezen.

/oeps, beetje laat op versturen geklikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de kleurenprinter all in one van Samsung:

Hij is er ook zonder kleurenafdrukken. Erg prettig apparaat:

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 29-04-2010 12:03 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Binnetie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:57:
Het zal dus een laserprinter moeten worden. Weet iemand wat momenteel de gemiddelde prijs per pagina is bij printwerk?
Even snel gerekend: € 50,00 voor een toner van 2000 (schatting) is 2,5 cent per pagina. Daar komt nog wat papier, de printer en stroom bij, dus een cent of 4 bij een normale printer.

Als je echt denk veel te gaan printen: duurdere laserprinters werken vaak met toners van 6000 pagina's, die dan "maar 75 euro" kost. Hier gaat de prijs per pagina omlaag, maar die zijn meestal bedoelt voor 1000 pagina's in de maand.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
c70070540 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:02:
Ik heb de kleurenprinter all in one van Samsung:

Hij is er ook zonder kleurenafdrukken. Erg prettig apparaat:
Die apparaten ken ik. Werken erg goed, helaas zijn ze standaard niet dubbelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Binnetie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:57:
Hoezo speelt dat een rol als je maximaal 250 printjes per maand doet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wil je perse automatisch dubbelzijdig printen?
Als je accidenteel iets dubbelzijdig print gaat dat handmatig ook erg netjes met printers met een fatsoenlijke papierlade.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
bartvl schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:17:
Wil je perse automatisch dubbelzijdig printen?
Als je accidenteel iets dubbelzijdig print gaat dat handmatig ook erg netjes met printers met een fatsoenlijke papierlade.
Dubbelzijdig hoeft niet duur te zijn.
Die samsung 2851 ziet er mooi uit, helaas geen scan.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Haan schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:57:
[...]

My thoughts exactly, ik print maar heel weinig en vrijwel alleen tekst en heb juist daarom een laserprinter gekozen. Anders zit je na een paar maanden met uitgedroogde kleuren-cartridges omdat die niet gebruikt worden. En veel printers doen het niet als niet alle cartridges aanwezig zijn, dus gewoon de kleuren niet installeren is ook geen optie vaak.

En een moderne laser-printer ruik je niets van ozon.
Ik heb vorige week een all-in-one laserprinter/adf-scanner (Samsung CLX-3170FN) aangeschaft omdat m'n vorige scanner kapot ging. En ik val ook in de categorie uitgedroogde-praktisch-volle-inktcartridges omdat ik zo weinig print. Ik heb steeds een voorraadje extra inkt erop na moeten houden wat nu dus niet meer nodig is.

Geweldige uitvinding die laserprinters :)
Nu alleen hopen dat ik niet een paar jaar korter leef vanwege de ozon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je korter leeft, scheelt het weer een cartridge. Is je TCL weer wat lager

Niemand die www.printer.com noemt? Aan de hand van de TCO van je printer geven ze een lijst met printers
Geen idee of de adviezen van de site goed zijn.....

Kieskeurig.nl is ook nog een site waar je kan zoeken met reviews van mensen

[ Voor 48% gewijzigd door jeanj op 05-05-2010 15:21 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1