De titel is een beetje cryptisch waarvoor mijn excuus.
Het gaat om het volgende:
Voor mijn broer ben ik een kleine db aan het maken waarmee die zijn voorraad kan controleren van zijn artikelen. Ik heb hiervoor een mooi artikel form gemaakt waar alles goed instaat. Daaraan heb ik een inkoop en verkoop query subform hangen waar die artikelen instaan welke hij ingekocht/verkocht heeft.
Bij de in/verkoop subform heb ik een extra text veld gezet waarmee ik Som([Aantal]) bereken. Deze waarde haal ik naar het hoofdform via =[Forms]![Artikelen]![Sub_inkoop_query].[Form]![SomInkoop]. Dit werkt allemaal prima, echter als ik een artikel heb waar geen in/verkoop heb geeft hij #Fout aan.
Nu heb ik gekeken om dit weg te halen en kwam ik op oa. http://www.everythingacce...back-onto-the-main-report uit waar ze
als oplossing gebruiken in een textveld op het hoofdreport.
Dit heb ik aangepast naar
echter krijg ik een foutmelding dat de syntax ongeldig is.
Nu heb ik verder gezocht voor een andere oplossing waaronder:
maar alles wat ik invul komt steeds terug naar de syntax is ongeldig.
Weet iemand wat ik fout doe of waar de fout zit? Ik heb buiten het bovenstaande ook via vba dit geprobeerd op te lossen maar ook daar krijg ik steeds foutmeldingen. Mijn kennis van access is dan niet super maar niks lijkt te werken wat ik ook probeer.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb wat het probleem is.
Het gaat om het volgende:
Voor mijn broer ben ik een kleine db aan het maken waarmee die zijn voorraad kan controleren van zijn artikelen. Ik heb hiervoor een mooi artikel form gemaakt waar alles goed instaat. Daaraan heb ik een inkoop en verkoop query subform hangen waar die artikelen instaan welke hij ingekocht/verkocht heeft.
Bij de in/verkoop subform heb ik een extra text veld gezet waarmee ik Som([Aantal]) bereken. Deze waarde haal ik naar het hoofdform via =[Forms]![Artikelen]![Sub_inkoop_query].[Form]![SomInkoop]. Dit werkt allemaal prima, echter als ik een artikel heb waar geen in/verkoop heb geeft hij #Fout aan.
Nu heb ik gekeken om dit weg te halen en kwam ik op oa. http://www.everythingacce...back-onto-the-main-report uit waar ze
code:
1
| =IIf([Sub1].[Report].[HasData], Nz([Sub1].[Report].[txtTotal], 0), 0) |
als oplossing gebruiken in een textveld op het hoofdreport.
Dit heb ik aangepast naar
code:
1
| =IIf([Sub_inkoop_query].[Form].[HasData], Nz([Sub_inkoop_query].[Form].[SomInkoop], 0), 0) |
echter krijg ik een foutmelding dat de syntax ongeldig is.
Nu heb ik verder gezocht voor een andere oplossing waaronder:
code:
1
2
3
| = NZ ( Som([aantal]), 0 ) of iif ( Som([aantal]) = Null, "0", Som([aantal]) ) |
maar alles wat ik invul komt steeds terug naar de syntax is ongeldig.
Weet iemand wat ik fout doe of waar de fout zit? Ik heb buiten het bovenstaande ook via vba dit geprobeerd op te lossen maar ook daar krijg ik steeds foutmeldingen. Mijn kennis van access is dan niet super maar niks lijkt te werken wat ik ook probeer.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb wat het probleem is.
-Te huur