Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7 - Vista] McAfee Security Center - Uitzonderingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem bij een klant met McAfee.

Ik heb een PC met daarop geïnstalleerd:
- Windows 7
- McAfee Security Center
Op deze computer heb ik een share staan met voor de gebruikers die gewoon gedeeld staat op het netwerk.

Het probleem:

Wanneer ik de Firewall van McAfee aanzet dan kan ik niet meer werken met een pakket wat die netwerk share gebruikt & ik heb van geen 1 computer meer toegang tot deze share.

Wat heb ik gedaan:

- Ik heb in de advanced instellingen onder 'netwerken' de ip reeks uitgezonderd:
192.168.1.0 / 192.168.1.255
Hierbij staat dat binnenkomend en uitgaand verkeer toegang heeft in deze reeks.
- Verder heb ik de services lijst na gekeken in de advanced instellingen. Hier kan ik helaas geen programma toevoegen. Alleen programma's die er al instaan kan ik toegang geven of tegen houden.
- Ik kan dus niets handmatig toevoegen op deze computer in de instellingen om zo computers in het netwerk toegang te verlenen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan op het moment alleen werken met deze computer en computers in het netwerk als ik de firewall uit heb staan.
Ik kan nergens echt de uitzondering toevoegen....
Wanneer ik de firewall aanzet is het direct over.

Al vast bedankt voor jullie hulp!

Gr, Jack

Verwijderd

Heb je in het netwerk meerdere windows 7 PCs?

Kun je dan thuisgroep proberen, en door McAfee laten detecteren dat er een nieuwe thuisgroep aangemaakt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
staan wel meerdere computers en die staan in een werkgroep.
Ik ga dit wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is gedaan maar ik krijg hier geen resultaat uit.
In het netwerk ziet die wel alle computers maar met de Firewall aan krijg ik het zelfde probleem nog steeds.
Geeft ook aan dat hij verbonden is met het netwerk, ook dat het vertrouwd is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 09:17 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:16:
Dit is gedaan maar ik krijg hier geen resultaat uit.
In het netwerk ziet die wel alle computers maar met de Firewall aan krijg ik het zelfde probleem nog steeds.
Geeft ook aan dat hij verbonden is met het netwerk, ook dat het vertrouwd is.
volgensmij moet je even aangeven wat voor type netwerk het is, prive/bedrijf/openbaar. Per profiel (prive, bedrijf of openbaar)kan je aangeven welke rechten die kent, daar moet je file sharing aanzetten. Iets in die trent zit het hem. Zit nu op kantoor daar hebben we mcafee niet. dinsdag avond heb ik tijd om wel even voor je te kijken. Als het dan nog niet opgelost is hoor je van me.

Groetjes w4rguy

**edit**

dit profiel is niet die van Windows maar van McAfee firewall, daar moet je je niet in vergissen.

[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 03-05-2010 15:14 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel