Refresh hoofdpagina vanuit popup iframe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 11:39
Het volgende is het geval:

Vanuit een hoofdpagina (main.html) open ik een nieuwe pagina in een popup (popup.html) met hierin een iFrame (buttons.html). popup.html refreshed regelmatig.
Zodra er op 1 van de buttons in buttons.html wordt geklikt moet de popup sluiten en moet de hoofdpagina een refresh krijgen. Als dan niet met een toevoeging in de url.

Het volgende gebruik ik nu voor de refresh (sluiten lukt uiteraard wel):

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function refresh() {
  try {
    var url = top.opener.location.href;
    if (url.indexOf("BOpage") == -1) {
      // append the page alias to the URL
      url += "/BOpage";
      top.opener.location.href = url;
    } else {
      // refresh the page
      top.opener.location.reload();
    }
  } catch (err) {
    alert(err.description);    // <<<<< Access denied <<<<<<<<
    // ignore, should not happen
  }
}

De hoofdpagina en de popup draaien wel in hetzelfde domain maar achter <domain><poort>/irj is er wel een verschil nl.
<domain><poort>/irj/portal en <domain><poort>/irj/servlet

Bij het testen met IE 7 op Windows 2003 server werkt dit script helemaal prima.
Maar bij het testen met IE 7 op Windows XP krijg ik bij het benaderen van top.opener een "access denied" terug.
Ik mag hier dus "top" helemaal niet aanspreken?

Ik heb de verschillende verschillen proberen te achterhalen tussen de 2 omgevingen en het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is het besturingssysteem.
Bij het zoeken naar soortgelijke meldingen ben ik wel een enkele posting tegengekomen met een soortgelijk probleem (windows 2000 en XP) maar geen concrete oplossingen/work-arounds.

Wie o wie kan mij op weg helpen?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
brrr SAP...

Het is me uit jouw verhaal niet zo duidelijk welke .html nu het script bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
moozzuzz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:28:
brrr SAP...

Het is me uit jouw verhaal niet zo duidelijk welke .html nu het script bevat.
:) idd
buttons.html bevat het script en dat is een iFrame binnen popup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Weet je echt zeker dat de security settings van IE hetzelfde zijn? Je hebt zoiets als die ellendige "beveilegings zone's" o.i.d. in die browser...

Zelf ben ik overigens niet zo gecharmeerd van 't uitvoeren van native functies vanuit een child document. Ik zou eerder in 't "top" document een globale functie "refresh" maken en die aanroepen (én eerst checken of 'ie bestaat!) vanuit de child. Kwestie van smaak misschien, maar ook netter mocht je script ergens anders worden geplaatst.

Verder; mogelijke work around: geen iframe maar een dynamische (ajax) pagina, die ééns in de zoveel tijd content ophaalt en zelf ook de functionaliteit van "buttons.html" beheert? Dan zit je sowieso niet met een security-restrictie. (Die ik ook niet helemaal snap in dit verhaal; als alles wordt geopend op 't zelfde domein lijkt er mij geen probleem...)

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
Tja security-restrictie, dat leek me eerst ook helemaal niet het geval totdat ik ergens in een posting las dat dit wel degelijk het geval kon zijn,

bijv.:
www.xs4all.nl/~pietje
www.xs4all.nl/~jantje

Zelfde domein andere website en mogen elkaar niet benaderen.
Iets zegt met dat dit niet helemaal klopt maar goed ik vond het toch iets om in mijn overweging mee te nemen.

Ajax pagina van maken gaat iets moeilijker ben ik bang omdat dit standaard sap is verweven met BSP pagina's (Business Server Pages -> ipv Java Server Pages :X )
Ik kan daar zelf dan ook weinig invloed om uitoefenen ben ik bang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
Niemand verder nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Nee, access denied is access denied. Het mag niet.

Onder welke browsers moet het werken? Zijn er (IE-only) policy settings te gebruiken, of moet het xbrowser blijven?

[ Voor 182% gewijzigd door Bosmonster op 17-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
Bosmonster schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:07:
Nee, access denied is access denied. Het mag niet.
Tja was ik al bang voor idd, ook al blijft het vreemd dat het met Win 2003 IE7 wel werkt en met IE7 op Win XP een access denied geeft.
Onder welke browsers moet het werken? Zijn er (IE-only) policy settings te gebruiken, of moet het xbrowser blijven?
Tja in eerste instantie gewoon bij iedereen met IE7 maar hoorde later ook dat mensen ook met een Mac op het netwerk gaan, dus zeg maar gerust xbrowser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ipv een popup een soort lightbox gebruiken een idee? Waarom wil je het in aparte documenten hebben? Het aanroepen van de popup lukt je, dus dan kun je toch ook het gene wat je aanroept maken?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1