Welke ssd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 22:56
Hallo mensen,

In mijn nieuwe pc wilde ik een ssd gaan zetten, budget ligt rond de ¤€300 .
Het is de bedoeling om er windows 7 op te installeren, met nog een aantal andere proggies/ games, terwijl de meeste junk gewoon naar mn 1Tb Hdd gaat :)
Zelf heb ik al een beetje in de pricewatch zitten snuffelen, en in de reviews / het grote ssd topic.
Hiermee kwam ik op de volgende ssd'd uit:

pricewatch: Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 Kit 128GB
pricewatch: Corsair Nova V128 128GB
pricewatch: OCZ Vertex 2 OCZSSD2-2VTX100G 100GB
pricewatch: OCZ Agility Series SATA II 2.5" SSD

Wat is jullie mening over deze SSD's? Zouden jullie een van deze kopen (en zo jah welke ;) ) of is zijn dit een beetje overkill-ssd's?

Dit is mijn pc btw:
Asus Rampage II mobo,
6 Gb Dominator-1600 RAM
i7 920 @ 3.0 GHz
NVIDIA GTX 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Allereerst is het volgens mij niet zo moeilijk om reviews te vinden van de SSD's, afgezien daarvan geeft de OCZ Vertex 2 de meeste performance, prijstechnisch is hij alleen wel het duurste.

Toevallig is vanmorgen op Anandtech.com een review van Vertex 2 verschenen die vanaf vanmiddag ook in mijn systeem te bewonderen is (A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Er zitten behoorlijke verschillen in de schrijf-/leessnelheid van de schijven. En ook de prijzen hebben een range van 80 euro. Lijkt me dus niet zo moeilijk om te kijken of je de meerprijs wil betalen voor de hogere snelheid. Dat moet je echt zelf bepalen. Als je twijfelt aan de opgegeven (fabrieks) snelheden kun je de reviews lezen om te kijken in hoe verre ze kloppen. En dan is het dus de afweging of je het de extra euro's waard vind..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 22:56
hmm ok,
dan denk toch dat ik voor de OCZ vertex ga, onder andere vanwege de goede review op Anandtech.com
In ieder geval bedankt voor jullie reacties ^^