Toon posts:

Subwoofer probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb hier 4 speakers + subwoofer aan de pc, eerste probleem is dat de subwoofer niet meer werkt wanneer ik muziek afspeel in itunes (verder werkt hij wel bij films etc.), vroeger deed het dat wel maar nu nadat ik ze een paar weken geleden opnieuw heb aangesloten aan de pc niet meer .

Tweede probleem is, toen ik daarstraks een game speelde kwamen verschillende geluiden (stemmen etc.) enkel via de subwoofer ipv de gewone speakers.

De pc is dus verhuisd en heb de speakers en subwoofer opnieuw moeten aansluiten, verder is er niks veranderd aan de pc. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar heb echt geen idee wat ik fout heb gedaan. Verkeerd aangesloten? Verkeerde geluidsinstellingen in windows? Itunes/game instellingen verkeerd?

Hoop dat iemand kan helpen. :p

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Het punt is denk ik dat je de subwoofer/center uitgang van je pc niet goed ingesteld hebt. Het is gewoon een stereo plug waarbij het linker kanaal bijvoorbeeld voor de center is en het rechter kanaal voor je subwoofer.

Ik denk dat op dit moment het geluid voor de subwoofer naar je center gestuurd wordt, die dit niet kan weergeven en het center geluid (stemmen e.d.) naar je subwoofer gestuurd wordt.

Als het goed is kan je ergens in de opties van je geluidskaart instellen dat hij het center/sub kanaal omwisselt.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door pauldegroot op 29-04-2010 02:11 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Realtek drivers kunnen dit inderdaad als je een Realtek soundchip hebt.

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Sedert deze week heb ik de Samsung HW-C450 is een soundbar met draadloze subwoofer en aangesloten om mijn Samsung LED UE40B6000.
Mijn vraag is : waar plaats je de subwoofer het best ?
De tv staat rechts net niet in de hoek van de kamer, is het verstandig de subwoofer links in de tegenovergestelde hoek te plaatsen? Of wat geniet de voorkeur ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Het niet kapen van topics ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.