[PC] Oddworld Oddbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 13:28

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ongeveer een half jaar geleden verscheen er een bericht over de Oddworld "Oddbox". Deze Oddbox is een collectie van 4 Oddworld games: Oddworld: Abe's Oddysee uit 1997, Oddworld: Abe's Exoddus uit 1998, Oddworld: Munch's Oddysee uit 2001 en Oddworld: Stranger's Wrath uit 2005. Deze games, die eerder alleen voor de playstation (2?) en xbox zijn uitgebracht, komen nu naar de pc in de vorm van de Oddbox, die je via steam aan kunt schaffen (nieuws: Oddworld: Munch's Oddysee en Stranger's Wrath komen naar pc). Overigens zijn de eerste 2 games al via steam verkrijgbaar.

Echter werd er in het interview geclaimd dat de Oddbox uit zou komen in de winter van 2009/2010 (http://www.bitmob.com/art...erview-with-lorne-lanning). Aangezien er nu ongeveer een half jaar later nog niets verschenen is en er een maand geleden werd beweerd dat de Oddbox vaporware zou zijn geworden, ging ik wat zoeken en naar het schijnt is de port voor Munch' Oddyssee bijna af, maar hebben moeite met het porten van Strangers Wrath i.v.m. het vertalen van de manier van renderen in de game naar DirectX: http://www.oddworldforums.net/showthread.php?t=19085

Het ziet er dus naar uit dat de fans van deze games nog even moeten wachten voordat ze naar de PC komen, al proberen Lanning en zijn team wel om de game nog dit jaar uit te brengen: "Must happen in 2010".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik zit er nog steeds op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De eerste 2 waren echt toppers en heb ik dan ook beide uitgespeeld op mijn PS1. De 3de vond ik al een stuk minder en het 4de deel heb ik nooit gespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 01-05-2010 20:18 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
SToRM666 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:17:
De eerste 2 waren echt toppers en heb ik dan ook beide uitgespeeld op mijn PS1. De 3de vond ik al een stuk minder en het 4de deel heb ik nooit gespeeld.
Ik heb de eerste 2 delen nooit gespeeld, maar ik was juist weg van Munch' Oddyssee op de Xbox. Dat spel had een heel aparte sfeer. Strangers Wrath schijnt nog beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bookmark, spannend.

De eerste twee heb ik héél veel uren in gestoken gewoon vanwege de fantastische sfeer en spanning. 3 en 4 nog nooit gezien, ben benieuwd wat dat dan wordt :9

Om in de sfeer te blijven:

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De eerste 2 Oddworld spellen zijn ook gewoon op de PC uitgebracht hoor.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
ScrooLoose schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:10:
De eerste 2 Oddworld spellen zijn ook gewoon op de PC uitgebracht hoor.
Weet ik, zie startpost. The Oddbox is uit! Ik ga m gelijk kopen!

EDIT: meh, Steam is echt kapot nou, tenminste bij mij. Heeft iemand anders ook het probleem dat Steam enkele pagina's in de store niet kan weergeven?

[ Voor 23% gewijzigd door Neophyte808 op 20-12-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

KneoK

Not in a million lightyears

Steam werkt prima hier. Als je de Oddworld box wilt kopen, wees dan snel, hij is op het moment in de aanbieding voor €12,49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
damn, ik krijg een of andere internal error als ik em wil kopen. hopelijk komt dat nog goed vandaag :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
daanteb schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:28:
damn, ik krijg een of andere internal error als ik em wil kopen. hopelijk komt dat nog goed vandaag :P
Ja gisteren kreeg ik dat ook bij bijna elke pagina, heb hem iig voor die 12 euro gekocht, ben nu aant DLen en Munch' Oddysee is nu op 86% :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 20:01

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Wow geweldig :D heb abe's Oddysee vroeger letterlijk en figuurlijk kapot gespeeld op men softwarematig aangepaste PS1 dus nu op men werk alvast maar even gekocht en vanavond spelen :D
Ik kijk er nu alweer naar uit

[ Voor 0% gewijzigd door Spongerobie op 24-12-2010 14:01 . Reden: Emoticon change ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 23:27
Ik heb de Oddboxx ook gekocht (vooral voor Munch Oddysee and Stranger's Wrath) en na wat compatibiliteitsinstellingen ben ik nou begonnen met Munch Oddysee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Vreemd dat dat nodig is. Zou je niet verwachten dat ze dat voor de PC wel gefixt hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
kon em vanmiddag niet kopen en nu istie 18 eu ... toch maar gekocht :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
De eerste 2 keer crashte Munch' Oddysee bij mij, en dat terwijl ze nog een jaar extra de tijd hadden :(. Nouja, nu draait hij iig stabiel, maar ik vind wel dat ze erg veel tijd nodig hebben gehad voor zo'n magere port. In de description van een bepaalde ability kwam ik iets tegen in zo'n trant van: "press the black button tab" :/ Een onmogelijke opgave als je een wit toetsenbord hebt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Meteen gekocht, kan ik al die minder gekochte spullen wegdonderen én 't werkt goed op Win7. Alleen afsluiten gaat kut, crashes, en m'n muisaanwijzer gaat de fuck op. Nou ja, can live with that :)

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 20:01

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ok, first impressions.. ik denk toch dat de spellen wat moeite hebben met een Intel GMA, op men laptop met een 4500HD krijg ik Abe niet werkend en op men vaste pc met 2x een HD6850 draait ie vlekkeloos.

Andere spellen draaien daarintegen wel goed op de Intel GMA.

Moet ook wel zeggen dat een game op 640x480 toch niet helemaal lekker schaalt op een Full HD scherm :P dan word het aardig pixelig :P maar dat versterkt dat nostalgische gevoel weer even :9~
Pagina: 1