Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hey,

Ik heb vorige week mijn eerste (siliconen) in-ear oordopjes gekocht. Wow, een hele ervaring xD.

In mijn rechteroor zit het prima, links niet echt. Rechts wordt er een soort vacuüm getrokken, hierdoor wordt het omgevingsgeluid goed geblokkeerd en hoor ik goed de bas. Links glijd hij er vrij snel uit, dus verliest de bas zijn kracht en hoor ik de omgeving.

Heeft iemand trucks ervoor om die dingen beter te laten zitten? Via Google lees ik over iemand die z'n siliconen oortjes wat vochtig maakt en een bepaalde beweging maakt en dan zit het ineens goed. Als ik er water aan toevoeg glijd het juist een stuk sneller uit m'n oor.

Ik kan mij voorstellen dat er andere bepaalde truckjes zijn. Of misschien zelfs speciale soorten vloeistoffen, waardoor de oortjes vacuüm trekken en dan goed werken. Zouden jullie jullie ervaringen hiermee willen delen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Owh sjit, vergeten een handige topic titel te kiezen. Kan het veranderd worden naar: "In-ear oordopjes, draagtips". Thanks :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien is het "oor-gat" links wat groter dan rechts? Ik heb mijn mijn normale oordopjes ook dat rechts minder klinkt, maar dat ligt gewoon aan mijn oor. (De vorm, ik ben nog niet doofgedraaid :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Wellicht dat je oren niet 100% symmetrisch zijn en het ene gat iets groter is. Bij mijn setje dopjes kreeg ik dan ook een paar verschillende maten. Heb je al eens een grotere maat geprobeerd voor het "probleemoor"?

Edit: Bij jouw setje dus ook
Three different sizes of ear tips are included so you can find a perfect fit for each ear.

[ Voor 23% gewijzigd door SH4D3H op 28-04-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 20:18

Zenyatta

Tsjakka!

Bij mijn telefoon kreeg ik ooit ook van die in-ear oortjes. Daar zaten verschillende maten dingetjes bij om de oortjes 'pas' te maken op je oor. Misschien heb jij die er ook bij gehad? Dan kan je proberen een andere maat erop te zetten.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Jah dat heb ik. Small is gewoon te klein, die liggen gewoon in het oor. Large is weer te groot waardoor het er zo uit floept. Medium zitten in beiden gevallen wel het beste (minst slecht).

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 28-04-2010 23:01 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Dus medium past het beste, maar zit nog niet goed genoeg? Heb je ze dan ver genoeg in je oor gestoken? Ik moest altijd aardig aan mijn oorschelp trekken om te zorgen dat ze goed bleven zitten. Trek dan de oorschelp een beetje naar achteren/omhoog terwijl je de oortjes de gehoorgang in duwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Wat mensen in-ear vinden verschilt nogal. M'n vader had ook Sennheiser in-ear gekocht en vond het geluid waardeloos. Hij had de allergrootste opzetstukjes er op, en gebruikte die in-ear gewoon als normale oordopjes :P Dan werkt het dus niet. Je moet ze echt in je gehoorgang duwen, dan zitten ze muurvast. Ik gebruik de allerkleinste opzetstukjes, en ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat iemand middelgroot of grootst in zn gehoorgang kan laten passen... En voordat ik ze in m;n oor stop maak ik ze inderdaad een klein beetje nat, anders blijft het juist niet zitten (stroef rubber).

[ Voor 12% gewijzigd door Flying Bobman op 28-04-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mijn oren zijn behoorlijk asymmetrisch. Met gewone oordopjes valt binnen een minuut het oordopje uit mijn linkeroor, waar die in mijn rechteroor juist zo strak vast zit dat het na een aantal minuten pijn gaat doen.
Met in-ear dopjes is het juist andersom:
Mijn linkergehoorgang is een stuk nauwer dan mijn rechter, waardoor gelijke groottes bij mij sowieso niet werkt.
Links dus Small ofzo, en rechts Medium.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Ik moest zelf best even wennen aan die in-ear gevalletjes. De kleinste waren al aan de grote kant. Toen ik er eenmaal overheen was dat ik de oortjes in de gehoorgang moest duwen, en gewend was aan het dragen van oortjes in het oor, durfde ik ze inderdaad goed aan te duwen. Een klein beetje natmaken heb ik nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Christijn schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:34:
Ik moest zelf best even wennen aan die in-ear gevalletjes. De kleinste waren al aan de grote kant. Toen ik er eenmaal overheen was dat ik de oortjes in de gehoorgang moest duwen, en gewend was aan het dragen van oortjes in het oor, durfde ik ze inderdaad goed aan te duwen. Een klein beetje natmaken heb ik nooit gedaan.
verrek. Ik heb toch weer eens de kleine geprobeerd en die zo diep mogelijk proberen te douwen. Wow, ik wist niet dat het zo ver kon überhaupt xD. Nice man! Ik dacht ook dat ik met m'n 1,91 meter vast geen S kon gebruiken. 8)7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

De grootte van je gehoorgang staat blijkbaar los van je lengte! :-P

Maar ik had inderdaad eerst ook het idee dat de kleinste te klein waren. Diep in de gehoorgang duwen doet de truuc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 15:56
Flying Bobman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:53:
En voordat ik ze in m;n oor stop maak ik ze inderdaad een klein beetje nat, anders blijft het juist niet zitten (stroef rubber).
Werkt dat nog een beetje dan?
Ga t eens proberen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Gouden tip voor het in je oor drukken van die doppen. Het ziet er wat maf uit maar:

Trek met je vrije hand aan de bovenkant van je oor. Oftewel, je trekt je oor omhoog. Vervolgens druk je het dopje in je oor, en laat je je oor los. Probeer het maar eens met je pink in je oor, dan voel je precies wat ik bedoel! (Wel daarna je handen wassen he!).

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 11-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Nik schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:57:
Gouden tip voor het in je oor drukken van die doppen. Het ziet er wat maf uit maar:

Trek met je vrije hand aan de bovenkant van je oor. Oftewel, je trekt je oor omhoog. Vervolgens druk je het dopje in je oor, en laat je je oor los. Probeer het maar eens met je pink in je oor, dan voel je precies wat ik bedoel! (Wel daarna je handen wassen he!).
Dat was inderdaad wat ik hierboven ook neergezet heb. :)

@TS: hoe staat het met de in-ears? Ben je er inmiddels al een beetje aan gewend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

In ear oordopjes is zijn een wereld van verschil, Zelf had ik ook problemen met mijn linker oor, gewoon goed aan douwen was de oplossing :D

[ Voor 2% gewijzigd door Bensimpel op 12-05-2010 12:30 . Reden: typo ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:01
Vroeger altijd problemen mee maar tegenwoordig gebruik Complyfoam (http://www.complyfoam.com/) en is mijn probleem helemaal over. Deze dingen rol je op voordat je ze in doet en ze passen zich aan je gehoorgang aan. Ideaal en het geluid is ook nog eens een stuk beter (persoonlijke mening). Nooit meer last gehad van uitvallende dopjes en sluit alle omgevingsgeluid af, wat echt super ideaal is voor in het vliegtuig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hm dit is toch wel boeiend eigenlijk. Ik zit zelf erg sterk te twijffelen tussen goede in-ear dopjes (moet nog goede vinden) of een Sennheiser PXC 450. Zit dagelijks 2 uur in het ov (metro en bus) dus goede afscherming kan ik wel gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring met het verschil tussen noise canceling van Sennheiser en de betere afscherming van goede in-ear dopjes. Heb Creative in-ear dopjes gebruikt maar die presteren een stuk slechter dan een el-cheapo Sennheiser PX 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 22:25

XXlerator

Old time gamer

Ik heb sinds een aantal weken de Etymotic HF2 in ear phones en ben erg tevreden moet ik zeggen. Hoog en midden worden perfect weergegeven en laag is minder stevig, maar dat vind ik niet erg. Heb liever natuurlijk geluid dan het Amerikaanse boem-boem geluid :) Ze komen in die prijsklasse als een van de betere sets uit de tests.

Het is even een geklungel voor je de beste manier hebt gevonden om de rubberen dopjes in je gehooringangen te proppen, maar bij mij werkt het beste om ze een klein beetje vochtig te maken en dan met een kleine draaibeweging in te brengen. Je merkt inderdaad het beste in het laag of je ze goed hebt ingebracht of niet.
Pagina: 1