Ik zit met een netwerkprobleem bij een klant van me.
Het gaat om een netwerk welke met een aantal 3com switches aanelkaar is geknoopt.
Omschrijving:
Groep pc's op een 3com switch, glasvezel naar volgende switch, daarom enkele pc's
waarna weer glazvezel naar de volgende 3com.
Alles staat op autonegotiation, het zijn gewoon gig switsches (4200 oa)
Het probleem wat ik opmerk is dat de switches naar elkaar communiceren op 10 Base/half
Dat is voor het aantal gebruikers wat er op zit niet voldoende (75% netwerkload)
Ik zou de switches op 1000 full duplex handmatig kunnen zetten?
Maar het zou niet nodig moeten zijn, autonegotiation zou opzich genoeg moeten zijn om alles op goede snelheid te laten lopen.
Het komt in een deel van het netwerk voor, de rest van de switches lopen allemaal wel op 1gig
Enkel een set van 4 switches die op 10 base/half draaien
Wie heeft hier een idee op?
Het gaat om een netwerk welke met een aantal 3com switches aanelkaar is geknoopt.
Omschrijving:
Groep pc's op een 3com switch, glasvezel naar volgende switch, daarom enkele pc's
waarna weer glazvezel naar de volgende 3com.
Alles staat op autonegotiation, het zijn gewoon gig switsches (4200 oa)
Het probleem wat ik opmerk is dat de switches naar elkaar communiceren op 10 Base/half
Dat is voor het aantal gebruikers wat er op zit niet voldoende (75% netwerkload)
Ik zou de switches op 1000 full duplex handmatig kunnen zetten?
Maar het zou niet nodig moeten zijn, autonegotiation zou opzich genoeg moeten zijn om alles op goede snelheid te laten lopen.
Het komt in een deel van het netwerk voor, de rest van de switches lopen allemaal wel op 1gig
Enkel een set van 4 switches die op 10 base/half draaien
Wie heeft hier een idee op?