Zonnewering Renson bedienen met Chacon Timer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-12-2021
Hoi iedereen,

Vandaag zijn ze bij ons een Renson zonnewering komen plaatsen, en daar zat een Somfy Telis 4 afstandsbediening bij geleverd waarmee we de zonnewering kunnen bedienen.

Maar nu hebben we hier ook een Chacon TMT-502 om onze tuinverlichting te bedienen.

Wat ik me afvroeg is ofdat we die Chacon afstandsbediening ook kunnen gebruiken om de zonnewering te bedienen?
Dit zou erg praktisch zijn omdat we ze dan kunnen programeren op verschilende tijdstippen....

De frequentie is in elk geval al hetzelfde, maar ik weet niet in hoever het mogelijk is om de zonnewering ook te laten "luisteren" naar die Chacon timer .....

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Zou je dit er niet op kunnen zetten?

http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=74

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Denk het niet, want de zonnewering is rechtstreeks op het net aangesloten, en ze functioneerd met buismotoren die luisteren naar die afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Volgens mij gaat het niet lukken want ik krijg niet veel reactie hier ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 17:49

Guldan

Thee-Nerd

Er zijn een aantal mogelijkheden:

Wanneer beide afstandsbedieningen op IR werken kan je een universele afstandsbediening nemen. Echter lijkt mij die kans vrij klein want waarschijnlijk werkt het op een 433 mhz zender, deze zou je ook los kunnen kopen en via een microcontroler signalen versturen naar de onderdelen, maargoed dan moet je het protocol ontcijferen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De duurdere logitech harmony remotes hebben als het goed is ook radio mogenlijkheden, wellicht kun je beide afstandbedieningen door een dergelijke oplossing vervangen?
Pagina: 1