Toon posts:

Krijg alleen geluid uit 1 speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een computertje gekregen en ik heb problemen met mijn onboard geluidskaartje. Ik krijg geen geluid uit mijn linkerspeaker. Ook als ik een koptelefoon aansluit krijg ik geen geluid in mijn linkerspeaker. Ik heb alle drivers geupdate maar veel heeft het niet geholpen. Wat kan ik doen?

Alvast bedankt,
Ozan

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kapot?

Welkom op GoT trouwens maar iets meer info over het type moederbord, OS en driver-versie zou al een stuk helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:57:
Kapot?

Welkom op GoT trouwens maar iets meer info over het type moederbord, OS en driver-versie zou al een stuk helpen.
Hoi :P Ik denk niet dat mijn speakers kapot zijn, heb ze pas vandaag binnen gekregen. Het gaat om een Gigabyte Ga-P31-DS3L, driver versie voor geluid: 6.1.7600.16385 en ik draai Windows 7.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je slider niet geheel naar rechts?

• MAX3400

MAX3400

Moederbord defect (oftewel, de onboard sound) want ik neem aan dat zowel de speakers als je headset met een gewone 3.5" jack in de uitgang worden geprikt?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:01:
Moederbord defect (oftewel, de onboard sound) want ik neem aan dat zowel de speakers als je headset met een gewone 3.5" jack in de uitgang worden geprikt?
Ja en als mijn moederbord defect is moet ik maar een geluidskaart bestellen.. Klotezooi :P

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:01:
Staat je slider niet geheel naar rechts?
Sliders staan voor links en recht op 100%

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 17:47
Ook geen geluid als je flink kloot met het pinnetje van de stekker? Bij mij valt geluid ook weg op links als ik hem er wel goed in doe, maar blijkbaar niet goed genoeg.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien een stomme vraag maar weet je zeker dat je de connector diep genoeg in de aansluiting hebt geprikt? Soms is het juist de laatste halve millimeter waardoor een van beide kanalen wegvalt.

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 10:47
Ik heb hetzelfde als jij. Ik heb alleen ook nog andere uitgangen voor bijvoorbeeld 5.1 geluid e.d., als ik dan een stekker daar in doe kan ik ook kiezen dat mijn gewone (2.0) boxen daar op aangesloten worden. Ik krijg dan zo'n melding dat er een stekker is aangesloten, maar ik weet niet hoe oud/nieuw jou moederbord is...

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:09:
Ook geen geluid als je flink kloot met het pinnetje van de stekker? Bij mij valt geluid ook weg op links als ik hem er wel goed in doe, maar blijkbaar niet goed genoeg.
Moet ik even proberen.
Mini-me schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:09:
Misschien een stomme vraag maar weet je zeker dat je de connector diep genoeg in de aansluiting hebt geprikt? Soms is het juist de laatste halve millimeter waardoor een van beide kanalen wegvalt.
Helemaal erin en er nog een flinke duw erachter :P
MaartenFM schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:13:
Ik heb hetzelfde als jij. Ik heb alleen ook nog andere uitgangen voor bijvoorbeeld 5.1 geluid e.d., als ik dan een stekker daar in doe kan ik ook kiezen dat mijn gewone (2.0) boxen daar op aangesloten worden. Ik krijg dan zo'n melding dat er een stekker is aangesloten, maar ik weet niet hoe oud/nieuw jou moederbord is...
Ik heb alle andere ingangen ook geprobeerd maar dan krijg ik helemaal geen geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:09:
Doet niks :P

Verwijderd

Topicstarter
Nja, het wordt een nieuwe geluidskaart dan maar.

Bedankt voor jullie reacties

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 20:24 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mini-me schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:09:
Had ik laatst, khad al bijna nieuwe besteld. Dus nog keer alle kabels controleren zat ie er net niet helemaal in !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:05:
[...]Sliders staan voor links en recht op 100%
Hij bedoelt de balansregelaar...

Als je je vinger op de tip of ring houdt van de 3,5mm stereo plug, zou er een brommend geluid uit de linker of de rechter speaker moeten komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-herstel.nl/images/3-5mm-Stereo-Plug-To-3-5mm-Stereo-Plug-5m-TF-DC-01-.gif

Gebeurt dat niet, is er iets fout met je speaker setje.

[ Voor 46% gewijzigd door joopv op 28-04-2010 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:28:
[...]

Hij bedoelt de balansregelaar...

Als je je vinger op de tip of ring houdt van de 3,5mm stereo plug, zou er een brommend geluid uit de linker of de rechter speaker moeten komen.

[afbeelding]

Gebeurt dat niet, is er iets fout met je speaker setje.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/22mc7t.png

?

Verwijderd

Topicstarter
Ze brommen beide

• MAX3400

MAX3400

Hahaha, een screenshot met GoT op de achtergrond... Wie komt daar nou nog tegenwoordig... :+

In veel gevallen is er ook een apart control center van de fabrikant; vaak kan/moet je daar ook nog instellen welke speakers eraan hangen en hoe er geluid overheen moet komen. Geen idee of je daar ook alles 2x gecontroleerd hebt...

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:38:
[...]

Hahaha, een screenshot met GoT op de achtergrond... Wie komt daar nou nog tegenwoordig... :+

In veel gevallen is er ook een apart control center van de fabrikant; vaak kan/moet je daar ook nog instellen welke speakers eraan hangen en hoe er geluid overheen moet komen. Geen idee of je daar ook alles 2x gecontroleerd hebt...
GoT? :$

En nee dat heb ik niet gedaan want ik weet niet waar ik het vinden moet |:( :F

• MAX3400

MAX3400

Volgens mij zit er eeen RealTek audio-chip op. Zoek even op de site van Gigabyte naar je moederbord en kijk dan in de downloads naar audio-meuk (waaronder drivers maar ook andere spullen).

Uiteindelijk krijg je vaak (maar niet altijd) iets van dit:
Afbeeldingslocatie: http://driverexpert.org/wp-content/uploads/2009/09/realtek-ac97-audio-driver.jpg
GoT = Gathering of Tweakers...

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2010 20:46 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:41:
[...]

GoT? :$

En nee dat heb ik niet gedaan want ik weet niet waar ik het vinden moet |:( :F
GoT is Gathering of Tweakers (dit forum)... ooit gehoord van /sarcasm?

Wat de control centra betreft. Ik zelf heb nog nooit bij een speaker setje software gehad, en al mijn setjes doen het gewoon (op de z5500 na die RealTek audio HD nodig had vanwege 5.1 surround sound)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:45:
Volgens mij zit er eeen RealTek audio-chip op. Zoek even op de site van Gigabyte naar je moederbord en kijk dan in de downloads naar audio-meuk (waaronder drivers maar ook andere spullen).

Uiteindelijk krijg je vaak (maar niet altijd) iets van dit:
[afbeelding]
GoT = Gathering of Tweakers...
Ga ik straks even doen. Nu even naar basles.
Gropah schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:47:
[...]

GoT is Gathering of Tweakers (dit forum)... ooit gehoord van /sarcasm?

Wat de control centra betreft. Ik zelf heb nog nooit bij een speaker setje software gehad, en al mijn setjes doen het gewoon (op de z5500 na die RealTek audio HD nodig had vanwege 5.1 surround sound)
Wist ik niet. En wat is dat dan, sarcasme? :F

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Een gek probleempje wat ik ook had met mijn speakers (ik zit altijd vol met gekke probleempjes op de één-of-andere manier) was het volgende.

Ik had een nieuw setje gekocht (Logitech Z-2300) en dat netjes op mijn onboard soundcard aangesloten (X48-DQ6). Ik had ook maar uit één speaker (de rechter in dit geval) geluid. Boxjes omgedraaid (zitten individueel in de subwoofer geprikt) om te kijken of mijn linker speakertje kapot was, maar deze deed het op rechts ook gewoon. Niets mis met de speakertjes dus.

Ik denken dat de aansluiting kapot was en vervolgens de speakers op mijn frontpanel aangesloten. Nog steeds het zelfde probleem. Ik even mijn oude setje erbij gepakt om te testen of de aansluiting op mijn MoBo echt kaduuk was, en warempel beide setjes doen het ineens perfect. (Ja, ik had bij toeval mijn nieuwe setje nog op het frontpanel geprikt gelaten.)

Als ik mijn oude speakers ontkoppel van het MoBo verlies ik weer geluid op links, maar als beide setjes aangesloten zijn is er geen probleem. Toen heb ik maar wat oude iPod oortjes achterin geplugd en mijn oude boxjes weggehaald. Speakers in het frontpanel blijven het prima doen.

Raar maar waar. Misschien het proberen waard voordat het MoBo RMA gaat :p

En sarcasme => http://lmgtfy.com/?q=Sarcasme

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook al zit het fysiek op je moederbord, vragen over Audio & HiFi horen daar, niet hier.

Move PMG -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1