Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers.
Ik hoor veel over turbo boost, maar ik krijg weinig info wat het doet en of hij nu aan of uit moet staan voor meer prestaties.

Standaard staat hij bij mij op uit maar ik hoor berichten dat je in plaats van 2.8 ghz naar 3.2 ghz kan gaan als je deze optie aanzet.
Ook lees ik iets over 4 cores gebruik in plaats van 2 cores.

ik had de volgenden bronnen, maar daaruit kon ik niet concluderen of het nu een optimale optie is, of dat je CPU warmer wordt etc:
Wikipedia: Intel Turbo Boost
http://www.intel.com/technology/turboboost/

Kan iemand mij meer uitleg geven over de intel turbo boost en of het verstandig is om deze aan te zetten ?

alvast bedankt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het zit erop, aanzetten natuurlijk!

hij kan wel iets warmer worden, maar de stock koeler kan dit gewoon koelen.
voornaamste is dat doordat hij sneller loopt je applicaties/games ook sneller lopen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met de turbo modus kan je, als het verbruik van de CPU nog niet boven zijn maximum ligt, tijdelijk de kloksnelheid van één of meerdere cores automatisch laten verhogen. Dat levert alleen maar voordelen op, want applicaties die niet alle vier de cores gebruiken zullen hierdoor sneller draaien. Zelfs applicaties die alle vier cores gebruiken kunnen hiervan genieten zolang het verbruik het TDP niet overstijgt. Natuurlijk ligt je verbruik op momenten dan hoger, maar de applicatie is ook sneller gedaan. Gewoon aanzetten dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 29-04-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier moet je makkelijk zelf een antwoord op kunnen vinden door reviews te lezen van Lynnfield of Clarkdale cpu's.

Dit topic is gesloten.