• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik ben het nu al een aantal keren tegen gekomen en heb op internet gezocht naar een antwoord, maar kom op veel site's wel de vraag tegen maar nergens het antwoord.

Hoe kan het zijn dat roaming profielen beschadigd raken en dus niet meer ingeladen worden?

1). Te weinig schijfruimte aanwezig (dit is niet het geval)
2). .... ?
3). ..........? etc..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

Reptile209

- gers -

Wat zeggen de logs op je domain-server en op de werkstations? Brakke netwerkverbinding? Users die niet netjes uitloggen/afsluiten?
Geef überhaupt eens wat context: wat voor server(s), wat voor WS, wat voor netwerk, ...

[ Voor 5% gewijzigd door Reptile209 op 28-04-2010 17:08 ]

Zo scherp als een voetbal!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DaVaRiOuS in "[SBS2003] Mijn Documenten omleiden" :?

Snap niet zo goed waarom je dit topic opent terwijl je in je vorige topic er zelf nog niet uit was wat er fout ging...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaVaRiOuS
Reptile209 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:07:
Wat zeggen de logs op je domain-server en op de werkstations? Brakke netwerkverbinding? Users die niet netjes uitloggen/afsluiten?
Geef überhaupt eens wat context: wat voor server(s), wat voor WS, wat voor netwerk, ...
Sorry, ik dacht vraag het even in het algemeen, maar wat meer info is wel handig inderdaad :)

In de event logs vindt ik geen foutmeldingen, zowel niet in de AD logs als Security.

Het betreft een SBS 2003 server met hoofdzakelijk Windows Vista clients (enkele Windows 7 clients).

Netwerk is 100mbit met 1 cisco switch.

Schets:

Modem/Router - Switch - Server + clients

De server heeft dus 1 netwerkkaart, dus de clients maken niet via de server een verbinding naar buiten.
Netwerkverbinding is stabiel, is niet traag, valt niet zomaar ineens weg o.i.d.

• DaVaRiOuS
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:10:
DaVaRiOuS in "[SBS2003] Mijn Documenten omleiden" :?

Snap niet zo goed waarom je dit topic opent terwijl je in je vorige topic er zelf nog niet uit was wat er fout ging...
Ik denk dat dat juist het punt is, dat ik juist wil achterhalen waarom profielen zomaar ineens beschadigen.
Ik ben van mening dat mijn vorige topic over iets heel anders ging (mapomleiding).

Later kwam dus naar voren dat die mapomleiding niet werkte bij een pc omdat dit profiel beschadigd was.
Maargoed, dat terzijde.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Loggen de clients goed uit? Hoe groot zijn de profiles? Wordt er gebruikt gemaakt van dubbele redirections (dus zowel via GPO als drive-mappings)? Draait UPHClean? Al dingen getest of bekeken met ProcMon of ProcExp tijdens afloggen van een sessie? etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaVaRiOuS
MAX3400 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:23:
Loggen de clients goed uit? Hoe groot zijn de profiles? Wordt er gebruikt gemaakt van dubbele redirections (dus zowel via GPO als drive-mappings)? Draait UPHClean? Al dingen getest of bekeken met ProcMon of ProcExp tijdens afloggen van een sessie? etc...
Gebruikers loggen altijd goed uit > Start -> Afsluiten of afmelden

Profielen zijn van verschillende groottes, de één is 10MB de ander is 90MB

De redirectory van de roaming profielen is in de GPO opgenomen.
Drive mapping is alleen toegepast op een algemene netwerklocatie waar iedereen bij kan en een stukje eigen netwerk 'schijf' waar alleen die gebruiker bij kan.
Daarnaast hebben de verschillende afdelingen nog een eigen afdeling netwerk 'schijf'.

UPHClean is zo ver ik weet niet meer nodig vanaf Windows Vista aangezien wat betreft het eventuele blijven 'hangen' van services waarbij het het profiel niet goed wordt afgesloten en dus problemen kunnen ontstaan wat betreft inladen van een profiel.

ProcMon en ProcExp nog niet gedraait > ga ik direct mee aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door DaVaRiOuS op 28-04-2010 18:20 ]

• DaVaRiOuS
Ik ben direct even aan de slag gegaan met ProcMonitor en ProcExplorer, maar hiermee zie ik ook geen vreemde dingen gebeuren.

Processen die draaien worden allemaal afgesloten bij het afmelden.
Heb hem even op een bepaalde user gefilterd waarbij het op dit moment fout gaat en zijn profiel niet wordt ingeladen.
Maar processen worden gewoon allemaal afgesloten en de lijst is dan volledig clean.

PS: Nog even een toevoeging wat betreft dubbele redirecting...

1). Er is een roaming profile redirect naar \\sbs2003\profiles\users\%username%
2). Er is een redirect van de 'Mijn Documenten' naar \\sbs2003\profiles\documenten\%username%

Drive mappings:
Algemene N:\ verwijst naar: \\sbs2003\drives\algemeen
Persoonlijk U:\ verwijst naar: \\sbs2003\drives\users\%username%
Afdeling administratie X:\ verwijst naar: \\sbs2003\drives\afdeling\administratie
Afdeling directie X:\ verwijst naar: \\sbs2003\drives\afdeling\directie
Afdeling planning X:\ verwijst naar: \\sbs2003\drives\afdeling\planning
etc...

[ Voor 44% gewijzigd door DaVaRiOuS op 28-04-2010 20:20 ]

Pagina: 1