Kabelverbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik heb hier dus laptop en desktop met elkaar verbonden via een kabeltje. voorheen kon ik zo een lokaal netwerk creëren en bestanden lekker vlot overzetten.

Sinds kort echter valt de verbinding constant weg, heel vervelend als je grote bestanden over moet zetten dus. over het draadloos valt dit niet te doen, 800KB per seconde is echt te traag vergeleken met de 10MB die ik bekabeld haalde.

Iemand een oplossing? desktop = windows 7. Laptop = osx 10.6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bedoel je via een cross-cable direct aan elkaar verbonden?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
1 netwerkkabel, de ene kant in de laptop, de andere in de PC, ja, denk het wel :).

gaat nu weer even goed, als ik de windows bak weer opnieuw start werkt het weer een tijdje, heel apart, maar bovenal vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of ze allebei een ander ip adres hebben? Als ze allebei dezelfde hebben gaan ze ruzie maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ze staan beide op Automatic DHCP voor hun IPv4 adres :). geen conflict, ook kan de windows bak wel naar de osx bak komen nadat hij faalt, maar niet anderom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IP adressen handmatig instellen, ander kabeltje. Kijk dan maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan heel goed dat het probleem bij het kabeltje ligt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Of draai een jperf/iperf, in twee situaties (eerst ene kant server, dan andere kant). Het klinkt trouwens als een duplex probleem (ene kant bijv. 100Mb full-duplex ingesteld, andere kant auto. Dat gaat fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Kabeltje verwisseld, zelfde probleem nog steeds.

Beide kanten stonden op automatisch, heb 1000, 100 en 10 geprobeerd maar baat allemaal niks helaas, daarbij heeft de osx bak een full duplex flow control mode, zal die ook nog uit moeten?
Pagina: 1