Driver revieuw (nvidia), wat willen jullie zien?

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik ben bezig een revieuw te maken van nvidia drivers op mijn systeem samen met mijn hercules geforce 2mx, ik heb tot nu toe de laaste drivers van hercules en de det. 7.52 & 10.50/10.40 (test zijn onder win2k en win98se)

dit is me allereerste revieuw die ik toch aankomende week online wil gaan planten, ook laat ik het verschil zien door een geheuge tweak om pc los te laten, zo kan je zien hoe dat scheelt in punten van 3dmark2000

maar me vraag is, wat vinden jullie? had ik beter andere drivers kunnen nemen? of is dit wel acceptabel, kijk in mijn sig voor mijn systeem.

Verwijderd

Zou nog een driver uit de 6.x serie erbij nemen...

Verwijderd

Ik zou meerdere video kaarten gebruiken :o

• Mister_X
ja als ik het budget had zou ik zelf meerdere systemen erbij doen, maar ja, dat gaat effe niet,

het word echt me allereerste review, dus ik ben benieuwd wat ik ervan bak... ok een 6.xx komt erbij...

• Exirion
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou in ieder geval liever niet review als 'revieuw' gespeld willen zien ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
BTW: Test niet alleen met 3D mark 2000, maar ook met 3D Winbench 2000, te krijgen op http://www.benchmarkinsider.com

is een veel betere bench, die een beter beeld geeft over de tweaks die je doet (Als je een Savage4 tweakt, gaan spellen sneller, ook 3d winbench, maar je krijgt bij elke tweak een lagere 3d mark score... Hoe zo slechte bench?

Verwijderd

ik wil de 6.31 en de 6.47 graag erbij hebben!

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:30 schreef Mister_X het volgende:
ik ben bezig een revieuw te maken van nvidia drivers op mijn systeem samen met mijn hercules geforce 2mx, ik heb tot nu toe de laaste drivers van hercules en de det. 7.52 & 10.50/10.40 (test zijn onder win2k en win98se)

dit is me allereerste revieuw die ik toch aankomende week online wil gaan planten, ook laat ik het verschil zien door een geheuge tweak om pc los te laten, zo kan je zien hoe dat scheelt in punten van 3dmark2000

maar me vraag is, wat vinden jullie? had ik beter andere drivers kunnen nemen? of is dit wel acceptabel, kijk in mijn sig voor mijn systeem.
Eigenlijk begrijp ik al deze vragen niet zo ... iemand die een review doet (en dat zelfs niet eens goed kan schrijven) zou toch dit soort vragen niet hoeven te stellen omdat een reviewer toch op zijn minst meer dan gemiddelde kennis (als het een echte goede reviewer is veel meer dan dat) moet hebben van zijn onderwerp. Als dat niet het geval is ... is naar mijn mening zo'n revieuw ...oeps review weinig waard.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier sluit ik me volledig bij aan :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mister_X
Op vrijdag 09 maart 2001 19:21 schreef Keescpk het volgende:

[..]

Eigenlijk begrijp ik al deze vragen niet zo ... iemand die een review doet (en dat zelfs niet eens goed kan schrijven) zou toch dit soort vragen niet hoeven te stellen omdat een reviewer toch op zijn minst meer dan gemiddelde kennis (als het een echte goede reviewer is veel meer dan dat) moet hebben van zijn onderwerp. Als dat niet het geval is ... is naar mijn mening zo'n revieuw ...oeps review weinig waard.
hallo, ik vraag dit niet als reviewer, maar als IK als persoon op GOT! en idd, ik heb (nog) niet veel kennis van zaken wat betreft nvidia, maar je moet toch ergens beginnen, en ik begin met een simpel driver testje op het desbetreffende systeem (zie sig) eens moet de eerste keer zijn, en waarom zou iemand die een review gaat maken niet even vragen wat de interesses zijn? (zodat er mensen komen kijken misschien?) alleen zou die misschien dit niet doen op een forum zoals deze maar intern met mail...

dus ik ben het niet eens met jou standpunt, ik vind het hooguit crap wat je zegt. alsof jij er zoveel van weet...(nahja misschien weet je er wel veel van, maar dat laat je zo niet echt blijken)

duuuuuusssssssssssssss........

dus nog even opnieuw oordelen:

"dit word me eerste review!" missschien word onze site, die ik niet vermeld omdat er dan daar weer over gezeikt word, maar misschien word onze site wel razendpopulair omdat er reviews van jgc en mij opstaan.

u never know

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 maart 2001 20:58 schreef Mister_X het volgende:

[..]
"dit word me eerste review!" missschien word onze site, die ik niet vermeld omdat er dan daar weer over gezeikt word, maar misschien word onze site wel razendpopulair omdat er reviews van jgc en mij opstaan.

u never know
Er zijn talloze hardware sites op het Internet, dus je moet het wel HEEL professioneel aanpakken wil je nog een beetje opvallen tussen de andere sites. Dat betekent dat je diepgaande kennis van zaken moet hebben, goed moet kunnen schrijven (en spellen!), en gewoon een professioneel geheel in elkaar moet weten te schroeven. Bovendien zou ik dan wat boeienders nemen dan de nVidia drivers, want de 3d marks komen nu al m'n strot uit :r Er wordt al ZO-VEEL over die zooi geschreven dat er weinig eer meer aan te behalen is.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Er is in mijn ogen nog veel ruimte voor verbetering van reviews.
Veel sites kijken niet verder dan q3 en 3dmark2k.
Als je drivers van nVidia wilt reviewen, maak dan een duidelijk onderscheid in games/applicaties die in openGL draaien en d3d.
Vergelijk zaken als FSAA prestaties, beeldkwaliteit en uiteraard fps;)

Ik ondekte dat de 10xx series bij mij een veel geblurder beeld gaven in openGL met Q3, ondanks dat anisotripische filtering was ingeschakeld.

Ik vermoed dat deze niet of niet goed werkt in openGL.

Ik gebruik zelf 6.50 of 7.52 met S3TC quality1
Verder kun je aandacht besteden aan de S3TC kwaliteit die te tweaken valt via het register, zodat de sky er in Q3 wel goed uitziet.
Ik heb dit pas op 2 sites vermeld gezien!
Suc6

Niet op voorraad.

• Mister_X
ik begin klein en eindig misschien groot, ik wil eerst eens effe wat verschillen in drivers laten zien, en ik heb maar enkel een geforce 2mx (hercules) tot me beschikking en dus 1 systeem, me eigen, daarnaast heb ik nog misschien een tnt2 m64, duseh ik moet wel klein beginnen, en hoop dan ooit vette uitgebreidde reviews te plante, ik leer van elke review en zal niet met elke keer in herhaling vallen, snap je? ik zal geen dubbele zooi neerzetten, maar wel wel vergelijken enzo...

ach ik had bijna een review af, maar na wat reacties hier toch afgeblazen, omdat de reacties duidelijker zijn, maar ze mochten wel wat op een vriendelijkere manier overkomen... :( zo leer ik nog nix, alleen maar kritiek, en geen verbetering (ok, jullie heb nog nix gezien, maarja, waarom klagen jullie dan)

dus tips/hints zijn welkom, gezeik en gezeur liever niet... ik heb liever dat ik toch een beetje geholpen word dan afgekraakt, iedreen moet toch ergens beginnen, en meestal is dat onderaan.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Gewoon plaatsen joh, er zijn nog zat (jonge) mensen die het engels nog niet geheel machtig zijn en voor diegene is het makkelijk dat er ook eens wat nederlandstalige guides zijn.

Niet op voorraad.

• _JGC_
het wordt dus een engelstalige review. Er komen sowieso meer dingen dan alleen nvidia op, voornamelijk S3 en VIA (omdat ik me daar heel erg mee bezig houd). een moet de eerste keer zijn. Mister_X's engels is niet altijd evengoed, maar er zit een EDIT-functie in newspro, dus dat kan ik altijd verbeteren. Hier op tweakers.net kunnen ze niet eens goed nederlands spellen, dus een beetje krom engels maakt ook niet uit.

Verder: alleen op snelheid testen is natuurlijk stom. Ik heb ooit een driver voor de savage4 compleet de grond ingeboord bij een review, omdat dat ding een DBias setting van 1,0 had ("When I saw that driver, I thought I didn't wear my glasses" :)). Dat ding kwam niet eens door de mipmapping tests van 3d winbench 2000 heen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 10 maart 2001 12:49 schreef _JGC_ het volgende:
Hier op tweakers.net kunnen ze niet eens goed nederlands spellen, dus een beetje krom engels maakt ook niet uit.
Ernstig slechte redenering |:( Als je kwaliteit wilt leveren, dan ga je jezelf toch niet vergelijken met de grote middenmoot op Tweakers? }:O Je moet streven naar het beste wat binnen je vermogen ligt (dat moet met alles vind ik zelf).

• _JGC_
Snap ik ook wel, maar:
Mijn engels is redelijk tot goed, net zoals mijn nederlands (alleen als ik geen haast heb overigens).
Verder: We hebben een edit functie, dus we kunnen fouten verbeteren. Misschien dat Mister_X nog iets krijgt waarmee ie mijn evt fouten ook kan verbeteren...

• Mister_X
ben ik dan zoooo slecht in engels? :)

• _JGC_
Ach, het valt wel mee hoor, maar ik heb wel eens beter gezien. Nu ik een preview functie heb, denk ik dat je toch wel wat beter engels kunt (de bezoeker zal de fout niet zien voordat jij em verbetert). Meestal zijn het typefouten...
Pagina: 1