[Exchange 2003] IMAP : Kan externe berichten niet downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Na flink wat tijd te hebben gespendeerd om zelf het probleem op te lossen ga ik toch eens hier proberen een oplossing te vinden. Hopelijk heeft iemand een goed idee voor het volgende:

Sinds een maandje of 2 is het ineens onmogelijk geworden om met Outlook via een IMAP account berichten te lezen die van een externe adres afkomstig zijn.
Je ziet dat berichten gewoon binnen komen, echter wanneer je het bericht probeert te openen dat via een externe e-mail account is gestuurd kan deze niet worden geopend.

Foutbericht in Outlook:
"Kan het item niet openen. Deze bewerking wordt pas ondersteund als het gehele bericht is gedownload. Download het bericht en probeer het opnieuw."

Ik werk met een SBS2003 server, Outlook 2007 en Windows 7.

Wat ik zelf al weet/heb geprobeerd :
- Outlook 2003 en andere os, precies hetzelfde probleem. (Computer in domein of op externe netwerk maakt niet uit)
- Gebruik maken van een verzend/ontvang groep maakt niet uit, ook niet als je insteld dat deze alle berichten automatisch inc. bijlagen moet downloaden.
- Server laat gewoon zien dat er een IMAP connectie is, met bijhorende gebruikersnaam.

- Google heeft me nog geen oplossing kunnen bieden, de oplossingen geboden, zoals bijvoorbeeld gebruik maken van verzend/ontvang groepen maakt geen verschil.

Eventueel relevant:
- Mijn blackberry werkt via de webmail, haalt berichten automatisch binnen met de BIS maar dit lukt alleen wanneer Outlook open staat.
Als ik onderweg ben en Outlook is gesloten komen soms alleen maar interne berichten door.

Wie heeft dit wel eens eerder gezien en weet eventueel een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er toevallig een virusscanner op die server (bijvoorbeeld McAfee Groupshield)? Dit is de meest voor de hand liggende oorzaak. Zet de virusscanner eens volledig uit, of deinstalleer deze, en trek vervolgens je conclusie, en zoek de configuratiefout :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Gebruik Kaspersky anti-virus en kaspersky voor exchange.
Beiden uitgezet, maar dat maakte nog niets uit.
Wellicht deinstallatie een idee dan..

Maar dat zou toch wel erg raar zijn denk ik, hoezo zouden interne berichten wel te lezen zijn en externe niet?
Externe berichten komen gewoon binnen, op owa zijn te lezen, maar zodra IMAP ze probeert te openen kom je niet verder omdat deze ze moet downloaden wat dus niet lukt.

Maargoed zal eens in het weekend gaan deinstalleren dan kan dat eventueel uitgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het feit wat mij triggerde is het niet goed werken van pushmail als outlook niet aan staat, dit is typisch een virusscanner-issue, en heb ik al heel vaak meegemaakt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters