Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop cpu speed op 100% na aansluiten van voedingkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, (ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn topic op de goede plaats heb gepost.)

Ik heb namelijk een probleem met men laptop, een HP compaq 8510w van ongeveer 1,5 jaar oud.

Nu heb ik sinds lang een probleem met mijn voeding. situatie: ik start men laptop op zonder de voedingskabel in te steken, alles gaat goed. hij is dan volledig opgestart en draait goed. Dan steek ik men voedingskabel in en dan slaat de cpu speed op hol (cpu speed: 100%) en loopt alles vast. Wanneer ik de voedingskabel weer verwijder dan gaat alles weer normaal, als ik heb er weer insteek dan loopt hij weer vast. Ik kan het probleem een beetje verhelpen door wat op men voeding te slaan en wat aan de kabel te prutsen maar dan gebruikt hij nog altijd teveel cpu geheugen terwijl ik echt niks aan het doen ben.
sommige mensen vermoeden kabel breuk anderen software matig of misschien is er iets mis met men laptop zelf, ik weet het niet. Ik heb hem al eens binnen gedaan maar er is niks verholpen. (hij is nog in garantie)

help :s
bedankt.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Hoe meet je de cpu speed? Bedoel je misschien cpu belasting? CPU speed gaat vaak naar 100% wanneer je de voeding aansluit, zodat de laptop sneller is en geen batterij hoeft te besparen daar hij direct aangesloten is.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 03:30
Heb je het hier over de cpu speed (kloksnelheid) of je cpu usage? Als de computer vastloopt lijkt het me eerder het 2de te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk dan bij Windows taakbeheer bij cpu gebruik idd. en het is niet alleen in het begin als ik hem aansluit het is constant

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En welk proces pakt die cpu-tijd dan ? En wat heb je zelf al opgezocht ? Ik krijg een beetje een "ik dump hier maar een vraag" gevoel.

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk heb ik al veel opgezocht, maar er is weinig te vinden over een soortgelijk probleem zoals bij mij. ;)
( @KillerAce_NL: en waarom krijg je dat gevoel misschien?)

Dat is ook het rare ik er zijn geen processen die ertussenuit springen, alle processen nemen wat meer verbruik in maar er steekt geen een boven uit. behalve misschien het proces asghot.exe verbruikt het meeste.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 16:22

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:12:
natuurlijk heb ik al veel opgezocht, maar er is weinig te vinden over een soortgelijk probleem zoals bij mij. ;)
( @KillerAce_NL: en waarom krijg je dat gevoel misschien?)

Dat is ook het rare ik er zijn geen processen die ertussenuit springen, alle processen nemen wat meer verbruik in maar er steekt geen een boven uit. behalve misschien het proces asghot.exe verbruikt het meeste.
Omdat je niet aangeeft wat je al geprobeerd hebt, wat je vermoedens zijn en meer van dat soort info. Wij zijn geen magiers, dus we kunnen elk beetje informatie dat je hebt goed gebruiken.

Over asghost.exe gesproken, volgens Process Library is het proces verantwoordelijk voor "Identity and Access Management", dus probeer hem eens gewoon te beeindigen?

Lost dat je probleem op?

[ Voor 0% gewijzigd door Sorbo op 28-04-2010 15:18 . Reden: typo ]

• SaiBork
Post anders eens een screenshot van de processen, misschien dat we dan meer kunnen zien. Het valt meestal wel op als het daadwerkelijk vol zou lopen... Daarnaast welke windows gebruik je? Ik denk vista, dus dan heb je ook nog een resource monitor waar je met meer detail kan kijken wat de cpu/processen doet/doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het proces beëindigt maar hij doet het nog steeds.
(ik heb een screenshots genomen maar het lukt niet om hem te posten)

• SaiBork
*schaamteloze kopie van Conzito in "Post hier foto's en specs van je home cinema!"

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Ik denk dat er gewoon wat verkeerd staat ingesteld bij de energiebeheer. Zet eens het profiel in energiebeheer op energiebesparing, dan zou hij zich gelijk terug moeten clocken. Mocht hij daar al op staan, probeer dan gebalanceerd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:39:
ik heb het proces beëindigt maar hij doet het nog steeds.
(ik heb een screenshots genomen maar het lukt niet om hem te posten)
WELK proces...

/ah, lees dit eens http://support.mozilla.com/nl/forum/1/589629

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 29-04-2010 15:25 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:40
hahah merk ik enige frustratie ? :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jterpstra schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:10:
[...]

hahah merk ik enige frustratie ? :P
Scherp :+

@hieronder, ja, beter lezen moet ik

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 29-04-2010 15:23 ]

Verwijderd

Dat is geheel onnodig aangezien dit hierboven staat:

Over asghost.exe gesproken, volgens Process Library is het proces verantwoordelijk voor "Identity and Access Management", dus probeer hem eens gewoon te beeindigen?

Verwijderd

Deze adapter is defect.
Test maar eens met een andere dan zal je zien dat deze daar prima mee werkt.
Als je geen andere adapter hebt, gewoon hp bellen en dit aangeven.
Dan gaan ze waarschijnlijk een nieuwe opsturen om te testen.

0900-1170000 HP Support

@XeNeRgY Zoals ik aangaf met een andere adapter is het makkelijk uit te sluiten.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:24:
Deze adapter is defect.
Test maar eens met een andere dan zal je zien dat deze daar prima mee werkt.
Is het dan juist niet het mobo/interne voeding die op hol slaat als er stroom wordt geleverd?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het morgen eens proberen vergelijken met een andere voeding van de zelfde laptop. (ik heb dat wel al eens gedaan maar ik weet niet meer of het verbeterde of niet, ik dacht van niet. maar ik probeer het nog eens)
(ik wil wel nog zeggen dat hij wordt wel erg warm en moet hard blazen met zijn fans)

alvast bedankt voor de tips :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest en inderdaad, het gaat vlotter met de andere voeding. Ik zal hem dan maar proberen vervangen.
Pagina: 1