[Fedora 12] Clonen van een systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Hi,

Ik heb hier een probleempje waar ik niet uitkom (of ik heb niet goed genoeg gegoogled).

Ik heb een kleine pc (attom cpu) waarvan het OS op een 2 GiG flash kaartje draait. Op dat systeempje heb een hele kale installatie van Fedora staan, puur alleen de command line en wat additionele stuff.

Nu wil ik een complete image maken van dat systeem zodat ik heel simpel de volgende 120 systemen daarmee kan installeren. Tot nu toe is dat vrij eenvoudig gebleken met Ghost for Linux.

Echter ik loop tegen 1 dingetje op.. De netwerk kaart. Alle bakjes hebben 1 netwerk kaart met verschillende mac adressen (moet ook zo blijven) als ik een image maak van het huidige systeempje neemt hij die instellingen mee. Schrijf ik de image naar een nieuwe flash kaart en stop ik die in een ander bakje dan vind tie een nieuwe netwerk kaart en ben ik met de hand bezig te configureren. De oude netwerkkaart (van het master systeem) zit er nog steeds in.

Is er een manier om een clone te maken zonder dat die oude netwerk telkens er in verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet zoeken naar de udev regels waar je LAN wordt gedefinieerd. Ik heb geen idee of het bij Fedora op dezelfde plek zit, maar bij Ubuntu zit het in /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules. Zoek die op je Fedora machine en verwijder 'm. Maak dan een image en deploy deze. Bij het starten van het systeem zal de rules opnieuw aangemaakt worden met netjes de naam eth0.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 18:08

ripperke

w00t!

Staat je MAC address niet gewoon in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ethX ? Daar HWADDR verwijderen zou geen probleem mogen opleveren...

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Tnx, Het bleek een combi van jullie beide antwoorden te zijn! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 13:28
Mischien ook eens leuk om naar PING te kijken voor je backups mischien dat je daar wat handigs mee kan uithalen.
kun je scripts etc in verwerken. :).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking