Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 12:52
Hallo,

Sinds kort hebben wij een nieuw modem hier in huis. De Zyxel P-2602HW-D1A.
En gelijk zodra die binnen was begon ik weer al m'n poorten open te zetten voor programma's en spelletjes.
Ik ben naar www.portforward.com gegaan en daar opgezocht hoe het moest bij dit type modem.
Eerst Azureus open gezet, maar dit werkte in eerste instantie niet. Toen de interne firewall uitgezet van het modem en daarna werkte dit wel. Precies hetzelfde verhaal met eMule. 2 poorten open gezet met de firewall uit en nu werkt alles prima. Maar toen.. Call of Duty Modern Warfare 2.

De poorten die geopend moeten worden zijn 1500,3005,3101,27000-27050,28960

Allemaal netjes gedaan, maar het werkt niet! In het spel zegt hij nog steeds Nat Type: Strict
En niet Open zoals het hoort te zijn.

Best raar aangezien de poorten voor Azureus en eMule makkelijk te openen waren.

Zie ik iets over het hoofd? Of zijn er meerdere poorten nodig voor CoD?

Alvast bedankt

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Heb je rekening gehouden met UDP vs TCP ?
Ik vond dit wel heel overzichtelijk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Ja daar heb ik ook nog over nagedacht maar in de router kan ik niet kiezen voor UDP of TCP.
Ik kan alleen het poortnummer openen en meer niet. Zou hij dan UDP en TCP openen ofzo?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Dan heb je hem denk ik niet geforward, want dat gaat van Poort protocol en dan interne target ip. Zeg maar een static NAT, en je hebt voor mwf2 alleen poort 28960 nodig UDP en TCP moeten geforward worden naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
kokkel schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:27:
Dan heb je hem denk ik niet geforward, want dat gaat van Poort protocol en dan interne target ip. Zeg maar een static NAT, en je hebt voor mwf2 alleen poort 28960 nodig UDP en TCP moeten geforward worden naar je pc.
Ik snap niet precies wat je bedoelt..
Deze link (http://portforward.com/en...ty_-_Modern_Warfare_2.htm) heb ik helemaal opgevolgd en het lijkt erop dat de poorten zijn geforward.
Of moet er nog iets extra's gebeuren?
Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb je alles al eens uit gedaan en daarna pas weer aan beginnend bij je modem? Staat UPnP aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Nivk schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:40:
Heb je alles al eens uit gedaan en daarna pas weer aan beginnend bij je modem? Staat UPnP aan?
Het lag dus aan UPnP! Die stond uit in het modem en nadat ik 'm heb aangezet staat er NAT Typen: Open
Bedankt! Maar wat doet dat UPnP eigenlijk verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Nou daar aan "liggen" niet echt, UPnP doet onder andere automatisch poorten forwarden als applicatie/router/modem etc dit ook ondersteunen. Zodra de applicatie aangeeft dat het niet meer nodig is worden de poorten weer gesloten. Ik zou wel weer je interne firewall op dat modem aanzetten.
Ik had misschien beter kunnen zeggen "Heb je al eens aan UPnP gedacht?"
De portforwards die je handmatig hebt ingevoerd zouden in principe ook moeten werken (als alles natuurlijk goed is ingesteld), maar wellicht forward hij nog helemaal niks ook al geeft de webinterface aan van wel. Even simpel alles tijdje uit en daarna pas weer aan wil dan nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Oke, zal ik gelijk even doen. Bedankt in ieder geval voor de reacties. Het heeft geholpen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Om nog even terug te komen op het portforwarden..

Na het aanzetten van UPnP doet Call of Duty het wel, maar is m'n internet niet zo stabiel:s
Soms verbreekt hij de verbinding met het netwerk en kan ook niet meer opnieuw verbinden.
Enige optie is dan het modem even uit en daarna weer aan te zetten.

Iemand enig idee wat dit is? Met UPnP aan heb ik hier last van. Als dit uitstaat is hij helemaal stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als je een upnp apparaat opstart zoals xbox, playstation 3, pc's etc gaat upnp die poorten forwarden. Dan restart de router de firewall waarschijnlijk eventjes.

Upnp is ook niet compleet ongevaarlijk: met een flash applicatie kan een willekeurige website zo automatisch poorten forwarden naar je pc (weet niet of dit nu al gedicht is, is al van een paar jaar terug). Kijk dus of handmatig forwarden alsnog luk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08:
Elke keer als je een upnp apparaat opstart zoals xbox, playstation 3, pc's etc gaat upnp die poorten forwarden. Dan restart de router de firewall waarschijnlijk eventjes.

Upnp is ook niet compleet ongevaarlijk: met een flash applicatie kan een willekeurige website zo automatisch poorten forwarden naar je pc (weet niet of dit nu al gedicht is, is al van een paar jaar terug). Kijk dus of handmatig forwarden alsnog luk.
Ik heb de firewall ook weer even uit staan.. Dus daar kan het niet aan liggen.
Maar het rare is dat hij niet weer automatisch verbind met het netwerk. Hij probeert het wel, maar krijgt geen verbinding. Het enige wat ik dan kan doen is het modem opnieuw opstarten. Dan verbindt hij weer prima.

Handmatig poorten forwarden lukt niet, ik heb alle regels erin staan maar cod blijft gesloten..

Pagina: 1