Triple Monitor met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 21:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Topicstarter
Ik heb nu 3 x 22" inch aangesloten op mijn pc.

Ik heb er 1 aangesloten op videokaart 1
de andere twee schermen zijn aangesloten op videokaart 2

alles werkt perfect.

Nu wil ik een 2e pc ernaast gaan zetten, en eigenlijk dezelfde truuk uithalen. Ik heb het hele net al afgestruind naar een kvm switch, maar de meeste ondersteunen alleen 1 monitor, soms 2. Er zijn maar enkele modellen, die meerder schermen ondersteunen. De prijzen die daarbij genoemd worden overstijgen de prijs van al mijn hardware bij elkaar en dat vind ik te gortig.

Ik heb al naar software oplossingen zitten kijken, maar ik kom eigenlijk niets tegen wat echt goed werkt.

het mooiste is RDP maar daar kan ik niet met meerdere schermen werken. Hij spant namelijk de rdp sessie over meerdere schermen en dat is niet wenselijk.

heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup en/of goedkope oplossing?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hebben je schermen niet gewoon een dual input waar je gebruik van kunt maken? De KVM-switch is dan alleen nodig voor toetsenbord en muis, en die zijn niet zo heel duur.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als je schermen zowel DVI als VGA hebben, kan je 1 PC gewoon op de DVI zetten, en 1 op de VGA.
De meeste schermen wisselen meteen om als ze een ander signaal opmerken.
Pas wel op met het aanzetten van beide PC's op hetzelfde moment.. geen idee hoe je scherm daarop zou reageren.

Bedoelde je zoiets Wiethoofd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jabberwock

jabberwock

Topicstarter
Dat zou misschien wel werken. Echter dien ik dan per monitor de input te switchen. Op zich geen wereldschokkend probleem, maar zoek toch iets meer wat dmv van een simpele schakelaar/muisklik werkt.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Weet je dat zeker? De meeste monitoren wisselen meteen van DVI -> VGA of andersom zodra er een wisseling in signaal word opgemerkt. (niet bij oudere schermen IDD)

• jabberwock

jabberwock

Topicstarter
Ja dat zou best kunnen, maar dat gebeurd dan alleen als ik de 2e pc inschakel. Als ik tussen de 2 pc's wil schakelen als ze beide aanstaan, zal ik toch echt op de monitoren moeten switchen.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Dan laat je je pc een standby signaal sturen naar je monitors.

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

mischien met 3 goedkope switches? moet je wel drie keer drukken :) voordeel is wellicht dat je ook even een monitor aan de eerste pc kan laten staan. (gebruik je gewoon een tobo/muis aansluiting.

(jaja simpel idee :))

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:45

Twan V

...en er stralend uitzien

Zou je een enkele kvm-switch voor twee Triplehead2Go's kunnen zetten? Is wel een dure oplossing, maar dan heb je precies wat je wilt.
(mail vooraf Matrox even of google even of dit uberhaupt mogelijk is)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R NL schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:22:
Weet je dat zeker? De meeste monitoren wisselen meteen van DVI -> VGA of andersom zodra er een wisseling in signaal word opgemerkt. (niet bij oudere schermen IDD)
Dat heb ik eerlijk gezegd nog geen enkel scherm zien doen op het moment dat er meerdere inputs actief zijn. Hooguit als er maar 1 input actief is, maar dat is niet het geval als beide schermen aanstaan.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:13
Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:02:
[...]

Dat heb ik eerlijk gezegd nog geen enkel scherm zien doen op het moment dat er meerdere inputs actief zijn. Hooguit als er maar 1 input actief is, maar dat is niet het geval als beide schermen aanstaan.
Inderdaad. Ik heb mn xbox en laptop aan een scherm hangen, maar er word alleen voor jouw gekozen als je maar een input hebt. Anders is het (denk ik) gewoon de eerste die zich meld. Daarna moet je gewoon handmatig wisselen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:02:
[...]

Nee, ik bedoelde ook als 1 PC uit werd gezet ;)

Verwijderd

ja kan toch gewoon via de knopjes op je beeldscherm van signaal wisselen...
een prima oplossing dus om 1 computer op DVI en 1 computer op VGA aan te sluiten

• jabberwock

jabberwock

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:55:
mischien met 3 goedkope switches? moet je wel drie keer drukken :) voordeel is wellicht dat je ook even een monitor aan de eerste pc kan laten staan. (gebruik je gewoon een tobo/muis aansluiting.

(jaja simpel idee :))
Dat komt op hetzelfde neer als 3x op de monitoren drukken om te switchen tussen inputs.
En met 3 kvm's kan ik niet echt makkelijk 1 tobo/muiscombi aansluiten.
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:13:
ja kan toch gewoon via de knopjes op je beeldscherm van signaal wisselen...
een prima oplossing dus om 1 computer op DVI en 1 computer op VGA aan te sluiten
waarschijnlijk gaat het dat dan ook worden, want ik ga echt geen honderden euro's betalen voor multihead kvm switch.

Meer weet iemand of er ook fatsoenlijke software toepassingen zijn? Een soort rdp met multimonitor support. (van mij hoeft de 2e pc namelijk niet fysiek aangesloten te worden)
Eigenlijk heb ik dat denk ik nog het liefst, dan zet ik pc2 gewoon lekker op zolder.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
jabberwock schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:25:
[...]

Dat komt op hetzelfde neer als 3x op de monitoren drukken om te switchen tussen inputs.
En met 3 kvm's kan ik niet echt makkelijk 1 tobo/muiscombi aansluiten.

[...]

waarschijnlijk gaat het dat dan ook worden, want ik ga echt geen honderden euro's betalen voor multihead kvm switch.

Meer weet iemand of er ook fatsoenlijke software toepassingen zijn? Een soort rdp met multimonitor support. (van mij hoeft de 2e pc namelijk niet fysiek aangesloten te worden)
Eigenlijk heb ik dat denk ik nog het liefst, dan zet ik pc2 gewoon lekker op zolder.
Probeer Synergy eens?

Ik gebruik dit nu ongeveer twee jaar op mijn werk om met 2 machines in een Active Directory een triple monitor setup te laten spinnen. Zo kan ik op de ene bak m'n server app draaien samen met outlook, muziek etc. terwijl
ik op mijn 'main' bak eclipse draai, lokale svn dump heb, terminals open heb etc. etc. kb&muis commando's worden via 't netwerk, crossplatform desgewenst. Nu staan die machines op mijn bureau naast elkaar, maar dat hoeft niet...de zolder is wellicht wat verweg though :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:39
jabberwock schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:40:
het mooiste is RDP maar daar kan ik niet met meerdere schermen werken. Hij spant namelijk de rdp sessie over meerdere schermen en dat is niet wenselijk.
RDP in Windows 7 Ultimate of Enterprise (op de host) werkt prima met meerdere monitoren.

Roomba E5 te koop

• jabberwock

jabberwock

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:14:
[...]

RDP in Windows 7 Ultimate of Enterprise (op de host) werkt prima met meerdere monitoren.
Klopt!

ik heb het inmiddels werkend.! Het was een fikse verbouwing, maar de kamer is klaar en de monitoren werken nu.

tnx!
Pagina: 1