Buffalo USB 3.0 externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Buffalo externe harddisk die d.m.v. een los kaartje van Asus (de U3S6) met 2 USB 3.0 ingangen die in een vrije PCIe x16 slot zit.

Nu ben ik allerlei muziek en film bestanden aan het overzetten van een Western Digital 1TB externe harddisk USB 2.0 naar de Buffalo 1TB USB 3.0. Maar ik vind de snelheid een beetje zacht gezegd tegenvallen. 25MB per seconde :( !!
Het is meer dan 200 GB en daarom schafte ik ook de 3.0 aan voor de snelheid. Kan iemand mij vertellen waar dat aan zou kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:50
Dus je kopieert vanaf usb 2.0 naar een hd met usb 3.0 en je verwacht usb 3.0 snelheid te krijgen..
wat zou de bottleneck zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

USB2 -> Computer -> USB3

Je bottleneck is dus je USB2 schijf..
Mag ik je wel vragen wat je doet, de bestanden kopiëren. of van schijf verplaatsen? Want verplaatsen gaat een stuk sneller.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
25MB per seconde is nog altijd sneller dan 24,9MB per seconde..

Maar serieus, Wat TereZz ook zegt, het komt omdat je waarschijnlijk direct van je usb 2.0 schijf kopieert. Probeer het eens met bestanden direct van de laptop/pc en kijk welke snelheid je dan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Je moet ook rekening houden met een controler in de USB drive...

Misschien wel leuk om met een testprogramma je disc te benchen (hint !)

[ Voor 106% gewijzigd door lier op 28-04-2010 13:43 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Het gaat inderdaad van een externe harddisk 2.0 die ook op een hub zit naar de Buffalo die direct op de pc zit.
En ik verplaats het van de één naar de ander. Dus niet kopiëren.
Zodra deze klaar is ga ik een test doen, hoe en met wat kan ik dat het beste doen? Ik zag op YouTube dat iemand van Gigabyte het deed met HD tach maar kon alleen maar programma's vinden voor XP en Vista :?
Ik heb hier Windows 7 ultimate.

[ Voor 41% gewijzigd door Spiritual89 op 28-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Spiritual89 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:08:
Het gaat inderdaad van een externe harddisk 2.0 die ook op een hub zit naar de Buffalo die direct op de pc zit.
En ik verplaats het van de één naar de ander. Dus niet kopiëren.
Zodra deze klaar is ga ik een test doen, hoe en met wat kan ik dat het beste doen? Ik zag op YouTube dat iemand van Gigabyte het deed met HD tach maar kon alleen maar programma's vinden voor XP en Vista :?
Ik heb hier Windows 7 ultimate.
Hehehe...wat is volgens jou het verschil tussen verplaatsen en kopieren ?

Meeste software die het op Vista doet, doet het ook wel op 7...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
lier schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:34:
[...]

Foutje gemaakt, hij doet het zelfs alleen op Windows 2000 8)7 en XP |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hdtune, crystal diskmark en atto zijn de meest gebruikte benchmarkprogs en werken met WinVista en volgens mij ook met win7.
Als je wat vergelijkende benchmarks wilt hebben kun je hier eens kijken: productreview: Buffalo Drivestation HD-HXU3 1TB Zwart review door TERW_DAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
De bottleneck is in dit geval het lezen van de data vanaf je USB2.0 schijf. Of je dat nou na het lezen verwijderd (verplaatsen) of laat staan (kopieren) maakt natuurlijk niets uit.
Wat progjes om je snelheid te testen in Win7:
HDTach
ATTO
Crystal diskmark
HDTune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:25:
hdtune, crystal diskmark en atto zijn de meest gebruikte benchmarkprogs en werken met WinVista en volgens mij ook met win7.
Als je wat vergelijkende benchmarks wilt hebben kun je hier eens kijken: productreview: Buffalo Drivestation HD-HXU3 1TB Zwart review door TERW_DAN
Naar aanleiding van deze review heb ik hem gekocht :*) .
Ik had nog een groot bestand op mijn C schijf staan (WD Raptor 10.000; 150GB) en dat verplaatste ik naar de Buffalo en dat ging wel met meer dan 100 mb/sec. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Mr Alfabet schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:33:
De bottleneck is in dit geval het lezen van de data vanaf je USB2.0 schijf. Of je dat nou na het lezen verwijderd (verplaatsen) of laat staan (kopieren) maakt natuurlijk niets uit.
Wat progjes om je snelheid te testen in Win7:
HDTach
ATTO
Crystal diskmark
HDTune
HD Tune heb ik, laat ik het daar maar eens mee proberen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

lier schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:34:
[...]

Kopieren is trager als verplaatsen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R NL schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:38:
[...]

Juist andersom.
Bij kopieren hoef je alleen te lezen van de bronschijf, bij verplaatsen moet je ook een verwijderactie uitvoeren.
In praktijk ga je het amper merken overigens, maar kopieren trager als verplaatsen geloof ik weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik wil jullie een foto (print-screen) laten zien van een harddisk test maar hoe doe ik dat hier?? Als ik op afbeelding toevoegen klik dan zie ik http:// ..... waar kan ik het beste de foto uploaden en jullie laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

tinypic oid (iig geen imageshack, die is traag en wil nog wel eens van die spammerige popups hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:38:
[...]
Enkel als bron en doel dezelfde HDD zijn. In dat geval wordt enkel de verwijzing naar het bestand overschreven en blijft het bestand zelf gewoon staan.
Maar in het geval van de TS worden bestanden naar een andere HDD gekopieerd/verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Spiritual89 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:23:
Ik wil jullie een foto (print-screen) laten zien van een harddisk test maar hoe doe ik dat hier?? Als ik op afbeelding toevoegen klik dan zie ik http:// ..... waar kan ik het beste de foto uploaden en jullie laten zien?
Bij deze: Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2v34qvs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Heren, ik ben eruit. Ik was even vergeten dat er op mijn Sharkoon Quickport ook een eSata aansluiting zit. Na wat veranderingen in de BIOS en de laatste jmicron drivers van de Asus site te hebben geïnstalleerd gaat het overzetten van data nu 3x sneller dan voorheen :+ . In ieder geval bedankt voor al jullie response _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat plaatje laat hoge snelheden zien. Wat is er met de esata-aansluiting gedaan? Misschien had de usb-hub een negatieve invloed op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat plaatje is op USB3.0. Die schijf heeft enkel een USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Terw_Dan schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:15:
Dat plaatje is op USB3.0. Die schijf heeft enkel een USB aansluiting.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:14
Twister336 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:17:
[...]

Enkel als bron en doel dezelfde HDD zijn. In dat geval wordt enkel de verwijzing naar het bestand overschreven en blijft het bestand zelf gewoon staan.
Maar in het geval van de TS worden bestanden naar een andere HDD gekopieerd/verplaatst.
Om precies te zijn, enkel en alleen als het hetzelfde filesysteem betreft. Als je twee partities hebt op dezelfde schijf, dan gaat het verplaatsen daartussen zelfs nog langzamer dan verplaatsen tussen twee HDD's.

Zolang je binnen hetzelfde filesysteem blijft hoeft alleen de FAT/inode tabel/hoe hoe het ook mag heten bij NTFS gewijzigd te worden, de data zelf kan gewoon op z'n plek blijven staan.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Pagina: 1