Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej, sinds ik een Eyefinity videokaart heb en een nieuwe monitor krijg ik om de zoveel tijd verticale blauwe strepen op mijn scherm. Er werd mij geadviseerd mijn bios te updaten van mijn Gigabyte GA-P35 DS4 mobo maar zonder succes. Ik heb een Ati radeon HD5770 eyefinity video kaart en een samsung monitor.

De blauwe strepen verschijnen over het hele scherm vooral (maar niet alleen) als ik een videotje af speel. Als ik het videoscherm verklein en weer vergroot gaat het weg. Tijdens games doet hij het niet.
Soms gaat het beeld eventjes op zwart beeld maar dat is af en toe zo. Ik weet dat er meer mensne last hebben van dit probleem alleen het advies wat ik kreeg heeft bij mij niet gewerkt..

Weet iemand wat het probleem is? thx in advance!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al geprobeerd naast een biosflash?
Probeer eens een andere monitor, probeer je monitor eens op een andere kaart en kijk wat die doet, zodat je uit kunt sluiten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Andere monitor proberen?
Andere videokaart proberen?
Kabel tussen je pc en monitor?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:30:
Wat heb je zelf al geprobeerd naast een biosflash?
Probeer eens een andere monitor, probeer je monitor eens op een andere kaart en kijk wat die doet, zodat je uit kunt sluiten waar het aan ligt.
Nou ik had de monitor al eerder dan de vid kaart. Het probleem is direct begonnen nadat ik de eyefinity kaart erin had gestopt. Het lijkt er sterk op dat mijn mobo die nieuwe technologie niet geheel ondersteunt vandaar dat de meeste mensen op forums zeggen dat het met de mobo te maken heeft. Ik heb dus ook mijn oude vidkaart op de nieuwe samsung monitor geprobeerd. Die deed het prima. Ik kan alleen nog kijken of mijn oude monitor hetzelfde probleem geeft.

Het zou ook (lijkt me sterk) oververhitting kunnen zijn van de ram op de videokaart. De fan draait wanneer hij warmer word wel maar ik heb em ook met een 6 pins kabel aan de voeding moeten hangen, lijkt me sterk dat die het niet doet. Bij games (als hij echt flink moet werken) heeft hij immers nog nooit die verticale strepen vertoont..

edit: de nieuwe Ati driver 10.3 heeft ook geen resultaat gebracht..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de schuld bij het mobo ligt betwijfel ik eerlijk gezegd, hoe een videokaart een monitor aanstuurt heeft op zich niet veel met het mobo te maken. Voor stabiliteit kun je nog wel proberen om het PCIe voltage handmatig in te stellen of er iets meer prik op te stellen. Zelfde voor de PCIefrequency, zet deze eens op 100 ipv auto en kijk of dat verschil biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:22:
Of de schuld bij het mobo ligt betwijfel ik eerlijk gezegd, hoe een videokaart een monitor aanstuurt heeft op zich niet veel met het mobo te maken. Voor stabiliteit kun je nog wel proberen om het PCIe voltage handmatig in te stellen of er iets meer prik op te stellen. Zelfde voor de PCIefrequency, zet deze eens op 100 ipv auto en kijk of dat verschil biedt.
Welke instelling raad je aan voor de PCIe voltage? Kan dat kwaad om er gewoon mee te experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08-2024
videokaart ff opnieuw plaatsen wil ook wel eens helpen
Pagina: 1