[laptop] buiten werken al mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik ben zelf opzoek naar een krachtige laptop (core i5/7, full hd, HDMI output, ddr3) waarmee ik zonder weinig problemen kan buiten in de zon kan werken.

Momenteel heb ik zelf een oude laptop met glossy shine waar ik buiten totaal niet mee kan werken door alle reflectie(evenals mijn samsung Omnia 2), maar ik weet dat er laptop bestaan waarmee je buiten prima kan werken.

Heeft iemand een tip of een idee voor een krachtige laptop waarmee je buiten kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

Lijkt me dat je gewoon een laptop moet zoeken zonder glossy scherm, die reflecteren minder / niet. Wel moet de brightness hier met mijn non glossy netbook alsnog wel hoger dan in een donkere omgeving, maar dat spreekt voor zich.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Je wil dus met veel problemen buiten werken? En wat bedoel je met buiten? Buiten kantoor? Op straat? Buiten werken kan volgens mij met iedere laptop, tenzij het regent... Dan moet je een Toughbook oid nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
MsG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:12:
Lijkt me dat je gewoon een laptop moet zoeken zonder glossy scherm, die reflecteren minder / niet. Wel moet de brightness hier met mijn non glossy netbook alsnog wel hoger dan in een donkere omgeving, maar dat spreekt voor zich.
Voor mijn huidige laptop had ik ook eentje zonder glossy scherm en daarmee was het zelfs onmogelijk om mee buiten te werken.

Het ligt blijkbaar aan iets anders. Heb zo het idee dat je met LED al een stuk meer ziet. Misschien dat er nog andere factoren meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
ProCal schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:13:
Je wil dus met veel problemen buiten werken? En wat bedoel je met buiten? Buiten kantoor? Op straat? Buiten werken kan volgens mij met iedere laptop, tenzij het regent... Dan moet je een Toughbook oid nemen...
Ik bedoel daarmee dat ik daarmee in de zon kan werken. Op balkon, op het terras, in de tuin, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ProCal schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:13:
Hij zoekt een laptop met een scherm dat buiten in zonlicht goed leesbaar is. Ik denk dat in de volle zon bijna alle schermen minder leesbaar zijn. Ook mijn telefoon die bedoelt is voor buiten is dan soms lastig af te lezen.

Maar met een laptop met een niet glossy scherm moet je een eind komen als je een beetje kijkt waar je gaat zitten buiten. Misschien dat het zelfs mogelijk is een coating over je huidige scherm te plakken zodat het minder spiegelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-04-2010 13:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:35
Een laptop in de zon zou ik sowieso al afraden (warmte, verkleuring etc...). Maar als je het echt wilt: Een mat scherm met een hoog contrast en backlight zo hoog mogelijk.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 22:23
Geen en ze bestaan ook niet. Het ligt hem niet eens aan de reflectielaag, maar puur aan de backlight. Zelfs normale schermen ga je niet zien in de volle zon.

In de schaduw is het wel te doen, maar je moet wel erg goed focussen en door de schaduwen ed heen kijken. Het enige wat ik kan zeggen: zoek reviews en let op het aantal cd/m2. Mijn Asus F3Sc is met 160 cd/m2 al aardig goed te lezen in de schaduw. Nieuwere laptops halen wel 200-250 cd/m2 met led techniek. Maar ik denk niet dat je daarmee goed kan werken, hooguit in de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In principe zijn alle schermen die afhankelijk zijn van een backlight niet of nauwelijks te lezen in de volle zon. Dus alles behalve de passieve schermen van e-readers. LED schermen geven een wat hogere lichtopbrengst en dat een scherm niet-glossy is helpt ook, maar je kunt nog steeds onmogelijk in de volle zon werken.

Onder andere Lenovo heeft veel (zakelijke) laptops met een mat scherm, alleen weet ik niet hoe het daarmee zit qua specs. Met andere fabrikanten ben ik niet zo bekend.

edit:
te lang aan het tikken geweest, wat ^hij^ zegt dus

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 28-04-2010 13:23 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
Als je echt in de zon je scherm wilt kunnen lezen, zit je aan e-inkt. Maar daar kun je ook niet fatsoenlijk mee "werken", vandaar dat het nog niet in laptops zit, alleen in e-readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Gewoon lekker onder een parasol gaan zitten :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zit de hele ochtend al op mijn terras met mijn MacBook Pro 17" met Antiglare scherm. Zit wel onder een zonneluifel maar het werkt prima. Heerlijk zo tussen het vogel gekwetter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Als je aan rugged notebooks denkt?

Kijk naar Panasonic Toughbooks en naar Latitude E6400 ATG/ Latitude E6410 ATG / Latitude E6400 XFR

Voro die Dells moet je wel op de kleine ondernemingen site kijken.

Ik maak geen reclame overigens hoor >:) :(

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

Zowel met een mat als glanzend scherm kun je in principe buitenwerken.
Waar een mat scherm bij direct zonlicht voor een deel donker wordt reflecteerd een glanzend scherm weer vrolijk op de plek waar de zon schijnt het licht terug.

Nu kun je uiteraard een helderder backlight inzetten, maar zoals hier al bemerkt, het is en blijft niet de beste oplossing.

Overigens zou ik graag de volgende link aan jullie willen tonen: hier klikken voor de Lenovo XxxT series

Deze laptopschermen (S-IPS) hebben een speciale coating die werken in zonlicht (zo goed en zo kwaad, het is en blijft minder helder als binnendeurs) wel mogelijk maken. Zelf bezit ik zakelijk een aantal van deze systemen. Dit zijn de foto's van de oudere X6xT series, ondertussen (ook in bezit) is er de X20xT series welke ook LED-Backlights hebben + de speciale coating. Werkt bijzonder goed!

Tablet-pc dus?

Mvg.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 28-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358328

De meesten van ons moeten het doen met hun bestaande laptops en die zijn buiten niet bijster goed leesbaar bij felle zon.
Als je echt buiten in felle zon wil werken (lezen EN typen) zijn hier enkele oplossingen:
CompuShade
ZunZun
Hoodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:24
De lichtopbrengst van de backlight van een LCD (laptop) scherm is minder, en zal altijd minder zijn, dan de lichtobrengst van de zon. De reden ervoor is simple: probeer maar recht naar de volle zon te kijken. Ik ben het met de mensen hierboven eens: een mat scherm met goede backlight in de shaduw is zeker werkbaar, volle zon is niet aan te raden (persoonlijk vind ik het al vervelend om een boek te lezen met volle zon op de bladzijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:44
Macbook Pro? Tis nog een mooi appletje ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kijk hier kunnen we iets mee, nette post! :)
Mooie foto's met vergelijkingsmateriaal, ziet eruit alsof er best goed buiten mee te werken is.
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:20:
Macbook Pro? Tis nog een mooi appletje ook!!
Want daar kun je buiten goed mee werken, omdat ... ?
Het witte plastic van de behuizing je zo heerlijk verblind? De schermen zo fijn spiegelen?
Dat je apple-fan bent ok, maar een beetje onderbouwing mag wel.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:44
MadMarky schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Het witte plastic van de behuizing je zo heerlijk verblind? De schermen zo fijn spiegelen?
Omdat je gewoon een ontspiegeld scherm kan kiezen .... Trouwens een Macbook Pro heeft niet eens een witte behuizing, dus spiegelen kan die witte behuizing ook niet.

offtopic:
Zit jij trouwens met je laptop achterste voren? Omdat de behuizing spiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

MadMarky schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Kijk hier kunnen we iets mee, nette post! :)
Mooie foto's met vergelijkingsmateriaal, ziet eruit alsof er best goed buiten mee te werken is.

[...]

Als er nog vragen zijn beantwoord ik ze uiteraard graag ;)
Is inderdaad goed mee te werken buiten, er zijn nog best wel wat schermen die het buiten goed doen, alleen het probleem is de prijs, zo verkochten wij ook paceblades (umpc's voor o.a. schadeherstelbranche) en die hadden speciale schermen met direct zonlichtweergave ... koste -> 500+ meerprijs voor zon type scherm.

@ De mac -> Ja maar de vraag is ook wat voor type scherm er dan in zit, dat hij alleen mat is zegt nog niet veel over de mogelijkheid tot buitenwerken, dat het beter is dan een "standaard" glanzend scherm is uiteraard wel waar :)

@ de offtopic -> De omlijsting van het scherm en de behuizing zelf kan ook spiegelen bedoelt hij denk ik.

Mvg.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 06-05-2010 14:17 ]

Pagina: 1