UNIX zelfstudie. Waar ???

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik ben op zoek naar een cursus UNIX. Op internet al genoeg gevonden, maar ik zoek een zelfstudie cursus. Is vrijwel niet te vinden :(.

Weet iemand waar ik zo'n cursus zou kunnen volgen??

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je mij een mailtje stuurt, dan mail je wat intressante documentatie terug:)

Verwijderd

H,

Boekwinkel misschien? :)

Wat wil je weten van Unix? Shell commando's? Unix/Linux installeren? X? Kernel stuff/OS programmeren? Unix is best groot. Zou bij een klein deeltje beginnen.

CU,
J

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor de mensen die beginnen te zeuren van hier-vragen-hier-antwoord, dan hebben andere er ook nog wat aan. Ik kan het hier helaas niet plaatsen, sorry is niet anders:)

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:24 schreef CNS het volgende:
Ik ben op zoek naar een cursus UNIX. Op internet al genoeg gevonden, maar ik zoek een zelfstudie cursus. Is vrijwel niet te vinden :(.

Weet iemand waar ik zo'n cursus zou kunnen volgen??

Alvast bedankt voor de reacties :)
Als je het thuis wilt volgen en je wilt boeken hebben: http://www.martello.nl/

Daar vind je zeker iets over UNIX.

Succes.

• CNS
Ok, ff wat meer info.

Ik zoek zelfstudie cursussen voor UNIX systeembeheer. Bij voorkeur via een instituut, met examen ed. Zodat ik een certificaat of diploma kan bemachtigen. Ik wil namelijk aan de slag als UNIX systeembeheerder en tientallen dagen bij bv AT-Computing zitten vindt mij baas niet zo leuk ;).

Verwijderd

H,

Op het Net is toch genoeg te vinden? Ook voor zelfstudie? google.search("unix course") en dan ff klikken. Het belangrijkste lijkt me thuis Unix/Linux installeren en hands-on gaan zitten hobby'en.

CU,
J

• CNS
Op vrijdag 09 maart 2001 17:36 schreef Jace het volgende:
H,

Op het Net is toch genoeg te vinden? Ook voor zelfstudie? google.search("unix course") en dan ff klikken. Het belangrijkste lijkt me thuis Unix/Linux installeren en hands-on gaan zitten hobby'en.

CU,
J
Thuis heb ik inmiddels SuSe 7.0 draaien en heb ook al wat Linux documentatie gevonden.
Maar er toch altijd nog een verschil tussen Linux en UNIX lijkt me.

Verwijderd

Ik heb op zo'n grote boekenbeurs waar ze oudes stocks enzo verkopen onlangs ene boek gekocht 'linux unleashed'. Dat is echt schitterend, er staat ongelooflijk veel in over het systeem.
Ze hadden er ook zo'n unix-boeken.
Ik denk dat je in zo'n winkels of tweedehandswinkels vaak goede boeken vindt.
DIe zijn van iets oudere versies maar dat is goed want tegenwoordig zijn de meeste linux-boeken van het genre 'hoe plak ik een tekst in staroffice'.

Verwijderd

Misschien op www.dirksen.nl

Verwijderd

H,
Op vrijdag 09 maart 2001 17:37 schreef CNS het volgende:

[..]

Thuis heb ik inmiddels SuSe 7.0 draaien en heb ook al wat Linux documentatie gevonden.
Maar er toch altijd nog een verschil tussen Linux en UNIX lijkt me.
Ligt eraan, shell commando's enzo zijn hetzelfde. Maar ook tussen de Unix varianten zit veel verschil wat beheer betreft (directories, parameters, configuratie, tools). Is het algemeen of voor een specifiek 'Unix-merk'? Dan kun je je beter direct op dat specifieke product richten. Als het wat algemener is, kun je best met Linux beginnen lijkt me.

Misschien nuttig: bij SCO hebben/hadden ze een gratis CD-ROM voor thuisgebruik. Ff kijken of ik er iets van kan vinden...

Niet helemaal wat ik had maar misschien nuttig:
http://www.sco.com/offers/

Je zou SCO Nederland ff kunnen bellen over een gratis CD. Zal vast nog wel bestaan.

Ook leuk, de/een originele Unix uit 1974:
http://www.sco.com/offers/ancient001/v5/

En ik kan het (standaardwerk) van Bach aanraden.

Misschien is het mogelijk om bij AT Computing (of via via) aan de cursus-boeken te komen. Of iets proberen te regelen voor een zelfstudie variant (docent/mentor via mail, etc.) of avondcursus.

CU,
J

Verwijderd

Dirksen Opleidingen biedt een 'UNIX Professional' (met het boek 'UNIX - Het standaard operating system' van H.J. Thomassen) en een 'Linux Gebruiker' cursus (gebaseerd op RedHat 6.1) aan. Een cursus 'Linux Systeembeheerder'
edit:
(op basis van RedHat 7.0)
is in ontwikkeling.

Meer info: www.dirksen.nl

Nee ik werk niet voor ze :)

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IBM biedt training aan via Inet. Zowel Unix als Linux. Kijk hier maar eens:
http://www-3.ibm.com/services/learning/spotlight/dl/linux.html.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:23
Als je de basis onder de knie wilt krijgen kost je dat bij AT Computing echt geen tientallen dagen. Niks voor niks natuurlijk, maar ze zijn wel erg goed (ik spreek uit eigen ervaring). M'n baas betaalde in mijn geval gelukkig wel :)
Pagina: 1